Modernizacija srpskih željeznica – u dvije godine bit će obnovljeno gotovo 200 kilometara kolosijeka na prugama, a glavni zagovornik je EBRD, koja je odobrila kredit od 50 milijuna eura za hitnu obnovu željeznica u Srbiji.
Cilj investicije je poboljšanje kvalitete infrastrukture na željezničkoj mreži Srbije, s naglaskom na poboljšanje brzine rada i sprječavanje iskakanja.
Poboljšanje infrastrukture
Također, projekt ima za cilj poboljšati pouzdanost i sigurnost putničkih i teretnih željezničkih usluga, čineći taj sektor atraktivnijim i promičući modalni pomak prema željezničkom prometu, prenosi Beta.
U ime Srbije ugovor o zajmu potpisao je ministar financija Siniša Mali, a ugovor o projektu ministar graditeljstva, prometa i infrastrukture Goran Vesić i v.d. Jelena Tanasković, generalna direktorica Željezničke infrastrukture Srbije, dok je oba ugovora u ime EBRD-a potpisao direktor i regionalni šef EBRD-a za zapadni Balkan Matteo Colangeli.
Tanasković je navela da će kredit EBRD-a omogućiti nabavku tračnica, pragova, kolosijeka i drugog materijala za prugu, zahvaljujući čemu će biti obnovljeno oko 194 kilometra pruge u cijeloj Srbiji.
“Uz pomoć i potporu države danas provodimo projekt sveobuhvatne modernizacije željezničke infrastrukture, uključujući izgradnju brze pruge od Beograda do Subotice brzinom od 200 kilometara na sat, a EBRD je jedan od naših najvažnijih partnera za izgradnju brze pruge od Beograda do Niša”, rekla je ona.
Kako je navela, cilj je poboljšati kvalitetu željezničkog prometa, povećati brzinu vlakova i podići sigurnost na višu razinu na ostalim regionalnim i lokalnim prugama, koje nisu obuhvaćene ovim projektom modernizacije.
“Kolosijeci koje ćemo obnoviti, predstavljaju dionice željezničke mreže od gotovo 1100 kilometara, na kojima ćemo, zahvaljujući ovim sredstvima, razvijati brži, bolji i sigurniji željeznički promet. Projekt će se provoditi iduće dvije godine”, rekla je Tanasković.
Prioritet EBRD-a
Ministar graditeljstva, prometa i infrastrukture Goran Vesić rekao je da će kredit pomoći da se tračnice na pojedinim dionicama lakše i brže saniraju.
Direktor EBRD-a za zapadni Balkan Matteo Colangeli rekao je da su željeznice prioritet banke kada je riječ o jačanju prometne povezanosti u regiji.
“Cilj je potaknuti prelazak na željeznicu kao odabrani način prijevoza, poboljšati svakodnevni život pojedinaca, potaknuti gospodarski rast i doprinijeti zelenijoj budućnosti”, rekao je.
Podsjeća se i da je EBRD jedan od vodećih institucionalnih investitora u Srbiji i da je do sada uložio više od devet milijardi eura kroz 362 projekta, od kojih je većina poduprla privatni sektor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu