Hrvatska Nijemcima nije u top 5 poželjnih destinacija za 2025.

Autor: Radmila Kovačević/VL , 16. listopad 2024. u 07:00
Pojedine turističke zemlje u segmentu obiteljskog odmora imaju više za ponuditi od Hrvatske/Igor Šoban/PIXSELL

Na nekim odredištima, poput Hvara, obiteljski turizam manje u fokusu.

Ljetna sezona putovanja 2024. još se nije ‘ohladila’, a mnogi već naveliko kuju planove za odmor 2025. Pogotovo najbrojniji gosti u većini mediteranskih zemalja, racionalni Nijemci, koji tradicionalno bukiraju svoje ljetovanje prije nego većina Europljana.

Ove je godine, pokazala je anketa njemačkog portala Urlaubsguru provedena među 3000 ispitanika, 83% njemačkih obitelji još u srpnju planiralo kamo na odmor u idućoj godini. S jedne strane očekivano, obitelji su mahom vezane za termine školskih praznika, a rani buking nosi i uštede do tridesetak posto.

Neće svi u inozemstvo
U najposjećenijoj Španjolskoj, lani je njemačkih gostiju bilo tek nekoliko desetaka tisuća manje od 11 milijuna. Iste godine Turska je ugostila oko 6,2 milijuna njemačkih turista, Grčka 4,7, Portugal 2,1, a Egipat 1,6 milijuna. Hrvatsku je, pak, prošle godine za odmor izabralo nešto više od 3,3 milijuna Nijemaca, stotinjak tisuća manje nego prethodnu godinu i vrlo vjerojatno nešto više nego ove godine.

Krahn: Budžeti za putovanja nešto su manji, ali zanimljivo je da su daleka, luksuzna odredišta kao što su Maldivi i dalje vrlo popularna.

U prvih devet mjeseci našu je zemlju, naime, posjetilo približno tri milijuna gostiju iz Njemačke, ali i pet posto manje nego lani. Rekord su Nijemci kod nas, inače, srušili 2022., kad ih je bilo više od 3,4 milijuna, a bili u plusu ili minusu, svake su godine naši najbrojniji strani gosti.

Njemačkim obiteljima, nažalost, naša zemlja zasad nije u top 5 inozemnih destinacija za ljetovanje iduće godine. Na njoj su zasad, kako je u anketi poredao Urlaubsguru, Španjolska, Turska, Egipat, Grčka i Portugal. Iako Hrvatska tijekom godine ugosti više njemačkih turista od, primjerice, Portugala ili Egipta, nije tajna da su neke hrvatske destinacije tijekom godina ili izgubile Nijemce ili im više ne dolaze Nijemci s djecom.

Mnoge jadranske destinacije svoju ponudu nisu razvijale za obiteljske goste i posljednjih godina privlače parove, mlađariju i sl. Jedan je od takvih primjera, recimo, razvikani Hvar gdje je već godinama u privatnom smještaju prava rijetkost sresti njemačke goste s djecom.

Kako god, Nijemci putuju u takvim brojkama da ih Mediteran mirno može čekati i u 2025. Kako će se rasporediti, koja će zemlja uzeti više ili manje nego godinu prije, ovisi o domaćinima. Ali, treba imati na umu da je putovanje na odmor u Njemačkoj posebno popularno upravo među obiteljima, a pojedine turističke zemlje u tom segmentu imaju više za ponuditi od Hrvatske.

Pritom, neće svi Nijemci u inozemstvo, 22 posto ispitanih u anketi Urlaubsgurua odmor planira provesti u nekom od domaćih, njemačkih odredišta. Oko 12 posto će ih na više putovanja, 16 posto će kombinirati posjete domaćim i stranim destinacijama, a 23 posto ih planira odmor isključivo u inozemstvu. Samo dva posto anketiranih Nijemaca odgovorilo je da u 2025. ne može ili ne želi putovati.

Veliki svjetski putnici lani su, inače, bila na oko 70 milijuna putovanja dužih od pet dana i u mnogim zemljama donose prevagu (ne)uspjehu turističke sezone. Putovanje je navika koje se nerado odriču, pa su spremni i racionalizirati svakodnevne troškove kako bi ostalo za putovanja.

5

posto manje njemačkih gostiju zabilježeno je već ove godine u RH

Budžeti nešto manji
“Budžeti za putovanja nešto su manji, ali zanimljivo je da su daleka, luksuzna odredišta kao što su Maldivi i dalje vrlo popularna. To pokazuje da njemački turisti pridaju veliku važnost visokokvalitetnom i opuštajućem odmoru i spremni su štedjeti kako bi ispunili svoj odmor iz snova”, navodi Daniel Krahn, suosnivač i izvršni direktor Urlaubsgurua, podatke o rezervacijama iz rujna za daleke destinacije.

Pritom, potrošnja i kod racionalnih Nijemaca počinje i prije nego što se krene na put. Anketa je pokazala da na pripreme, u tjednu prije odlaska na godišnji, 43 posto Nijemaca potroši od 50 do 100 eura. Nešto manje od 30 posto njih potroši od 100 do 200 eura, a 13 posto i više od toga.

Većini od gotovo 60 posto ispitanih u anketi hotelskog brenda Hilton najvažnije je da se s odmora vrate odmoreni i opušteni, a kada putuju s djecom 39 posto izabrat će odredište koje su željeli posjetiti kad su i sami bili dijete. Otprilike toliko će ih svoju obitelj povesti na odmor tamo gdje su i sami kao djeca ljetovali.

Hiltonova anketa otkriva i da za mlađe Nijemce odmor često znači pasivnost, njih 42% u dobi od 18 do 34 godine zadovoljava se hotelskim sadržajima, dok to isto vrijedi za samo 21 posto starijih od 65 godina. Štoviše, 24 posto Nijemaca u dobi od 18 do 24 godine, prema ovoj anketi, ponekad i cijeli dan ljenčari u hotelskom krevetu. Među starijima od 50, to ponekad napravi tek tri posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close