EBRD će financirati obnovu željezničke pruge Beograd-Bar

Autor: Poslovni dnevnik , 27. rujan 2024. u 06:20
Foto: SHUTTERSTOCK

Intenzivira se i rad na nastavku revitalizacije projekta željezničke pruge Bar-Golubovci.

Prioritet crnogorske uprave je rad na modernizaciji željezničke pruge Beograd-Bar, a u tom smjeru osigurana je potpora Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), najavila je ministrica prometa Maja Vukićević.

Na sastanku ministara prometa u Budimpešti održala je bilateralni sastanak s ministricom prometa Albanije Belindom Balukom.

Ministrice su razgovarale o predmetu ugovora potpisanog između Vlade Crne Gore i Vijeća ministara Albanije 2013. godine, a odnosi se na uređenje pružnih prijelaza, prema kojem je željeznička stanica Tuzi mjesto zajedničke kontrole obje strane. stranke. S naše strane radimo na projektu modernizacije dionice od 25 kilometara.

Pruga važna i za Albaniju
Projekt također uključuje izvođenje radova elektrifikacije, kao i rekonstrukciju samog željezničkog kolodvora, prenosi agencija Mina-business.

Vukićević je najavila da je prioritet domaće uprave rad na modernizaciji pruge Beograd-Bar i da smo u tom pravcu osigurali podršku EBRD-a, a da se, osim toga, intenzivira rad na nastavku revitalizacije projekta željezničke pruge Bar-Golubovci. Radovi na ovoj dionici trebali bi započeti sljedeće godine, a dominantna sredstva namijenjena su za ovaj važan projekt.

Baluku je istaknula kako je za njih izuzetno važna i željeznička pruga Beograd-Bar na koju se povezuju, istaknuvši dobru suradnju Albanije sa zemljama regije, posebice sa Srbijom.

Jedna od tema sastanka bio je i projekt albanske cestovne infrastrukture Plavi koridor, gdje su radovi već započeli od Tirane do granice s Crnom Gorom.

Baluka je Vukićević upoznala s aktivnostima na izgradnji autocestew do granice s Crnom Gorom. Izaslanstva su razmijenila informacije o planovima razvoja i izgradnje brze ceste duž crnogorske obale i njezinog nastavka preko Albanije prema Grčkoj, tzv. Plave autoceste.

Ministar građevinarstva, prometa i infrastrukture Srbije Goran Vesić i ministrica prometa Crne Gore Maja Vukićević potpisali su nedavno u Beogradu zajedničko pismo Europskoj komisiji o pruzi Beograd-Bar. Traže da se pruga između Valjeva i Bara financira kroz plan rasta Zapadnog Balkana.

Obnova barske pruge od Valjeva do granice s Crnom Gorom koštat će između 1,5 i 2 milijarde eura. Bit će predviđen za brzine do 120 kilometara na sat, dok će se na pojedinim dionicama vlakovi kretati brzinom od 80 kilometara na sat.

Najavio je to Goran Vesić, ministar graditeljstva, prometa i infrastrukture, a prema njegovim riječima, konačna cijena znat će se nakon završetka natječaja za izvođača radova.

“Obnovili smo dio pruge od Resnika do Valjeva, a ostalo je da se obnovi još 210 kilometara u Srbiji, od Valjeva do Vrbnice, dok Crna Gora treba obnoviti 160 kilometara te dionice”, rekao je Vesić, a prenosi agencija Beta.

U Ministarstvu graditeljstva, prometa i infrastrukture za Bloomberg Adriju kažu da je projektnu dokumentaciju za dionicu od Valjeva do Vrbnice izradio njemački Deutsche Bahn Engineering and Consulting.

“Kako bi se što prije krenulo u realizaciju projekta, u tijeku je postupak za dobivanje investicijskih bespovratnih sredstava Europske unije”, pojašnjavaju u Ministarstvu.

Rusi i Kinezi vjerojatno otpadaju
Unatoč tome što su ruske državne željeznice RŽD International rekonstruirale dio ove pruge od Beograda do Valjeva i što se svojedobno govorilo da treba osmisliti i modernizirati nastavak te pruge prema Crnoj Gori, pravila su promijenjena. Ako Srbija želi aplicirati za novac EU, potrebno je raspisati međunarodni natječaj.

Hoće li se prijaviti ruske i kineske tvrtke koje su se dokazale kao vjerodostojni graditelji srpskih željeznica, ostaje za vidjeti. Ruske željeznice, koje su bile uključene u nekoliko pruga financiranih ruskim infrastrukturnim kreditom od 800 milijuna eura, ostale su zapamćene po inzistiranju na pedantnoj projektnoj dokumentaciji bez koje nisu htjele krenuti u radove i po strogom poštovanju rokova izgradnje koje gotovo da nisu prekoračile na bilo kojem projektu.

Komentirajte prvi

New Report

Close