Građani Srbije su u drugom tromjesečju ove godine obavili 19,2 milijuna kupnji na internetu karticama i elektroničkim novcem, čime je nastavljen međugodišnji trend rasta koji u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine iznosi 36,1 posto, objavila je ovih dana Narodna banka Srbije. Tome je vjerojatno doprinio i dolazak kineskih online divova Temu i Shein na srpsko tržište u proteklih nekoliko mjeseci.
Od ukupnog broja, broj online kupovina u dinarima bilježi rast od 33,4 posto, dok je vrijednost tih kupnji veća za 34,6 posto u odnosu na drugi kvartal 2023. godine, piše Nova ekonomija.
Gledano u apsolutnom iznosu, u drugom ovogodišnjem tromjesečju bilo je ukupno 12,9 milijuna takvih transakcija, a njihova vrijednost bila je 36,3 milijarde dinara (oko 309 milijuna eura).
Kada su u pitanju plaćanja na stranim stranicama, najzastupljenije valute su euro i američki dolar. U odnosu na drugo tromjesečje prošle godine zabilježen je rast broja transakcija u eurima za 48,2 posto, 3,7 milijuna naspram 2,5 milijuna uplata, dok je njihova vrijednost veća za 38,4 posto, 184,7 milijuna naspram 133,4 milijuna eura.
Broj plaćanja u američkim dolarima bilježi rast od 30 posto, 2,3 milijuna prema 1,7 milijuna uplata, dok je njihova vrijednost porasla za 30,6 posto, 55,5 milijuna prema 42,5 milijuna dolara, u odnosu na drugi kvartal prošle godine.
I u ovom kvartalu nastavljen je trend pretežitih kupnji u domaćim internetskim trgovinama. Ukupno, u dinarima, eurima i dolarima, građani su u tri mjeseca preko interneta potrošili više od 540 milijuna eura
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu