Tržište prirodne kozmetike u Europi ove godine očekuje ostvariti prihod od 2,84 milijarde američkih dolara (2,58 milijardi eura), a predviđa se da će u iduće četiri rasti po godišnjoj stopi od 5,66 posto, prema podacima Statiste.
U globalnom kontekstu, Kina prednjači na tržištu prirodne kozmetike s projiciranim prihodom koji ove godine premašuje tri milijuna američkih dolara (2,82 milijuna eura).
Kada je riječ o prihodima per capita, očekuje se da će svaki stanovnik Europe ove godine generirati prihod od 3,37 američkih dolara (3,06 eura). Njemačko tržište prirodne kozmetike bilježi značajan porast potražnje, što se pripisuje sve većem naglasku na održivost i korištenju organskih sastojaka.
Tržišne trendove itekako promatra Vanja Horvat, vlasnica brenda prirodne kozmetike Zeotex koja je svoju liniju proizvoda nakon regionalnog, europskog, američkog i emiratskog tržišta u ožujku odlučila proširiti i na izazovno južnokorejsko tržište, kaže nam u razgovoru za Poslovni dnevnik.
Kako je krenula Vaša poduzetnička priča sa Zeotexom? Kako ste došli na ideju za plasiranje takvog proizvoda na hrvatsko tržište?
Počela je prije 10 godina kao privatno istraživanje kada je moja kobilica imala učestale kolike (bolni grčevi u abdomenu, op. ur.) koje nismo mogli nikako riješiti. Tada sam otkrila nevjerojatnu moć minerala zeolita koji pomaže ljudima i životinjama.
Isprva sam djelovala kao distributer izvan Hrvatske, a nakon uspjeha na meksičkom i drugim inozemnim tržištima, odlučili smo plasirati ovaj fantastičan detoks mineral i u Hrvatskoj, jer je neophodan u vremenu u kojem živimo. Također, kroz godine razvila sam liniju prirodne kozmetike koja rješava probleme kože i vlasišta.
Na kojim ste tržištima prisutni, a na koja planirate ući sa Zeotexom?
Prisutni smo na tržištima Unije, BiH, SAD-a, UEA. Posebno sam ponosna na nedavni ulazak na tržište Južne Koreje jer je njihovo tržište izuzetno zahtjevno s obzirom na visoku pažnju koju posvećuju kozmetici. Bio je to dugotrajan proces, ali trud tima se isplatio. Trenutačno provodimo veliko istraživanje u Brazilu, pa se tako širimo na sve strane.
Po čemu su proizvodi jedinstveni i za što se, uz kozmetičke svrhe, mogu koristiti?
Sadrže mineral zeolit, poznat po izuzetnim detoksikacijskim i regenerativnim svojstvima. Sve druge supstance u našim formulacijama moraju biti vrhunske kvalitete, jer nam je cilj efikasnost. Svaki proizvod mora biti efikasan za namjenu koja mu je određena, inače ne izlazi na tržište. Želimo iskoristiti prirodne moći kako bismo proizveli što efikasnije proizvode jer smo svjesni da najviše toksina dolazi iz zraka, vode, hrane pa mi nastojimo minimalizirati svu tu štetu našim proizvodima.
Što je komparativna prednost Zeotexa u odnosu na tradicionalnu kozmetiku?
U prirodnosti i kombinaciji sastojaka koji su među najučinkovitijima na svjetskom tržištu. Nije dovoljno samo napraviti proizvod; naš moto je da proizvod mora biti djelotvoran i učinkovit.
Nabavljate li zeolit za svoje proizvode iz prirode ili ga sintetizirate laboratorijski?
Naš zeolit dolazi iz jednog od najkvalitetnijih rudnika na svijetu i prirodan je. Rudnik se nalazi u Slovačkoj. Zeolit ide na obradu u naš pogon gdje zaštićenom VEN tehnologijom dobivamo najsitniju česticu zeolita (od oko 1 mikrona), a koja ne apsorbira na sebe vitamine koji su kao i štetne tvari pozitivni ioni.
Za kojim proizvodima iz vaše linije je trenutačno najveća potražnja?
Mogu izdvojiti Zeotex zeolit, što mi je beskrajno drago jer su ljudi sve svjesniji da živimo u vremenu u kojem je on neophodan za očuvanje zdravlja. Pranje voća i povrća u njemu je od izuzetne važnosti, što smo nekoliko puta potvrdili istraživanjima na Fakultetu agrobiotehničkih znanosti u Osijeku. Otkriveno je da Zeotex zeolit uklanja oko 90% pojedinih teških metala iz namirnica. No, svaki naš proizvod je učinkovit tako da je teško izdvojiti samo jedan.
Što vam o Zeotexu govore klijenti? Kakvi su im dojmovi nakon korištenja vaših proizvoda?
Najbolje je pogledati naš Instagram profil i recenzije ljudi koji koriste sve naše proizvode. Zadovoljstvo kupaca najveća je motivacija i daje nam dodatan vjetar u leđa. Kad prođemo zahtjevno tržište poput Južne Koreje zbog efikasnosti proizvoda, možemo biti sigurni da ono što radimo ima smisla.
Prirodna kozmetika u prosjeku je skuplja od konvencionalne. Je li to slučaj i sa Zeotexom?
Naši proizvodi nisu najjeftiniji, ali nisu niti najskuplji. Nastojimo postići maksimalnu učinkovitost s najboljim sastojcima, a da pritom ostanu cjenovno dostupni većini.
Koliko ste proizvoda iz svoje linije prodali ove godine?
Rast prodaje nam je svake godine minimalno 20 posto, no nakon pokretanja tržišta SAD-a i sada Južne Koreje, ove godine očekujemo rast oko 80 posto. Ulažemo puno u razvoj i istraživanja te se veselimo svakom novom proizvodu i tržištu.
Kako promatrate trendove prisutne u beauty industriji kod nas i globalno? Okreću li se današnji potrošači sve više prirodnoj i održivoj kozmetici?
Pratimo trendove vrlo pažljivo i svakodnevno istražujemo novitete. Cilj nam je biti ne samo u korak sa svjetskim trendovima, već i korak ispred. Važno je uzeti najbolje iz prirode i uz određene supstance, napraviti proizvod koji djeluje.
To je naš put – a to govore proizvodi koji potiču rast kose, pomažu u borbi s kožnim problemima, saniraju probleme u usnoj šupljini, dubinski čiste kožu te čuvaju naše zdravlje jer u svaki od njih utkan je zeolit, mineral kojeg nazivaju mineralom 21. stoljeća zbog njegove moći da inhibira djelovanje toksina kojima smo svakodnevno okruženi. Sve više potrošača prepoznaje benefite prirodnih proizvoda i ne pristaju više na kompromise.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu