Ovaj korak potvrđuje predanost tvrtke Tetra Pak u stvaranju najodrživije ambalaže hrane na svijetu koja je izrađena isključivo od odgovorno dobivenih, obnovljivih ili recikliranih materijala. Nova ambalaža je i još jedan korak te ključna prekretnica Stanić Beveragesa prema kružnom gospodarstvu.
Kako je došlo do suradnje tvrtki Stanić Beverages i Tetra Pak?
Gulevski: Već desetljeće surađujemo u BiH, gdje je Juicy dostupan u Tetra Prisma Aseptic 1000Square i Tetra Brik Aseptic 2000Slim. Zahvaljujući zajedničkoj poslovnoj filozofiji u pružanju sigurnih, kvalitetnih, inovativnih i održivih proizvoda, prirodni slijed je bio proširenje suradnje i na Hrvatsku.
Slijedom uspješnog partnerstva te potaknuti snažnom ambicijom za rast predvođenom inovacijama u kategoriji sokova i ekološko održivog dizajna, Stanić Beverages odabrao je Tetra Stelo Aseptic, prvu ambalažu u istočnoj Europi i svijetu s neodvojivim čepom LightWing 30 koji sadrži 100% certificirane reciklirane polimere. Zahvaljujući našoj stručnosti i znanju, brend Juicy ne postavlja samo trendove na lokalnom tržištu, već i nove standarde održivosti unutar kategorije sokova i nektara.
Što za vas znači suradnja s tvrtkom kao što je Tetra Pak, globalnim stručnjakom i inovatorom po pitanju održive ambalaža?
Čevra: Stanić Beverages u svojim proizvodnim pogonima ima nekoliko Tetra Pak linija, a suradnju smo započeli 2015. Partnerstvo s tvrtkom Tetra Pak ima veliku važnost za naše poslovanje i našu misiju. Njihovo znanje, iskustvo i tehnološke inovacije u pakiranju pojednostavljuju naše proizvodne procese, a učinkovitost i pouzdani sustavi pakiranja pomažu dizanje kvalitete proizvoda, ali i optimizaciju poslovanja, smanjenje otpada i troškove. Kod izbora dobavljača bitno nam je da prednjači u inovacijama i da može pratiti naše razvojne zahtjeve.
Što je potaknulo Stanić Beverages da predstavi prvu Tetra Stelo Aseptic ambalažu s neodvojivim čepom LightWing 30 u Hrvatskoj?
Čevra: Sve je veća potražnja na tržištu za održivim i praktičnim opcijama ambalaža. Potrošači postaju svjesniji utjecaja svojih kupnji na okoliš i traže proizvode koji su u skladu s njihovim vrijednostima.
Uvođenjem ove ambalaže zadovoljavamo potrebe ekološki osviještenije publike, a to pokazuje našu predanost davanju doprinosa okolišu i našu predanost inovacijama. Tetra Stelo Aseptic ambalaža s LightWing 30 čepom koji sadrži 100% certificirane reciklirane polimere predstavlja značajan napredak u ekološkom pakiranju. Neodvojivi čep osigurava da se cijela ambalaža reciklira, čime se smanjuje plastični otpad. Ambalaža je i izuzetno ‘user friendly’ jer savršeno pristaje svakoj ruci, a zaobljeni i tanki oblik omogućuje jednostavno i udobno držanje.
Kako je tekao proces od ideje do realizacije Tetra Stelo Aseptic ambalaže i čepa LightWing 30 i vaša suradnja?
Čevra: Započelo je s razvojem koncepta, gdje smo identificirali potrebu za održivom i korisniku prilagođenom ambalažom, usklađujući se s našom odgovornosti prema okolišu i praktičnosti za potrošača.
Gulevski: Savršen izbor bio je Tetra Stelo Aseptic, ambalaža koja plijeni pozornost inovativnim dizajnom, praktičnošću te doprinosi zaštiti okoliša, budući da je izrađena od 70% biljnih materijala. Nadalje, vrhunska tehnologija i performanse te visoki standardi sigurnosti hrane kao i optimizirano korištenje resursa naše opreme za proizvodnju i punjenje sokova također su u potpunosti odgovarali potrebama tvrtke Stanić Beverages te su imali značajnu ulogu u ovoj uspješnoj suradnji. Od početka projekta do realizacije, želja nam je bila pružiti potporu Stanić Beveragesu na njihovu putu prema održivosti. Ovaj projekt predstavlja sjajan primjer uspješne partnerske suradnje s fokusom na inovacije i održivost.
Koje su glavne prednosti Tetra Stelo Aseptic ambalaže s neodvojivim čepom LightWing 30?
Gulevski: Kao što sam napomenuo, Tetra Stelo Aseptic izrađena je od 70% biljnih materijala, što znači od obnovljivih resursa. Karton potječe iz odgovorno upravljanih šuma i drugih kontroliranih izvora, doprinoseći zaštiti okoliša. Također, pažnju privlače njezin jedinstven izgled i inovativni oblik koji ju čini praktičnom za korištenje. Također, ambalaža se može koristiti kao komunikacijsko sredstvo s potrošačima. U slučaju brenda Juicy, skeniranjem QR koda potrošači mogu dobiti dodatne informacije o kampanji “Juicy brine”, koja ističe važnosti pravilnog odlaganja ambalaže u reciklažne spremnike.
Predstavljanje neodvojivog čepa LightWing 30 na novom formatu ambalaže Tetra Stelo Aseptic brenda Juicy ključna je prekretnica tvrtke Stanić Beverages prema kružnom gospodarstvu budući da čep koristi 100% certificirane reciklirane polimere i prvi je LightWing 30 čep takve vrste u cijelom svijetu. Također, njegova neodvojiva konstrukcija sprječava gubitak čepa i time doprinosi smanjenju onečišćenja i promiče društveno odgovorno ponašanje
Tetra Stelo Aseptic ambalaža s neodvojivim čepom LightWing 30 nudi niz prednosti, uključujući inovativan dizajn, praktičnost, održivost, smanjenje otpada i edukaciju potrošača te predstavlja odličan primjer kako tvrtke mogu surađivati na promociji održivosti i zaštiti okoliša.
Što ova inovacija znači za tvrtku Stanić Beverages?
Čevra: Primjena napredne aseptičke obrade osigurava najviše standarde sigurnosti i kvalitete proizvoda bez uporabe konzervansa, produljuje rok trajanja i održava cjelovitost naših pića. To, u kombinaciji s upotrebom obnovljivih materijala u našoj ambalaži, naglašava našu predanost zdravlju, sigurnosti i održivosti okoliša. Ove inovacije znače transformativni korak za Stanić Beverages, jačaju imidž našeg brenda, povećavaju povjerenje i zadovoljstvo potrošača i pozicioniraju nas kao naprednog, ekološki odgovornog lidera u industriji pića. Ovim ulaganjima u proizvodne procese osiguravamo čvrstu bazu za održivi rast i dugoročni uspjeh na tržištu koje je sve više ekološki osviješteno.
Tetra Pak je jedan od svjetskih lidera na području održivosti i klime, koji su vaši ključni projekti u svijetu i u Hrvatskoj po tom pitanju?
Gulevski: Nedavno smo objavili 25. izvješće o održivosti, koje prati napredak koji je tvrtka postigla u odnosu na svoju agendu vezanu uz održivost. Izvješće je usredotočeno na pet međusobno ovisnih područja: prehrambeni sustavi, cirkularnost, klima, priroda i društvena održivost.
Kada je u pitanju održivost, velika prekretnica dolazi iz Portugala gdje je predstavljena aseptična ambalaža za piće s barijerom na bazi papira, čime se smanjuje ugljični otisak za trećinu i dovodi tvrtku korak bliže razvoju najodrživije ambalaže hrane na svijetu. Prva ovakva ambalaža u svijetu samo je dio od ukupnog ulaganja od 100 milijuna eura u istraživanje i razvoj ambalaže u 2023. godini. U sljedećih pet do deset godina u istraživanje i razvoj ambalaže tvrtka Tetra Pak planira godišnje uložiti gotovo isti iznos.
Kada govorimo o postignućima u regiji Srednje i istočne Europe, Tetra Pak je udružio snage s tvrtkom Stora Enso u Poljskoj s ciljem pokretanja linije velikog kapaciteta za repulpiranje kartona u proizvodnom pogonu Ostrołęka. Linija ima godišnji kapacitet recikliranja iskorištene kartonske ambalaže u Poljskoj od 75.000 tona.
Pogon omogućuje reciklažu cjelokupne količine kartonske ambalaže za piće koja se prodaje u Poljskoj, kao i one iz susjednih zemalja uključujući Mađarsku, Slovačku i Češku. Linija omogućuje da se odvojeni materijali kartonska vlakna, polimeri i aluminij koriste kao sirovine za druge nove proizvode kao što su novi papirnate materijale za pakiranje, paleta i folija.
U Hrvatskoj smo uspješno implementirali treće izdanje inicijative ‘Od Tetra Pak ambalaže do recikliranih maramica’ koja za cilj ima podizanje svijesti potrošača o važnosti pravilnog odvajanja, odlaganja višeslojne kartonske ambalaže kao i recikliranja iste te educiranja o principima kružnog gospodarstva. Kada je riječ o Hrvatskoj ono što bih posebno naglasio je činjenica da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja proširilo sustav povratne naknade, uključivanjem višeslojne kartonske ambalaže za piće u sustav povratne naknade od 1. siječnja 2027.
Ovaj važan iskorak sigurno će pomoći u povećanju stope prikupljanja i recikliranja u Hrvatskoj, te pomoći naporima prehrambene industrije da postane održivija. Smatramo da je dodavanje višeslojne kartonske ambalaže za piće u sustav povratne naknade prirodan korak u slučaju Hrvatske, koja je tim postala ogledan primjer drugim zemljama koje tek uvode slične mehanizme gospodarenja ambalažom.
Kamo ide industrija ambalaže hrane na globalnoj razini? Koje inovacije ćemo vidjeti u sljedećih 3-5 godina?
Gulevski: Izvješće Tetra Pak Index 2023. pokazuje da su osobno zdravlje, dobrobit planeta i smanjenje otpada od hrane i dalje važne teme za potrošače. To znači da tvrtke u prehrambenoj i ambalažnoj industriji mogu održati ili poboljšati svoje pozicije na tržištu samo ako prepoznaju i prilagode se ovim trendovima, fokusirajući se još više na održiva rješenja unutar svojih procesa. Također, ljudi širom svijeta i dalje se oslanjaju na proizvode poput mlijeka i sokova za svoju dnevnu prehranu, pa je kritično da svi radimo na optimizaciji lanca vrijednosti s inovacijama u nabavi, pakiranju, obradi i distribuciji.
Ovo je područje gdje Tetra Pak aktivno djeluje zajedno s našim kupcima i dobavljačima. S obzirom na to da će prema podacima Svjetske banke do 2050. godine svijetu trebati 60% više hrane, moramo osnažiti naše napore tehnologijama koje mogu pomoći u istraživanju novih izvora prehrane – od novih biljnih izvora do alternativnih proteina proizvedenih s biomasom i preciznom fermentacijom. Oba ova područja su ključna za doprinos održivosti prehrambenog sustava.
Ono što bi htio naglasiti je da ostajemo predani tome da hranu učinimo sigurnom i dostupnom, posvuda i ujedno štitimo ono što je dobro: hranu, ljude i planet.
* Sadržaj omogućio Tetra Pak
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu