Kandidati na intervjuima pokazuju sve bolje poznavanje budućih poslodavaca, traže wellbeing benefite i potvrde ulaganja u zaposlenike dok poslodavci s druge strane traže otporne kandidate koji se dobro prilagođavaju promjenama i izazovima. Potvrđuje to Valentina Haddad, voditeljica odjela za regrutaciju i selekciju iz SELECTIO Grupe, vodeće grupacije za potragu i savjetovanje u upravljanju ljudskim potencijalima koja već 20 godina pronalazi nove zaposlenike za gotovo sve vodeće tvrtke u Hrvatskoj.
Nove metode testiranja
U potrazi za menadžerima te srednjim i višim ekspertima, stručnjaci iz SELECTIO Grupe provode intervjue i testiranja, a nude i usluge savjetovanja i usporedbe s tržištem. Za procjenu ključnih kompetencija, kao i za razvojne i selekcijske svrhe najtraženiji su assessment centri i psihologijsko testiranje no u zadnje se vrijeme sve više koriste novi alati poput Belbin upitnika.
“Na temelju bogatog iskustva i poznavanja gotovo svih industrija i trendova na tržištu rada možemo reći da su se razgovori za posao zaista promijenili. Standardna pitanja više nisu dovoljna pa u selekciji kandidata volimo postaviti nekoliko dodatnih pitanja kojima ćemo provjeriti motivaciju i želju za učenjem. Iz istog razloga danas kombiniramo i nekoliko novih metoda testiranja, posebice ako je riječ o rukovodećim pozicijama”, rekla je Valentina Haddad.
Dobra priprema zlata vrijedi
Bez obzira na nove metode testiranja, i dalje je najvažnija kvalitetna priprema koja povećava samopouzdanje i mogućnost za prolaz u sljedeći krug selekcijskog procesa.
Dobro je raspitati se o selekcijskom procesu, a poželjno je i proučiti tražene kompetencije i odgovornosti za potencijalno novo radno mjesto. Treba razmisliti i o motivaciji, snagama i slabostima, a dodatni bodovi se dobivaju ako se na razgovoru spomenu konkretni načini na koje se kandidat nosi sa stresom i ako se za iskustvo navedu primjeri i brojke.
Najčešća pogreška na intervju je negativan govor o sebi i drugima
Najčešća pogreška na intervjuu je negativan govor o sebi, prethodnom poslodavcu ili kolegama.
“Kada govorite negativno o sebi ostavljate dojam nesigurnosti i nekompetentnosti. To ne znači da trebate biti arogantno ambiciozni ili samopouzdani bez pokrića. Nastojte biti otvoreni i zapamtite da vaši odgovori uvijek trebaju pokazati ambiciju za rastom i profesionalnim razvojem kroz stjecanje novih znanja i iskustava”, istaknula je Haddad.
Istu filozofiju samopouzdanja i profesionalnosti poželjno je primijeniti i kada se u razgovoru ispitivači dotaknu prethodnog radnog mjesta. Umjesto kritiziranja nadređene osobe kandidat treba biti usredotočen na ono što je naučio na radnom mjestu.
Poznavanje svojih slabosti
Izbjegavanje negativnog govora ne podrazumijeva ignoriranje svojih slabosti. Ako kandidat pokuša ostaviti dojam savršene osobe, ispitivači će ga najvjerojatnije ocijeniti kao osobu koja ne zna kako uočiti vlastite greške i preuzeti odgovornost.
Ovakve osobine sigurno nisu poželjne kod poslodavaca koji traže dobrog timskog igrača ili menadžera koji će znati povesti tim u pravom smjeru. Zato je poželjno navesti primjere pogrešaka, a posebno je korisno ako se istaknu naučene lekcije iz negativnih iskustava.
Koje pitanje postaviti na kraju razgovora za posao?
Razgovor za posao najčešće završava tako što ispitivači daju kandidatu priliku za pitanja. Preporuka je da se ne postavljaju pitanja na koja postoje javno dostupni odgovori. Bolje je postaviti pitanja vezana uz radnu svakodnevicu, kulturu organizacije, prilike za napredovanje i dodatna usavršavanja.
Kako prepoznati kvalitetnog poslodavca?
Pokušajte saznati provodi li poslodavac redovito ispitivanja zadovoljstva i angažiranosti i kako ga provodi. Poslodavci koji znaju kako prikupiti iskreno mišljenje zaposlenika najčešće znaju i kako motivirati i zadržati zaposlenike. Obratite pažnju na oznake kao što su Poslodavac Partner, Above and Beyond, Future Resilience i Equal Pay Champion koje otkrivaju da je riječ o poslodavcu koji ima potvrdu izvrsnosti.
Primjerice, Poslodavac Partner je certifikat kroz koji je provedeno preko 20 000 evaluacija HR sustava i on signalizira da poslodavac ima vrhunsku kvalitetu u upravljaju ljudskim resursima što direktno utječe na kvalitetu radnog okruženja. Future Resilience je potvrda ulaganja organizacije u wellbeing zaposlenika s naglaskom na mentalno zdravlje i otpornost na stres, dok je Equal Pay Champion najnoviji certifikat koji upućuje na ravnopravnost i smanjivanje razlike u plaćama.
Ove certifikate izdaje SELECTIO Grupa kako bi bolje povezala potrebe poslodavaca i zaposlenika i kako bi, zajedno s nekima od najuspješnijih organizacija Hrvatskoj, gradila sve bolja radna mjesta.