Njezin dizajnerski zaštitni znak je kaput, sezona zima, a moda prošlih stoljeća, s naglaskom na pedesete godine – neiscrpan izvor inspiracije, otkriva nam Matea Ribičić, modna dizajnerica i vlasnica Matee Creative Studija. Put u poduzetništvu započela je vođena strašću prema modi i željom za stvaranjem unikatnih proizvoda.
“Nakon završetka fakulteta, već sam unaprijed znala koji je moj put. Fasciniralo me kako moda može biti samoizražavanje i umjetnost, a ujedno i poslovna prilika. Nakon studija, počela sam istraživati kako da pokrenem svoj brend i što mi je sve potrebno. Najprije sam istraživala tržište, proučavala konkurenciju i testirala ideje.
Zatim je uslijedilo pisanje poslovnog plana i prijava na poticaje za samozapošljavanje. Nakon otvaranja obrta krenula sam i u realizaciju. Od stvaranja prvih kolekcija, izrade, bavljenja marketingom, fotografiranjem, administracijom i ostalim. Kroz vrijeme sam učila kako funkcionira poduzetnički svijet i stalno se bavila nečim novim. Na tom putu bilo je mnogo izazova, ali svaki izazov sam vidjela kao priliku za učenje.
Shvatila sam koliko je važno biti fleksibilan, slušati potrebe kupca i stalno se prilagođavati. Fakultetsko obrazovanje mi je dalo potrebne alate za pokretanje vlastitog biznisa. No, strast prema modi i kreativnost bili su bili u osmišljavanju vizije i stvaranju nečega što se ističe na tržištu. Danas moj brend polako raste te nastavljam istraživati tržište i učiti nove stvari”.
Sve kupuje u Hrvatskoj
Trenutačno u ponudi ima mnoštvo različitih proizvoda, koji osim odjevnih predmeta uključuju torbe i modne dodatke.
“Svaka kolekcija je pažljivo osmišljena kako bi bila jedinstvena i odgovarala potrebama kupaca. Fokus mi je na kvaliteti i detaljima, pa redovito osvježavam ponudu s novim dizajnima. Što se tiče dolaženja do kupaca, koristim kombinaciju online i offline strategija.
Prvenstveno se oslanjam na digitalni marketing i društvene mreže kao što su Instagram i Facebook, gdje redovito dijelim nove proizvode, inspirativne modne kombinacije i priče iza mog brenda. Kroz aktivnu prisutnost na društvenim mrežama uspijevam direktno komunicirati s kupcima i graditi zajednicu oko svog brenda”, pojasnila je Ribičić.
Nadahnuće za kreacije pronalazi u okruženju, no jedan od glavnih izvora inspiracije dolazi joj iz mode 1950-ih.
“To je razdoblje koje me fascinira svojom bezvremenskom elegancijom i pažnjom prema detaljima. Općenito moda prošlih stoljeća je neiscrpan izvor inspiracije za mene. Često to zna biti i sam materijal, pa tek kada ga pronađem, dobijem ideju za novim dizajnom”, ističe dizajnerica.
Osim na hrvatskom, dizajnerski komadi odjeće koje potpisuje Matea, prisutni su i na regionalnom tržištu. “Prodaju se i u Austriji, Njemačkoj, Sloveniji, BiH i Srbiji. Hrvatska mi je za sada glavno tržište, no svakako se polako širim”, kazala je Ribičić.
Cijene njezinih proizvoda ovise o onome što klijent želi, dodaje. “Kao što je svaki proizvod posebno rađen i prilagođen kupcu, tako i cijene ovise o više faktora kao što su proizvod, materijal, prilagodbe… Budući da je sve ručni rad, svaki proizvod se posebno izrađuje za kupca. Neki od materijala koje koristim su specifično prilagođeni mojim dizajnerskim potrebama, poput unikatnih tkanina, printova ili posebnih tekstura, što također može utjecati na cijenu”, istaknula je.
Na cijenu materijala za proizvodnju utječe niz faktora… “Ovisno o kojem razdoblju govorimo. Naravno da su materijali za zimsku sezonu nešto skuplji nego materijali za ljetnu sezonu. Također, ovisi i otkuda ih nabavljam. Volim uložiti u materijale jer smatram da su ključni za izradu kvalitetnog proizvoda.
U odnosu na materijale korištene u masovnoj proizvodnji, moji dolaze iz manjih serija i često su skuplji zbog pažljivog odabira i kvalitete. To je investicija u dugovječnost i zadovoljstvo kupaca jer želim ponuditi proizvode koji ne samo da izgledaju dobro, već su i trajni i izrađeni od materijala koji zadržavaju svoju formu i kvalitetu tijekom vremena. Sve proizvode isključivo kupujem u Hrvatskoj”, kaže Matea Ribičić.
Gazda svog vremena
Kada sve odvagne, ne žali što je jedina zaposlena u svojoj firmi… “Prednosti su što imam potpunu kontrolu nad svim aspektima poslovanja i sama donosim sve odluke te što sam apsolutno fleksibilna i mogu radno vrijeme i poslove rasporediti kako mi najviše odgovara,
Također, smatram da osnažujem svoje vještine time što radim na različitim aspektima poslovanja i samim time, puno učim. Uz to, nekada je puno lakše da sama napravim ono što sam zamislila nego da moram nekome objašnjavati. S druge strane, u takvom modelu poslovanja postoji i dosta mana. Kao jedina zaposlena, preuzimam sve zadatke, što može biti jako iscrpljujuće. Nekada sam i ograničena jer imam više narudžbi nego što mogu sama proizvesti, a to mi stvara problem.
Svi poslovi i sva odgovornost padaju samo na mene, pa je onda neke stvari teže balansirati. Po prirodi sam komunikativna i druželjubiva osoba i onda mi nedostaju kolege i ta ‘poslovna’ radna atmosfera. No, kada sve zbrojim, ipak smatram da se apsolutno isplati i da nema ljepšeg nego kada vidite da ste stvorili nešto svoje”, objasnila je Ribičić.
Cilj joj je, ističe, stvoriti zajednicu koja će širiti svijest o održivosti i koja će biti svjesna kako brza moda loše utječe na okoliš i društvo u cjelini.
“Matee Creative Studio mora biti prepoznatljiv, ne samo po jedinstvenom dizajnu i kvaliteti nego i biti simbol društvene odgovornosti te održavanja visokih etičkih standarda u proizvodnji. Nova kolekcija jesen/zima trenutačno je u procesu izrade i uskoro će biti dostupna na webu”, zaključila je Ribičić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu