Nakon višegodišnjeg iskustva naručivanja razne robe preko AliExpressa, odnedavno je omogućena e-kupovina i za korisnike u Srbiji preko još jedne kineske platforme – Temu. Temu se pojavio 2022. godine, a od svibnja ove godine dostupan je i za srpsko tržište, uz ograničenu ponudu i besplatnu dostavu na čitav asortiman.
Ulaganje u oglašavanje
Tvrtka Temu, dio PDD Holdinga, ulaže veliki novac u oglašavanje, ali i konstantno snižava cijene kako bi privukla kupce koji naručuju proizvode izravno iz Kine. I dok je Temu izazvala pravi bum među srpskim korisnicima i postala tema u medijima, ali iu razgovorima tijekom kojih kupci razmjenjuju iskustva vezana uz brzinu dostave i izgled robe koju dobiju, te usporedbu s AliExpressom, uskoro će im biti dostupna i druga platforma koja je popularna u Americi i Europi.
Shein je 2008. godine osnovao poduzetnik Xu Yangtian, poznat i kao Chris i Skye, koji svoju karijeru nije započeo u svijetu mode ili trgovine, već u IT-u.
Prema dostupnim informacijama, radio je kao stručnjak za optimizaciju pretraživanja interneta u tvrtki za digitalni marketing koja je radila s izvoznicima.
U početku je svoju tvrtku nazvao Sheinside, no 2014. skratio je ime u Shein. Temu, SKIMS i Fashion Nova prošli test: Kako moda postaje sve brža, a svjetski brendovi sve licemjerniji
Printer za slike na termo papiru, Wi-Fi utičnice i “mamipara”: Što se može kupiti na još jednoj platformi dostupnoj u Srbiji?
Odjeću za Shein proizvodi mreža kineskih tekstilnih tvrtki, a sve što se sašije izvozi se. Shein trenutno nudi dostavu u više od 200 zemalja svijeta.
To će omogućiti bilateralni ugovor koji je Pošta Srbije sklopila s Poštom Mađarske 14. kolovoza. Iz Pošte Srbije su za Euronews Srbija rekli da ovaj sporazum omogućava pristizanje većeg broja pošiljaka i brži prijenos pošiljaka, s robom koju će građani Srbije naručivati preko druge kineske platforme – Shein.
Za korisnike to znači bržu i lakšu dostavu robe, koja će biti isporučena na adresu korisnika u roku od 72 sata nakon provedenog postupka carinske kontrole, navode iz Pošte Srbije.
Rast obujma pošiljki
I dok korisnici iz Srbije već godinama naručuju proizvode na globalnoj platformi AliExpress, koja je pokrenuta 2010. godine, odnedavno su to masovno počeli činiti i preko platforme Temu, pa je obujam pošiljki u stalnom porastu.
Potvrđuju to u Pošti Srbije, navodeći da je konstantan rast fizičkog obujma pošiljaka u Srbiji generiran internet trgovinom.
Kako navode, prema pokazateljima iz srpnja, broj pošiljaka generiranih online trgovinom s kineske internetske platforme Temu porastao je za 30 posto u odnosu na lipanj. Dodaju da se u kolovozu očekuje dodatni rast od 20 do 30 posto.
“Korisnicima preporučamo da što više koriste opciju dostave putem Poštininih paketomata, kojih je trenutno 583 u cijeloj zemlji, dok će se mreža do kraja godine proširiti na 1000 Poštininih paketomata, poručuju iz Pošte Srbije za Euronews Srbija.
Sudeći po porastu narudžbi preko aplikacije Temu, pošiljki će biti još više kada korisnici iz Srbije počnu naručivati preko Shein platforme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu