Smart Industry
Upotreba umjetne inteligencije

Ključnih 11 minuta za stvaranje ovisnosti o upotrebi umjetne inteligencije

Microsoft istraživanje među korisnicima Copilota pokazalo u kojim zanimanjima se najviše profitira od AI.

Tanja Ivančić
02. listopad 2024. u 07:00
Na razinu poboljšanja najviše utječu tip posla i količina podataka/Shutterstock

Microsoft je proveo istraživanje da utvrdi koja zanimanja već osjećaju koristi uštede vremena, koje proizlaze iz upotrebe umjetne inteligencije. Dok se u nekim poslovima mogu vidjeti postupni učinci od uključivanja umjetne inteligencije, Microsoft istraživanje pokazalo je u kojim poslovima se već mogu osjetiti koristi upotrebe umjetne inteligencije.

Rezultati ankete provedene među njihovim korisnicima AI alata Copilota pokazali su da najviše vremena dnevno štede zaposleni koji se bave kibernetičkom sigurnošću, razvojem proizvoda, prodajom, tehničkom podrškom, marketingom i odnosima s javnošću. Istraživanje je pokazalo je da, čim korisnici iskuse uštedu vremena od 11 minuta dnevno, počinju uviđati vrijednost umjetne inteligencije i stvarati naviku korištenja.

Brže donošenje odluka

Umjetna inteligencija čini ove poslove jednostavnijima, bržima i boljima. Prema istraživanju dvije ključne stvari najviše utječu na razinu poboljšanja, tip posla i količina podataka koju ljudi koriste. Poslovi koji uključuju veliku količinu podataka, kao što je, na primjer, analiza informacija o korisniku, bilježe najveća poboljšanja kada počnu koristiti umjetnu inteligenciju.

Zaposleni koji se bave kibernetičkom sigurnošću, razvojem proizvoda, prodajom, tehničkom podrškom, marketingom i odnosima s javnošću prvi su svjedočili kako umjetna inteligencija poboljšava njihov rad na svakodnevnim zadacima, nudi prilike za inovaciju, smanjuje količinu ponavljajućih poslova i omogućuje informiranije te stoga brže donošenje odluka.

U marketingu AI pomaže detektirati nove trendove/Shutterstock

Danas rastuće kibernetičke prijetnje zahtijevaju stalnu pozornost i brze reakcije. AI pomaže analizirajući mnoštvo podataka, uočavajući obrasce i pronalazeći probleme u stvarnom vremenu. Na taj način omogućuje IT profesionalcima i stručnjacima za kibernetičku sigurnost da se fokusiraju na planiranje i brže reagiranje na prijetnje. Umjetna inteligencija može i automatizirati zadatke kao što su praćenje prijetnji i upravljanje inicijalnim incidentima, oslobađajući stručnjacima vrijeme za kompleksnije istrage i razvoj rješenja. U prodaji su za uspjeh ključni izgradnja snažnih odnosa s klijentima i sklapanje poslova.

Umjetna inteligencija transformira prodaju jer brzo analizira podatke klijenata i personalizira e-mailove. Time zaposlenima u prodaji ostavlja više vremena da se fokusiraju na važne zadatke i posvete se građenju odnosa s potencijalnim klijentima. Agenti za korisničku podršku koriste umjetnu inteligenciju da bi pojednostavili interakcije, učinkovitije rješavali upite i poboljšali generalno zadovoljstvo korisnika. Tvrtke koje su implementirale AI chatbotove kažu da učinkovito obrađuju rutinske upite, čime agentima oslobađaju vrijeme za zahtjevne slučajeve.

AI vještine ključne za karijeru

U marketingu i odnosima s javnošću, umjetna inteligencija pomaže detektirati nove trendove i prilike analizirajući velike količine podataka. Može ubrzati izvršavanje zadataka kao što su provjera SEO trendova, priprema drafta sadržaja, provođenje marketinških istraživanja i planiranje predstavljanja proizvoda. AI može pomoći i u prikazu kako su pojedine priče primljene u medijima, što PR profesionalcima štedi vrijeme i omogućava im da se fokusiraju na kreativne poslove kod kojih je ljudski doprinos nezamjenjiv.

“Dok umjetna inteligencija nastavlja preoblikovati industrije, moramo redefinirati način na koji razmišljamo o tehnologiji i iskoristiti je za stvaranje poslovne vrijednosti. Unatoč tome što prepoznaju njenu vrijednost, mnoge organizacije još uvijek nemaju formalne strategije primjene umjetne inteligencije, što dovodi do toga da zaposlenici koriste osobne AI alate, a to može ugroziti sigurnost i privatnost. Za tvrtke je ključno da implementiraju standardizirane AI alate spremne za korištenje u radnom okruženju i ponude trening za zaposlene kako bi osigurale sigurno i učinkovito korištenje umjetne inteligencije,” komentirao je Kalin Dimtchev, direktor Microsofta Adriatic.

Work Trend Index izvještaj, zajednički izvještaj Microsofta i LinkedIna, pokazao je da se korištenje GenAI alata u proteklom razdoblju udvostručilo, a troje od četvero ljudi već koristi AI u uredu. Neki poslovi ostvaruju značajnu uštedu vremena zahvaljujući alatima kao što je Microsoft Copilot i ChatGPT, što je i 90 posto njegovih korisnika istaknulo kao prednost. Work Trend Index također je naglasio trend na LinkedInu gdje se 142 puta povećao broj LinkedIn članova koji dodaju AI vještine poput ChatGPT-a i Copilota na svoje profile.

Više od polovice mladih uključenih u istraživanje istaknulo je da su nove tehnologije ključne za njihove odluke o karijeri, što ukazuje da će u bliskoj budućnosti AI vještine i pristup tim vještinama biti ključni za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata.

Usprkos tome što 79 posto lidera prepoznaje poslovni značaj umjetne inteligencije, njih 66 posto kaže da ne bi zaposlili nekoga bez AI vještina, dok bi njih 71 posto radije zaposlilo manje iskusnog kandidata s AI vještinama nego iskusnijeg bez takvih znanja, mnogim organizacijama i dalje nedostaju formalne AI strategije, što dovodi do toga da ljudi na posao donose vlastite AI alate. Čak 75 posto zaposlenika diljem svijeta koristi generativnu AI, a 78 posto ih donosi vlastite AI alate na radno mjesto, često ne čekajući da kompanije razviju svoje rješenje.

AI “power useri”, odnosno korisnici koji koriste AI nekoliko puta tjedno, predstavljaju budućnost radne snage. Ovi korisnici tvrde kako im AI uštedi više od 30 minuta dnevno, a 93 posto njih vjeruje da AI poboljšava fokus na najvažnije zadatke. Također, 91 posto kaže da ih AI čini motiviranijima i omogućava im da više uživaju u poslu.

S obzirom na ove podatke, možemo zaključiti kako AI postaje ključni alat na radnom mjestu, no kompanije koje žele ostati konkurentne moraju ubrzati svoje strategije implementacije i pomoći zaposlenicima da razviju potrebne vještine za budućnost rada.

Istraživanje o korištenju Copilota na radnom mjestu koje je u tijeku pokrenuto je u rujnu 2023. Anketira Microsoftove zaposlenike i prve korisnike Copilota u drugim tvrtkama, uglavnom u Sjevernoj Americi i Europi. Svi korisnici uključeni u analizu koristili su Copilot najmanje tri tjedna.

New Report

Close