Čega se najprije odriču? Pesimizam u Njemačkoj mijenja svakodnevne navike potrošača

Autor: Ana Blašković , 16. listopad 2024. u 08:05
Potrošači žele smanjiti svoje troškove za dostavu namirnica i gotovih jela, članstvo u teretanama te za posjete restoranima, kazalištima i kinima/Shutterstock

Više od trećine Nijemaca kupuje samo najosnovnije proizvode.

Potrošači (kako ekonomija naziva ljude koji kupuju robu ili plaćaju usluge) se prilagođavaju se ekonomskoj situaciji, a situacija u Njemačkoj je sumorna. Prema aktualnom istraživanju kompanije EY, više od trećine Nijemaca (37 posto) izjavljuje da sada kupuje samo ono najosnovnije.

Nijemci su pesimistični kada se radi o njihovoj životnoj situaciji u narednom razdoblju, a i općenito kada je riječ o ekonomskoj situaciji u zemlji. Po tome su ipak “najgori” u svijetu Japanci, koji čine izuzetak u odnosu na druge azijske zemlje. A u Europi su od Nijemaca pesimističniji Francuzi i Talijani, piše Deutsche Welle.

To su neki od rezultata najnovijeg EY Future Consumer Indexa, globalnog istraživanja u kojem je ispitano više od 23.000 potrošača. U Njemačkoj je u istraživanju sudjelovalo 1000 osoba.

EY je skraćenica za Ernst & Young, jednu od četiri konzultantske tvrtke u svijetu u području računovodstva i poreza sa 395.000 zaposlenih, od toga u Njemačkoj više od 11.100. Prema istraživanju, veliki dio stanovništva u Njemačkoj zabrinut je zbog visokih ili rastućih troškova energije (86 posto), troškova za hranu i kućne potrepštine (84 posto), kao i troškova za benzin i druga goriva (69 posto).

Europljani, lideri u pesimizmu

Europljani su znatno pesimističniji nego ljudi u Aziji (ako se ne računa Japan) i Sjevernoj Americi, pokazuje istraživanje EY-ja.

Jeftinije umjesto brendiranog
Interesantno je da je 40 posto zbog svoje financijske situacije prešlo s brendiranih proizvoda na one jeftinije, koje supermarketi i drogerije obično nude pod svojim imenom. Zbog krize, potrošači u Njemačkoj žele smanjiti svoje troškove za dostavu namirnica (49 posto) i gotovih jela (48 posto), članstvo u teretanama (43 posto) te troškove za posjete restoranima, kazalištima i kinima (40 posto).

I kada je riječ o streaming servisima, 34 posto planira štedjeti. Jedino kod svježe hrane više ljudi u Njemačkoj planira potrošiti više novca (29 posto) nego uštedjeti (10 posto), piše EY. Što se tiče putovanja, čini se da se Nijemci toga odriču tek na kraju. Iako inflacija i privredna stagnacija pogađaju Njemačku, njemačka turistička industrija tokom ljeta zabilježila je rast.

Prema podacima Njemačkog turističkog saveza (DRV), do kraja kolovoza prihod je bio deset posto veći nego ljeti 2023. Hoće li tako ostati, naravno, neizvjesno je. “Ali ne smijemo biti naivni. Ako se negativni ekonomski trendovi učvrste, ovaj razvoj neće zaobići ni turistički sektor”, upozorio je direktor DRV-a Norbert Fiebig.

Nijemci su pesimistični kada je riječ o budućnosti, navodi EY. Samo 26 posto vjeruje da će se njihova životna situacija poboljšati u naredne tri godine. Nasuprot tome, 74 posto smatra da će se situacija pogoršati (36 posto) ili ostati ista. Pokazalo se da su Nijemci posebno pesimistični na međunarodnoj usporedbi. Globalno, 40 posto ispitanih očekuje da će se njihova životna situacija poboljšati, dok 28 posto misli da će se pogoršati.

Istraživanje također pokazuje da su Europljani znatno pesimističniji nego ljudi u Aziji (ako se ne računa Japan) i Sjevernoj Americi. Većina ispitanika u Indiji (79 posto), Saudijskoj Arabiji (71 posto) i Kini (67 posto) vjeruje u poboljšanje svoje životne situacije, dok je u SAD-u svaki drugi ispitanik optimističan (50 posto). Nasuprot tome, optimizam je znatno manji u Italiji (23 posto), Francuskoj (15 posto), a najmanji je u Japanu (14 posto).

40

posto ispitanih zamijenilo je kupnju skupljih brendova robnim markama

Indija zrači optimizmom
“Europa se nalazi u ekonomski teškom razdoblju i to ljudi jasno osjećaju – kako profesionalno, tako i u privatnom životu. Poseban problem trenutno predstavlja to što nema rješenja ili poboljšanja na vidiku, i mnogi u Njemačkoj, kao i kod naših susjeda, nezadovoljni su političkim odgovorima na ove izazove”, kaže Michael Renz, šef odjela robe široke potrošnje i trgovine u EY Njemačka.

Njemačka značajno zaostaje za međunarodnim prosjekom kada je riječ o ekonomskoj situaciji u zemlji: samo 31 posto ispitanika misli da će se njemačka privreda oporaviti u narednih 12 mjeseci, dok 36 posto vjeruje suprotno. Poboljšanje se ne nazire ni kada se uzmu u obzir službeni podaci.

Ovog tjedna njemačka vlada snizila je svoju ekonomsku prognozu za 2024., pa se predviđa recesija drugu godinu zaredom. Nije svuda tako: globalno, 40 posto ljudi očekuje oporavak ekonomije svoje zemlje, nasuprot 29 posto koji vjeruju suprotno.

U Indiji, 80 posto očekuje ekonomski uspon, u Kini (73 posto) i Saudijskoj Arabiji (67 posto) većina ispitanika je pozitivno nastrojena, a u SAD-u 44 posto ispitanika pokazuje više optimizma nego u Njemačkoj. Ipak, Nijemci nisu najveći pesimisti ni u svijetu ni u Europi. U Italiji (22 posto), Francuskoj (20 posto) i Japanu (samo 12 posto) ljudi vjeruju u ekonomski oporavak svoje zemlje.

Komentirajte prvi

New Report

Close