Smart Industry
Brza transformacija

Od izuzetne je važnosti osigurati primjerenu organizaciju rada kojoj prethodi identifikacija poslovnih potreba

Omegin sustav Centrix uz minimum treninga omogućuje digitalizaciju poslovanja.

Bojan Tiban
17. rujan 2024. u 22:00
Centrix se pozicionirao kao strateški bitan alat kojim je moguće osigurati i zaštiti operativno poslovanje od nepovoljnih utjecaja/Shutterstock

Ulaskom računala u sve pore poslovanja svake organizacije pojavio se rastući pritisak za digitalizacijom samog poslovanja koji kontinuirano traje već desetljećima i svojim inkrementalnim promjenama i inovacijama je doveo uredsko poslovanje do današnjih razina.

Ipak, značajni iskorak i praktički evolucijski skok dogodio se u proteklih nekoliko godina kada smo svi zajedno na globalnoj razini bili zahvaćeni pandemijom a što je rezultiralo naglom potrebom za distribuiranim radom s mnogobrojnih lokacija, čak i u organizacijama koje do tada nisu uopće imale koncept rada izvan kontroliranog uredskog okruženja.

U vrlo malo vremena, bilo je potrebno prilagoditi mnogobrojne poslovne procese za rad s udaljenosti tj. od kuće, te ih u cijelosti digitalno transformirati kako bi uopće mogli funkcionirati u takvim okolnostima.

Praćenje tržišta i osluškivanje korisnika

Danas više nego ikad od neizmjerne važnosti pratiti tržište, osluškivati korisnike i tražiti napredak po svakom aspektu organizacije rada.

Osmišljen kao ‘digital first’

Kod nas, a osobito u javnom sektoru, Omegin sustav za upravljanje dokumentima Centrix, koji je ne samo tržišni lider nego ga slobodno možemo smatrati standardom i etalonom sustava uredskog poslovanja, iznimno brzo se uklopio u novonastale potrebe. Centrix je računalni sustav koji je nastao na mnogobrojnim i najboljim praksama uredskog poslovanja kroz dugi niz godina, uvažavajući sva regulatorna i poslovna ograničenja i zahtjeve.

Centrix je proizvod koji je od početka osmišljen kao “digital first”, pa je tako u cijelosti prilagođen i pretpostavlja digitalno transformirani radni proces koji je s minimalnim korekcijama, uglavnom poslovnih pravila naših korisnika, omogućio desetinama naših klijenata da se brzo i uz minimum treninga u cijelosti prebace na digitalni tijek postupanja ne samo dokumenata nego i cjelokupnog procesa poslovnog odlučivanja. Naši su korisnici koristeći Centrix u kriznim trenucima osigurali kontinuitet poslovanja i minimalizirali rizike i posljedice prekida rada na operativno poslovanje svojih organizacija i ustanova.

Centrix se tako pozicionirao kao strateški bitan alat kojim je moguće osigurati i zaštiti operativno poslovanje od nepovoljnih utjecaja neovisno o tome jesu li te prijetnje i rizici interno ili eksterno uvjetovani. Dobro podešeni i pažljivo implementirani sustav upravljanja dokumentima, kroz definiranje jasnih procesnih koraka i pravila rada omogućava nesmetani tijek radnog procesa, neograničeni pregled i kontrolu managementa nad organizacijom, a sve udovoljavajući zakonom propisane kriterije sljedivosti i poštivanja često rigorozno normiranih procedura.

Operativno poslovanje organizirano kroz sustav upravljanja poput Centrixa, samo po sebi obuhvaća cijeli niz kriterija koje je potrebno zadovoljiti kako bi ono održalo konotacije održivosti i efikasnosti, a najčešće se manifestira kroz jasno uspostavljenu organizaciju rada i njenu primjenu kroz organizacijsku kulturu.

Od izuzetne je važnosti osigurati primjerenu organizaciju rada kojoj prethodi identifikacija stvarnih poslovnih potreba s obzirom na svrhu poslovanja, ćemo prethodi kvalitetna identifikacija i analiza postojećih poslovnih procesa, te potom “rastavljanje” poslovnih procesa na logične i mjerljive korake, njihovu optimizaciju, standardizaciju i naposljetku preslikavanje u programsku okolinu koju pruža Centrix s ciljem podizanja efikasnosti rada.

Bojan Tiban, direktor sektora ePoslovanje, Omega software d.o.o./PD

Prilikom svake nove implementacije, cjelovitog sustava pojedinačnih poslovnih procesa, od iznimne je važnosti da ne upadnemo u zabludu da su aktualni trendovi ili dostupna rješenja jedina moguća, te da ih je nužno preslikati nepromijenjene kao jedino jamstvo da naša organizacija bude uspješna. Slijepo preslikavanje postojećih procesa, a bez kvalitetne digitalne transformacije najčešće rezultira visokim očekivanjima ali donosi slabe rezultate.

Zato prilikom uspostave nove i digitalno utemeljene organizacije rada, pazimo da temeljito promislimo o svakom pojedinačnom procesu i njegovim pojedinačnim koracima, izbacimo nepotrebne ili redundantne stepenice koje ne donose vrijednost ili nepotrebno usporavaju operativno poslovanje, te ih prilagodimo potrebama i načinu rada u potpuno digitaliziranom okruženju. Iskustvo koje smo stekli kroz mnogobrojne implementacije, jasno pokazuje kako nije dovoljno taj cijeli proces optimizacije odraditi jednom, nego je to višekratna aktivnost i kontinuirani proces preispitivanja i prilagodbe koja za cilj ima ne samo osigurati nego i održavati očekivani rezultat.

Ključni elementi organizacije rada koje valja kontinuirano nadzirati i preispitivati su metodologija rada koju primjenjujemo, alati i tehnologije koje koristimo, kao i kapaciteti s kojima raspolažemo. Omega kontinuirano ulaže u navedene elemente kako bi osigurali maksimalnu učinkovitost i naposljetku isporučili kvalitetu koja se od nas i očekuje, kroz dodanu vrijednost svih naših programskih rješenja.

S aspekta primjene metodologije rada, vodimo se načelom najbolje prakse ali isto tako ne ispuštamo iz vida “adapt&adopt” koncept, što ukratko znači da osim primjene primjerene metodologije rada istu i prilagođavamo stvarnim potrebama poslovanja i to u onim dijelovima rada gdje očekujemo određeni iskorak ili poboljšanje. Neophodno je naglasiti kako se radi o kontinuiranom praćenju utjecaja na poslovanje i pravovremenoj reakciji kako bi osigurali da je izlazni rezultat ujedno i očekivani rezultat.

Ako govorimo o dostupnim alatima i tehnologijama, mi u Omegi pažljivo pratimo globalne trendove i trudimo ih se primjenjivati, kako bi našim klijentima osigurali zadnje aktualne standarde sa područja tehnologije i alata koji su troškovno efikasni ali i zato jer često omogućavaju iskorak po pitanju operativne izvrsnosti.

Kao i u drugim segmentima poslovanja, kritički se postavljamo prema novim tehnologijama i ugrađujemo ih u naše proizvode tek kada smo sigurni da će ostvariti ciljeve zbog kojih ih biramo. Primjerice, iako se posljednjih godina puno govori o primjeni blockchain tehnologiji ili primjeni strojnog učenja i umjetne inteligencije, i iako smo unutar Omege napravili niz eksperimenata i internih hackatona, preporučiti ćemo ih i primijeniti samo kod onih naših klijenata i poslovnih potreba gdje možemo dokazati opravdanost, imajući u vidu da cilj opravdava uložena sredstva.

Kvalitetan kadar ljudi

Sa aspekta kapaciteta od izuzetne je važnosti osigurati potrebite resurse i kompetencije bez kojih nema provedbe a u konačnosti niti rezultata, te se ta načela istovjetno tretiraju i primjenjuju neovisno je li riječ o internom razvoju naših proizvoda i usluga ili o implementaciji za potrebe naših korisnika. S obzirom na kontinuiranu kompleksnost proizvoda i usluga koje tržište zahtijeva možemo se složit da je ovo boljka i usko grlo operativnog poslovanja jer je najčešće mogućnost realizacije uvjetovana kapacitetima kojima raspolažemo. Temeljem navedenog od iznimne je važnosti postaviti u fokus kvalitetan kadar ljudi koji može i zna odgovoriti tražene zahtjeve.

Danas više nego ikad od neizmjerne je važnosti pratiti tržište, osluškivati korisnike i tražiti napredak po svakom aspektu organizacije rada kako bi osigurali sposobnost pravovremenog odgovora na poslovne potrebe ili zahtjeve tržišta kao i kontinuitet u postizanju pozitivnih rezultata. Omegin Centrix, kao vodeće domaće rješenje za upravljanje dokumentima i poslovnim procesima u administrativnoj djelatnosti, programsko je rješenje koje će svojim korisnicima jamčiti postizanje upravo tih ciljeva.

* Sadržaj omogućio Omega software d.o.o.

New Report

Close