Smart Industry
UX - teorija ili vrijednost

Verne je prepoznao važnost UX-a, a kako stoje druge kompanije?

Kome je i zašto važan dizajn korisničkog iskustva te zašto se u njega ne ulaže više?

Josipa Ban
06. listopad 2024. u 22:00
UX dizajn: hir, trik, teorija ili stvarna vrijednost za korisnike i tvrtku? Raspravljali su Rene Filipović, voditelj UX/UI dizajna u Verneu, Antonela Mamuća, product owner u Ignit Grupi, Aida Malkić iz tvrtke Notch, Josip Kraljević, direktor Krik studija i Darko Majić, osnivač Unilinka/Davorin Višnjić/PIXSELL

Dizajn korisničkog iskustva (User Experience, UX) obuhvaća sve aspekte interakcije krajnjeg korisnika s tvrtkom, njenim proizvodima i uslugama, definicija je UX-a Don Normana, suosnivača tvrtke Nielsen Norman Group Consultancy.

Iako vrlo važan jer stvara prvi, i često najvažniji dojam o proizvodu ili usluzi, dizajn korisničkog sučelja još nije česta tema u Hrvatskoj, a i same kompanije nerijetko ne prepoznaju njegovu važnost. To, doduše, nije tako u Verneu, kompaniji koja razvija električni robotaksi.

Rene Filipović, voditelj UX/UI dizajna u Verneu, kaže da su osnivači Vernea kao centralnu točku stavili upravo korisničko iskustvo. S obzirom na to da će uspješnost ove kompanije ovisiti dobrim dijelom o korisničkom iskustvu, ne treba čuditi da je Verneu važan dizajn korisničkog sučelja.

No, što je s drugim kompanijama? Ima li sluha u industriji za implementaciju UX strategije upitao je paneliste Filip Cvitić s Grafičkog fakulteta u Zagrebu, ujedno i moderator panel rasprave “UX dizajn: hir, trik, teorija ili stvarna vrijednost za korisnike i tvrtku?”.

Kome je važan UX?

Josip Kraljević, direktor tvrtke Krik studio, kaže da je trend pozitivan. “Imamo velike i male korisnike, odnosno tvrtke, koje razumiju potrebu korisničkog iskustva. Kod većih je naglasak na onima koje nude rješenja iz područja internet trgovine.

Tome je tako jer takve kompanije imaju izravan benefit od korisničkog istraživanja. Ako imaju dućan u koji korisnici samo ulaze, pogledaju artikle i ništa ne kupe, onda on nema smisla. Zato dosta ulažu u korisničko iskustvo i često mijenjaju korisničko sučelje (UI), ovisno o potrebama korisnika”, kaže Kraljević.

Antonela Mamuća, product owner u Ignit Grupi, kaže da važnost UX-a ovisi o samoj organizaciji kao i onome čime se bavi. “Ako tvrtka ovisi o korisnicima, onda će mnogo uložiti u korisničko iskustvo jer će o tome ovisiti njezini prihodi. No, ako si korporacija kojoj korisničko iskustvo nije primaran izvor prihoda, ta ulaganja neće biti prioritet. Ona će eventualno ovisiti o konkurenciji”, ističe Mamuća.

Prema Aidi Malkić, UI/UX dizajnerici i voditeljici tima iz tvrtke Notch, startupi i strane kompanije u Hrvatskoj ipak više prepoznaju važnost UX-a. “Strane su nas kompanije po tom pitanju ostavile u prašini”, ističe. Darko Majić, osnivač Unilinka i suosnivač startupa MARTECHiNG-a, kaže da optimistično gleda na razvoj i rast tržišta jer sve više kompanija prepoznaje važnost dizajna korisničkog sučelja.

Podaci i UX

Moderator rasprave Filip Cvitić pojasnio je da izvrstan UX dizajn zahtijeva planiranje vremena, definiranje metodologije kojom se dolazi do podataka i detektiranje rizika. “To je proaktivan način razmišljanja. Podaci su suvozač UX dizajnera. Bez njih i jasnih metrika nema poboljšanja proizvoda ili usluge”, ističe Cvitić.

Na panelu se, između ostalog, raspravljalo i o tome tko je u kompaniji odgovoran za UX i UI. Panelisti su se složili da bi u njihov dizajn trebali biti uključeni svi zaposlenici te da su za prepoznavanje važnosti UX i UI dizajna najodgovorniji direktori, odnosno vodstvo tvrtke.

New Report

Close