Volkswagen ima ‘jednu, možda dvije’ godine da preokrene poslovanje

Autor: Domagoj Puljizović , 05. rujan 2024. u 07:05
Foto: Reuters

Uštedama tvrtka želi povećati profitnu maržu na 6,5% do 2026., s trenutnih 2,3%.

Volkswagen (VW) ima “jednu, možda dvije” godine da ‘na glavu’ preokrene poslovanje svoje glavne automobilske marke, izjavio je financijski direktor te tvrtke Arno Antlitz u srijedu, pokušavajući na burnom sastanku u Wolfsburgu uvjeriti radnike da podrže planove za velike rezove koji uključuju i zatvaranje pogona u Njemačkoj.

Sastanak je kasnio nekoliko minuta jer su zaposlenici zviždali i vikali “Auf Wiedersehen”, u prijevodu doviđenja, kada je Antlitz stupio na pozornicu. Apelirao je na zajedničku odgovornost radnika i uprave da smanje troškove ako brend želi opstati uslijed tranzicije na električna vozila, piše Reuters.

Narušeno povjerenje

Pred punom dvoranom od 16 tisuća radnika i još 5000 onih koji su prijenos pratili izvan dvorane putem ekrana, Antlitz je rekao da se europsko tržište automobila smanjilo nakon pandemije i da se tvrtka suočava s manjkom potražnje od oko 500 tisuća automobila, što je otprilike jednako dvjema tvornicama.

“Tržište jednostavno ne postoji”, kazao je na sastanku u sjedištu Volkswagena. Dodao je kako ne očekuje oporavak prodaje te da VW ima “jednu, možda dvije” godine za smanjenje troškova i prilagodbu proizvodnje. Na to je čelnica radničkog vijeća Daniela Cavallo odgovorila da je uprava “masivno narušila povjerenje” zaposlenih i usporedila prijetnju zatvaranjem tvornica s “objavom bankrota”.

Cavallo je pozvala izvršnog direktora VW-a Olivera Blumea, koji govor nije planirao, da se obrati zaposlenicima i objasni zašto grupa daje prednost ulaganju u pet milijardi eura vrijedno softversko partnerstvo s američkim startupom Rivian, umjesto zaštiti njemačkih radnih mjesta.

Mogućnost zatvaranja pogona u jednoj od najpoznatijih njemačkih tvrtki izazvala je dodatne zabrinutosti za najveće europsko gospodarstvo, koje se bori s slabim rastom, slabijom potražnjom za izvozom, višim troškovima i konkurencijom iz inozemstva.

Pad u kolovozu

Nakon poraza na regionalnim izborima koji su donijeli porast potpore krajnjoj desnici, kancelar Olaf Scholz postavio je Volkswagen kao prioritet te s vodstvom tvrtke i sindikatima razgovara kako bi očuvao radna mjesta i osigurao stabilnost automobilske industrije vitalne za njemačku ekonomiju, rekao je izvor Reutersu.

Ministar rada Hubertus Heil obećao je podršku, kazavši za RTL/ntv da “Njemačka mora ostati jaka automobilska zemlja”, no nije precizirao kakvu će podršku pružiti. Dodao je da VW mora najprije obaviti svoj posao kako bi osigurao radna mjesta i spriječio zatvaranje pogona.

Očekuje se da će Scholzova vlada u srijedu dogovoriti predložene mjere za smanjenje poreza kako bi se potaknula potražnja za električnim vozilima, koja zaostaje za očekivanjima.

Naglašavajući tešku pozadinu, poslovna klima u njemačkoj automobilskoj industriji dodatno je pogoršana u kolovozu, izvijestio je u srijedu Ifo institut za ekonomska istraživanja.

Volkswagen, čije marke uključuju i Audi, SEAT te Škodu, u ponedjeljak je objavio da razmatra zatvaranje tvornica u Njemačkoj i ukidanje višegodišnjeg jamstva za radna mjesta u šest svojih pogona u sklopu plana rezanja troškova od 10 milijardi eura. Cilj je povećati profitnu maržu VW marke na 6,5 posto do 2026. godine, s 2,3 posto u prvih šest mjeseci ove godine.

Sindikati i uprava Volkswagena trebaju pregovarati o povećanju plaća u listopadu, no predstavnici radnika žele da pregovori počnu ranije te da uključe i šire rasprave o budućnosti tvrtke, izjavio je Thomas Knabel iz sindikata IG Metall.

Sindikat ne želi započeti pregovore dok tvrtka ne povuče prijetnju zatvaranja pogona. Dok uprava za financijske poteškoće krivi loše gospodarsko okruženje i nove konkurente, predstavnici radnika smatraju da je proizvodna strategija neučinkovita i da se presporo ulagalo u masovnu proizvodnju električnih vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close