Smart Industry
Povezivanje Istre i ostatka Hrvatske

Otvorena druga cijev tunela Učka – Eccos izveo kompletno upravljanje, energetiku i sigurnost

Osim što će ubrzati promet, novi tunel postavlja nove standarde sigurnosti i tehnološke izvrsnosti.

PD VL native tim
01. listopad 2024. u 22:00
Premijer Andrej Plenković projekt je označio “simbolom jedinstva i napretka”/PD

Dana 13. rujna 2024. svečano je otvorena druga cijev tunela Učka, čime je ostvaren značajan napredak u povezivanju Istre i ostatka Hrvatske. Ovaj projekt, ne samo da unapređuje prometnu povezanost regije, već i postavlja nove standarde sigurnosti i tehnološke izvrsnosti. Tvrtka Eccos inženjering imala je ključnu ulogu u opremanju tunela modernim električnim i strojarskim sustavima.

Tunel Učka, sada s novom cijevi dugom gotovo šest kilometra, omogućuje brži protok vozila kroz ovu ključnu prometnu arteriju. Osim što zadovoljava europske sigurnosne standarde, projekt se ističe kao primjer uspješne suradnje na nacionalnoj i regionalnoj razini.

Premijer Andrej Plenković na svečanosti je naglasio važnost ovog projekta, označivši ga “simbolom jedinstva i napretka”​. Nova cijev olakšat će promet kroz ovaj strateški važan tunel, čime će se rasteretiti stara cijev, koja će također uskoro biti obnovljena​.

Projekt za Ecoss nije bio samo tehnički izazov, već dokaz njihove predanosti izvrsnosti i inovacijama koje oblikuju budućnost hrvatske infrastrukture/PD

Tunel je opremljen najmodernijom tehnologijom

Eccos je opremio tunel Učka s ključnim sustavima koji osiguravaju njegovu funkcionalnost i sigurnost. Ugrađena je najsuvremenija oprema za napajanje, rasvjetu, signalizaciju i ventilaciju, protupožarni, komunikacijski i videonadzorni sustav zaštite te sustavi za upravljanje prometom i signalizacijom. U tunel su ugrađene kamere zadnje generacije koje omogućuju rad videoanalitike temeljene na umjetnoj inteligenciji.

Kamerama je pokriven svaki metar tunela i one operaterima u nadzornom centru signaliziraju bilo kakav poremećaj u normalnom prometu (automatska detekcija prometnih incidenata) i mogu prepoznati zaustavljena vozila, presporu ili prebrzu vožnju, pješake na kolniku, zagušenje prometa, smanjenje vidljivosti, rasuti teret i vožnju u suprotnom smjeru.

Također, daju statistički uvid u stanje prometa kao što je gustoća prometa ili prosječna brzina vožnje. Rasvjeta je izvedena u niskoenergetskoj i ekološki prihvatljivoj LED tehnologiji cijelom dužinom tunela te je omogućena prilagodba intenziteta svjetla između vanjskih uvjeta i rasvjetljenja u tunelu čime je udobnost putovanja kroz tunel povećana.

Foto: PD

Ventilacija je realizirana preko primjene bidirekcionalnih impulsnih ventilatora povezanih u jedinstveni sustav koji uz podršku senzorike za praćenje kvalitete brzine i strujanja zraka u tunelu održava kvalitetu zraka u traženim granicama. Osim toga, ventilacija je u sprezi sa sustavom vatrodojave. U slučaju požara ventilacija radi u požarnom režimu rada koji je nužan za sigurnu evakuaciju ljudi i smanjenje štete u slučaju požara.

Promjenjiva prometna signalizacija osigurava efikasnije upravljanje prometom kroz tunel kako u redovnom režimu rada tako i u slučajevima incidentnih situacija. Osiguran je neprekidan i pouzdan rad svih sustava tunela te ne postoji mogućnost gubitka napajanja električnom energijom.

Pomoću aplikacije Epsimax, Eccosovog programskog rješenja, integriraju se svi sigurnosni sustavi, te su u suradnji sa SCADA sustavom osnovno sredstvo za nadzor i upravljanje tunelom.

Eccosova vlastita integracijska platforma Epsimax

Kako bi se postigli najviši standardi sigurnosti prometa u tunelu svi navedeni sustavi su međusobno povezani. Pomoću aplikacije Epsimax, Eccosovog vlastitog programskog rješenja, integriraju se svi sigurnosni sustavi te su u suradnji sa SCADA sustavom osnovno sredstvo za nadzor i upravljanje tunelom.

“Ponosni smo što smo sudjelovali u ovom povijesnom trenutku i što smo svojim radom doprinijeli uspješnom otvorenju tunela Učka. Zahvaljujući našim sustavima, ovaj tunel postaje jedno od najsigurnijih infrastrukturnih projekata u regiji i šire. Ovaj projekt za nas nije samo tehnički izazov, već dokaz naše predanosti izvrsnosti i inovacijama koje oblikuju budućnost hrvatske infrastrukture.”, ističu iz Eccosa.

* Sadržaj omogućio Eccos inženjering

Foto: PD

New Report

Close