Grčka tvrtka Fourlis Group potpisala je ekskluzivna prava s američkim lancem Foot Locker za daljnji razvoj u jugoistočnoj Europi, objavio je specijalizirani portal Retail Serbia.
Prema priopćenju Fourlisa, strateški ugovor s Foot Lockerom uključuje akviziciju njihovih trgovina u Grčkoj i Rumunjskoj, kao i otvaranje više od 100 trgovina u svim zemljama regije osim u Srbiji – što znači da poznati maloprodajni brend bit će prisutan u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Bugarskoj.
Gužva na tržištu
Postavlja se pitanja zašto će ovaj globalni brend zaobići Srbiju. Poznavatelji kažu da je odgovor vjerojatno u (pre)zasićenom tržištu sportske opreme u Srbiji.
Analitičar i urednik Retail Srbija Žarko Grozdanić objašnjava za Biznis.rs da na srpskom tržištu sportske opreme već ima mnogo ozbiljnih igrača i da trenutno nema mjesta za novajlije.
Grupa Fourlis, koja posjeduje franšizu robnih kuća IKEA u Grčkoj, priopćila je kako očekuje da će iskoristiti “dvoznamenkasti” trend rasta koji bilježe trgovci sportskom opremom i odjećom u jugoistočnoj Europi u posljednje tri godine, zahvaljujući sporazumu s Foot Lockerom.
Procjenjuje se da će vrijednost prodaje na regionalnom tržištu maloprodaje sportske opreme, koje već tri godine zaredom bilježi visok rast, do 2026. godine dosegnuti 3,7 milijardi eura, uz “visoki jednoznamenkasti rast” na godišnjoj razini.
Predsjednik grčke grupacije Vasilis Fourlis nazvao je sporazum s Foot Lockerom “strateškim potezom” koji Fourlis grupu pozicionira kao konkurentnijeg igrača na maloprodajnom tržištu, a sve u cilju poticanja rasta i povećanja vrijednosti za dioničare.
“Iskoristit ćemo komplementarne snage Foot Lockera i Intersporta kako bismo ponudili neusporedivo sportsko maloprodajno iskustvo”, najavio je Fourlis jer grupa računa na mlade kupce – pripadnike Generacije Z i položaj koji Foot Locker ima s njima. Žarko Grozdanić skreće pažnju da je naše tržište veoma razvijeno kada je u pitanju maloprodaja sportske opreme, bilo da se radi o veličini ili broju igrača. “Uz nekoliko domaćih velikih lanaca, među kojima se svakako ističe Sport Vision grupa, imamo i međunarodne igrače poput Decathlona koji je najavio da će do kraja godine otvoriti još jednu veliku trgovinu u Srbiji, koja će biti nalazi se u Subotici. Na tržištu je i dalje aktivan CCC diskont koji je smanjio broj trgovina, ali i dalje posluje u nekoliko gradova. To nije sportska trgovina, ali jedan dio asortimana svakako se odnosi na sportsku obuću i velike brendove, tako da je i ona jednim manjim dijelom konkurentna”, objašnjava Grozdanić.
Novi igrači
Iz tih razloga smatra da trenutno nema prostora za ulazak novih igrača u taj sektor te da je odluka Fourlis grupe potpuno opravdana.
“Unatoč tome što su kupci zainteresirani za dolazak, primjerice, (austrijskog lanca) Hervis Sporta u Srbiju, ni oni nemaju planove za širenje na naše tržište. Dio su Spar grupe i Rumunjska je jedina zemlja u kojoj Hervis posluje bez sestrinske tvrtke Spar Supermarket”, objašnjava Grozdanić.
No, to ne znači da se cijeli maloprodajni sektor u Srbiji ne treba nadati novim igračima – oni će doći i kod nas, uvjeren je Grozdanić.
Kada je riječ o drugim sektorima, srbijansko tržište može očekivati nove igrače u narednim godinama. Tu prije svega mislim na prehrambeni sektor i dolazak Carrefoura i Eurospina. Uz njih, postoji interes i dva lanca drogerija, kao i neprehrambenih diskontera, za koje sam siguran da će izaći na tržište u narednim godinama”, zaključio je Grozdanić u izjavi za Biznis.rs.
Foot Locker objavio je nedavno kvartalne rezultate bolje od očekivanih, no dionice su pretrpjele veliku korekciju nakon nedavnog uzlaznog trenda i revidiranih očekivanja godišnjih profitnih marži, navodi brokerska kuća Momentum Securities.
U drugom fiskalnom tromjesečju tvrtka je zabilježila rast prihoda od 1,9 posto na 1,9 milijardi dolara, što je malo iznad očekivanja, a prodaja je porasla za 2,6 posto, najviše u regiji EMEA.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu