FOTO: Mate Rimac predstavio Neveru R te Kampus u Kerestincu

Autor: Josipa Ban , 17. listopad 2024. u 13:08
17.10.2024., Kampus Rimac, Kerestinec, Zagreb - Mate Rimac predstavio novu Neveru R i obilazak kampusa gdje se sastavljaju Nevere, Bugatti i ostali djelovi. Photo: Marko Prpic/PIXSELL

Još u potpunosti nije useljen, a Rimac Kampus u Kerestincu već je premali. Raspored je napravljen, a svi dijelovi velikog pogona, na kojem su svi radovi završeni, su već zauzeti, odnosno rezervirani.

Ukupna vrijednost proizvodnih linija u konačnici će biti skuplja od same izgradnje kampusa. Riječ je odnosu 250 prema 120 milijuna eura. Samo jedna linija na kojoj će biti proizvedeni baterijski sustavi za BMW, s kojim je Rimac objavio partnerstvo u travnju ove godine, bit će vrijedna 100 milijuna eura. U još uvijek praznoj, potpuno bijeloj hali, bit će druga linije za BMW, a dogovorena su još dva projekta s njemačkim proizvođačima, čija imena Rimac samovoljno ne može otkriti.

“Eksponencijali rast kreće za dvije godine”, poručio je Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Grupe, okupljenim novinarima gotovo svih domaćih redakcija na predstavljanju Kampusa i novog modela Nevere – one R.

Prvi je ovo put da se Rimac posvetio domaćim medijima koje je, priznaje i sam, do sada zapostavio u prilog internacionalnih. No to, kaže, planira ispraviti. Rimac je u turi od sat i pol vremena govorio o poslovanju kompanije koja je s proizvodnjom električnih hiperautomobila krenula prije 15 godina da bi do danas privukla 800 milijuna eura kapitala od stranih investitora. Otvoreni su i prema prikupljanju novih investicija. “Možemo očekivati novo financiranje”, rekao je Rimac u predstavljanju poslovanje no kasnije u izjava je objasnio da se kompaniji nigdje ne žuri. “Vjerojatno će nam biti potrebno još investicija jer nam je već sada Kampus premali, ali nigdje nam se ne žuri. Nemamo dugova niti kredita”, rekao je Rimac. Govorio je i o poslovnim rezultatima istaknuvši da kompanije još uvijek ne posluje s profitom jer se nalaze u velikom investicijskom zamahu. Kada će biti profitabilni? “Kada bude, bude”, odgovara.

Međutim, Rimac ima dogovorene uistinu velike poslove. Bugatti Rimac u vrijednosti od 2 milijarde eura, a Rimac Technology (kompanija koja se bavi proizvodnjom baterijskih sustava za Rimac Bugatti i druge automobilske proizvođače) 2,9 milijarde eura. Ukupno dakle Rimac ima ugovorenih poslova od 5 milijardi s time da je u najavi dodatnih 3 milijarde eura Rimac Technologyja, najavio je Mate Rimac. Osnivač jedne od tehnološki najnaprednije kompanije u Hrvatskoj osvrnuo se i na državne poticaje zbog čega se kompaniju, posebno zbog projekta robotaksija Vernea, medijski često proziva. Verne je, rekao je, do sada primio 89,7 milijuna eura javnog novca iz NPOO-a, a kompanije Bugatti Rimac i Rimac Technology od osnivanja nešto više od 10 milijuna eura, što EU što nacionalnog novca. Sitnica zapravo u odnosu na strana ulaganja koje su prikupili.

Slijede nova ulaganja. Kampus neće biti dovoljan za svu proizvodnju pa će aktivan ostati i pogon u Jankomiru. Usto, projekt u Kerestincu nije završen. Još treba izgraditi zgradu u kojoj će biti uredi, restorani i vrtić za više od 2000 zaposlenika koji bi u tom prostoru trebali raditi (trenutno ih je tamo 400). Najavljena je i gradnja testnog pogona u Stupniku te još jednog u Kalinovcu. Rimac Grupa bi u konačnici trebala imati milijun eura kvadrata.

Osim poslovanja i kampusa domaćoj javnosti predstavljena je i Nevera R, koja je prvi put pokazana u kolovozu na automobilskom događanju The Quail: A Motorsports okupljanju u Kaliforniji. Nevera R osmišljena je kao agresivni alter ego Nevere te predstavlja prijelaz s hiper Grand Tourer automobila u hiper sportski automobil.

Broj proizvedenih Nevera R bit će ograničen na 40 primjeraka, a njegova početna cijena je 2,3 milijuna eura. Do sada je prodana jedna. Nevera, predstavljena 2021., planirana je biti proizvedena u 150 primjeraka no do danas ih je proizvedeno 39. “Ne skrivamo da Nevera nije rasprodana”, kaže Rimac ističući da su svi modeli Bugattija rasproadani. Bugatti je ipak brend, a i nije električni, objasnio je Rimac dodavši da za Neverom vlada veliki interes. Najavio je i će uskoro predstaviti novi automobil ne otkrivši dodatno detalje.

FOTO: Rimac Automobili

Komentirajte prvi

New Report

Close