Končar pokazao budućnost transportne industrije

Autor: Ana Roksandić , 25. rujan 2024. u 13:17
Ukupnu Končarevu investiciju predsjednik Uprave Gordan Kolak procjenjuje u desecima milijuna eura/PD

Baterijski motorni vlak (BMV) hrvatske kompanije u krugu najboljih suvremenih tračničkih rješenja.

Končar je u Berlinu na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije InnoTrans predstavio dva svoja vlaka – baterijski i mjerni. Hrvatska grupacija u sklopu vanjskog izložbenog prostora predstavila je svoj najnoviji baterijski motorni vlak (BMV), a u sklopu kojeg je odmah nakon svečanog otvaranja sajma, održala i posebnu prezentaciju za stručnu javnost.

Baterijski motorni vlakovi (BMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga. Cijena će mu biti ṣ̌est milijuna eura, a Končar je među prvima u Europi koji proizvodi vlakove posve na baterijski pogon.

Za pogon se koriste ugrađene pogonske baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija. Ukupan kapacitet putnika u baterijskim vlakovima je 216. Takvi su vlakovi ekološki prihvatljiviji, a istovremeno su tiši i učinkovitiji u vožnji. Mogu se koristiti na različitim prugama, a njihova autonomija ovisi o kapacitetu baterije i brzini kretanja.

Sukladno sveopćem zelenom trendu u sektoru transporta, Končarevi baterijski vlakovi također mogu pomoći u smanjenju troškova održavanja i operativnih troškova željezničkih vozila.

Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila pojasnio je kako će se takvi vlakovi koristiti za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željeznih pruga, a u pokretu će ih držati pogonske baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje. Predstavljana je i jedna punionica, koje se planiraju izgraditi u šest hrvatskih gradova: Splitu, Puli, Varaždinu, Osijeku, Bjelovaru i Virovitici.

Barišić: Končar je napravio vrlo ekološki baterijski vlak koje se na punionicama pune oko 20 minuta, a doseg mu je 100 kilometara.

Odgovor na rastuće potrebe
Uz baterijske vlakove, brojne posjetitelje sajma zanimao je i mjerni vlak koji već ima jednog domaćeg kupca – HŽ Infrastrukturu. Vozilo je dugo 25 metara, teško 72 tone i može postići maksimalnu brzinu od 140 km/h. Pogonski sustav sastoji se od dizel agregata, vučnog pretvarača i dva električna vučna motora postavljena u jednom okretnom postolju.

“Iznimno vrijedan doprinos pružaju nam i brojna manja poduzeća iz čitave Hrvatske, koja Končar uključuje u svoje proizvodne procese. Osim što im time pružamo priliku za stjecanje važnih referenci i posljedično ostvarenje snažnije konkurentnosti pri izlasku na izvozna tržišta, takva poduzeća ujedno imaju važne zasluge u pozitivnim učincima Končarevih proizvoda za hrvatsko gospodarstvo.

Primjerice, oko 75 posto prodajne cijene vlaka ili tramvaja ostaje u Hrvatskoj, a uvoze se samo oni proizvodi koje ne proizvodi nijedna od domaćih tvrtki”, naglasio je predsjednik Uprave Gordan Kolak dodavši da je teško mjeriti čitavo ulaganje, a ukupnu investiciju procjenjuje u desecima milijuna eura.

“Veliko nam je zadovoljstvo svjetskoj javnosti predstaviti najnovije tehnološke iskorake koji će zasigurno uvelike oblikovati budućnost transportne industrije u Hrvatskoj, a nadamo se i šire. Navedeni iskoraci prije svega su rezultat samostalnog razvoja te predanog rada naših stručnjaka.

Posebno smo ponosni na naš baterijski motorni vlak (BMV), koji u ovoj konkretnoj industriji zasigurno pripada vrlo uskom krugu suvremenih tračničkih rješenja i koji odražava bogato iskustvo”, kazao je Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila.

Kolak je istaknuo kako su predstavljeni vlakovi Končarev odgovor na sve veće rastuće potrebe tržišta za elektrifikacijom javnog prijevoza. “Očekujemo da ćemo sa predstavljenim rješenjima napravimo značajnije iskorake na europskom tržištu”, rekao je Kolak.

Navedeni iskoraci prije svega su rezultat samostalnog razvoja te predanog rada naših stručnjaka, kazao je Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila/PD

Oko tri godine izrade
Izrada vlakova trajala je oko tri godine, a hrvatska grupacija već razgovara s potencijalnim korisnicima. Cilj je naći korisnike koji imaju slične uvjete u mreži slične hrvatskima, točnije veći neelektrificirani dio mreže u kojima može prometovato regionalni baterijski vlak.

“Končar je napravio vrlo ekološki baterijski vlak koje se na punionicama pune oko 20 minuta, a doseg mu je 100 kilometara. Putnik neće ni imati osjećaj da to nije dizel”, izjavio je Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture koja je kupila mjerni vlak.

Kolak je naglasio kako su dva izložena primjerka potvrda su da Končar na nacionalnoj razini, industrijski i infrastrukturno, uspješno odgovara na sve zahtjeve zelene tranzicije te posjeduje predispozicije za snažniju prisutnost na europskom tržištu u cilju pružanja rješenja za kvalitetniju i dugoročno održiviju urbanu mobilnost.

“Još jedno predstavljanje naših proizvoda i tehnoloških rješenja na sajmu InnoTrans, izvrsna je prilika da svjetska javnost pobliže upozna ključne prednosti naših proizvoda, tehnoloških rješenja i ono najvažnije – načela izvrsnosti kojim se vodimo pri svakom razvoju i u svakoj proizvodnji.

Ovogodišnji nastup na InnoTransu je za Končar na jedan način i povijesni događaj jer smo po prvi puta na ovom središnjem globalnom događaju u transportnoj industriji izložili čak dva svoja vlaka koji predstavljaju rezultat dugogodišnjeg predanog rada, samostalnog razvoja i uvijek prisutne težnje prema neprekidnom podizanju naših tehnoloških mogućnosti. Čvrsto vjerujemo da u tome nastavljamo biti uspješni i ponosni smo što to imamo priliku demonstrirati ovdje na najvećoj svjetskoj pozornici”, zaključuje Ninić.

Komentirajte prvi

New Report

Close