Generalni direktor Aerodroma Crne Gore Roko Tolić razgovarao je s Ryanairom nakon što je irski avioprijevoznik najavio da će tijekom predstojeće zimske sezone obustaviti sve svoje usluge prema glavnom gradu Crne Gore, uz izuzetak Londona.
“Kada sam preuzeo dužnost, situacija je bila sljedeća – oni su otkazali sve zimske letove osim za London. Želimo da se ti letovi vrate. Razgovorom sa njima sada imamo šansu, ali i mogućnost da preokrenemo ovaj trend i napravimo snažan iskorak u narednom periodu”, rekao je Tolić, prenosi Ex-Yu Aviation news.
Manje zimskih rotacija
Ryanair je ranije odlučio tri cjelogodišnje linije iz Podgorice pretvoriti u ljetnu sezonu, što je rezultiralo time da niskotarifni prijevoznik zadrži samo jednu destinaciju van crnogorskih prijestonica ove predstojeće zimske sezone, koja počinje 27. listopada i traje do 30. ožujka sljedeće godine.
To je nastavak trenda uspostavljenog prošle zime kada su tri rute također degradirane na ljetne sezone. Aviokompanija ne planira obavljati usluge iz Berlina, Krakova i Gdanjska, čime se pridružuju Charleroiu, Zagrebu i Manchesteru koji su prošle godine pušteni na ljetnu sezonu.
Kao rezultat toga, Ryanair će imati samo četiri tjedne rotacije između London Stanstede i Podgorice tijekom zimske sezone 2024./25.
Ryanair je već nekoliko godina najprometniji niskotarifni prijevoznik u Crnoj Gori, s više od 200.000 putnika godišnje. Međutim, brojke su u padu od 2022. Ove nadolazeće zime Ryanair ima 39 820 sjedala u prodaji za i iz Podgorice, što je pad od 50,9% u odnosu na zimsku sezonu 2023/24. i smanjenje od 66,1% u odnosu na zimu 2022/23. Ryanair je ukupno ukinuo 41.312 sjedala s tržišta ove nadolazeće zime u usporedbi s prošlom.
Ryanair je ranije rekao da su naknade podgoričke zračne luke neodržive. “Podgorička zračna luka potpuno je nekonkurentna u odnosu na druge europske zračne luke koje smanjuju svoje naknade kako bi potaknule oporavak i rast prometa. To ima štetan utjecaj na crnogorsku povezanost, turizam i ekonomiju”, poručili su iz Ryanaira.
Uz otvaranje novih ruta, prioritetan zadatak uprave koju vodi, Tolić prepoznaje hitno unapređenje infrastrukture i u Podgorici i u Tivtu do narednog ljeta.
“Čarobni štapić ne posjedujem, ništa se neće dogoditi preko noći. Ali, svakog dana predano radimo na tome da narednu sezonu dočekamo spremni uz kratkoročnu, ali brza rješenja za unapređenje infrastrukture i u Podgorici iu Tivtu. To nam je nasušna potreba”, smatra Tolić.
Širenje kapaciteta
On smatra da ACG više nemaju vremena da čekaju odluku o koncesiji da bi, makar djelomično, popravili uvjete u kojima opslužuju putnike.
“Moramo pronaći mogućnost da proširimo svoje kapacitete za narednu sezonu. Mi ne možemo čekati bilo koga. Imamo svoja sredstva, mi smo stabilna kompanija koja vodi računa o svom razvoju. Centralna vlast, Odbor direktora i menadžment su na istom zadatku. Razumijem da je daleko put od plana na papiru do realizacije, ali, kad postoji dobra volja, naći ćemo se i način”, naglasio je on.
Konačnu odluku o eventualnoj koncesiji, kako je podsjetio, donijet će Vlada. Tolić kaže i da razumije nesigurnost među zaposlenicima.
“Ljudi koji rade u javnom sektoru imaju strah od nepoznatog. Poznato im je djelovanje po određenim političkim strujama. Ali, rad za koncesionara nije stvar od koje se treba bojati. Strah treba da imaju one koji nisu navikli da rade”, zaključio je Tolić koji je prije nekoliko mjeseci preuzeo dužnost izvršnog direktora Aerodroma Crne Gore, a ranije je godinama bio prvi čovjek dubrovačke zračne luke
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu