Air Serbia otvorena za akvizicije, želi i codeshare partnerstva

Autor: Poslovni dnevnik , 24. srpanj 2024. u 07:00
Europa je još uvijek vrlo fragmentirana. Ako pogledate našu regiju, mi još uvijek imamo nekoliko nacionalnih zrakoplovnih prijevoznika/Shutterstock

U Europi još uvijek postoje otpori ovom trendu koji je u SAD-u prisutan već desetljećima.

Iz Air Serbije poručuju da su otvoreni za buduću konsolidaciju zračnih prijevoznika ako bi takav potez bio koristan za obje strane.

Europska zrakoplovna industrija postupno se konsolidira u posljednjih dvadeset godina, ali ostaje fragmentirana, s malim nacionalnim prijevoznicima koji se bore natjecati s većim konkurentima.

Velika fragmentacija
Nedavno je Europska komisija odobrila djelomičnu akviziciju ITA Airwaysa od strane Lufthanse, dok Air France – KLM ulaže 1,2 milijarde dolara u SAS Scandinavian Airlines u zamjenu za 19,9% udjela u prijevozniku, iako se zalaže za veći udio u tvrtki. Govoreći na konferenciji IATA-e nedavno u Dubaiju, izvršni direktor Air Serbia-e, Jiri Marek, primijetio je:

“Europa je još uvijek vrlo fragmentirana. Ako pogledate našu regiju, mi još uvijek imamo nekoliko nacionalnih zrakoplovnih prijevoznika. Rado ćemo surađivati ​​sa svima. Ako bi došlo do neke konsolidacije koja bi imala koristi za obje strane i bila scenarij u kojem svi pobjeđuju, zašto ne”, piše Ex-Yu Aviation News.

U regionalnom vrhu

Air Serbia je ove ljetne sezone deseti najveći prijevoznik po raspoloživom kapacitetu sjedišta u srednjoj i istočnoj Europi.

Marek primjećuje da Europa još uvijek nije u potpunosti prihvatila konsolidaciju u zrakoplovnoj industriji.

“U Europi uvijek radimo nešto napola. Još uvijek zadržavamo brendove zrakoplovnih kompanija jer još uvijek postoji jak lokalni afinitet prema njima. Nije to kao u SAD-u gdje spojite avioprijevoznike i prefarbate zrakoplove jednog prijevoznika u boje drugog.

Ovdje, u Europi, postoji mnogo složenosti jer zračni prijevoznici zadržavaju neovisnu marku, neovisno upravljanje i zadržavaju svoju neovisnost u mnogim drugim aspektima. Nisam siguran da su istinske prednosti konsolidacije još uvijek otključane u Europi”.

Air Serbia ne traži aktivno udruživanje s drugim prijevoznicima, ali je do sada nastojala proširiti codeshare partnerstva s regionalnim zračnim prijevoznicima. Bulgaria Air trenutačno ima codeshare na 21 ruti kojom upravlja Air Serbia, TAROM na sedam, Turkish Airlines na pet, a Aegean Airlines na četiri.

Air Serbia i Turkish Airlines također razmatraju tješnju suradnju u obliku zajedničke tvrtke za održavanje zrakoplova. Srbijanski prijevoznik ranije je surađivao i s sada već nepostojećim Adria Airwaysom, B&H Airlinesom i Montenegro Airlinesom. I Air Serbia i Air Montenegro trenutno nastoje sklopiti codeshare partnerstvo.

Air Serbia je ove ljetne sezone deseti najveći prijevoznik po raspoloživom kapacitetu sjedišta u srednjoj i istočnoj Europi. Ako se izuzmu prijevoznici iz Rusije, koji imaju jaku domaću mrežu, zauzima šesto mjesto, iza Ryanaira, Wizz Aira, LOT Polish Airlinesa, easyJeta i airBaltica.

U prošlosti je srpski prijevoznik istraživao druge mogućnosti za poslovanje na drugim tržištima. Avioprijevoznik je u rujnu 2020. predstavio planove za uspostavu letova iz Ljubljane prema nekoliko europskih odredišta.

Odustali od Ljubljane
Tadašnjeg predsjednika uprave prijevoznika Duncana Naysmitha u Ljubljanu su dopratili Luka Tomić, šef kabineta srbijanskog ministra financija, kao i tadašnjeg pomoćnika zaduženog za zrakoplovstvo iz srpskog Ministarstva graditeljstva, prometa i infrastrukture Zorana Ilića, gdje su razgovarali sa slovenskim Ministarstvom za infrastrukturu.

“Air Serbia je predstavila svoj prijedlog povezivanja Slovenije direktnim letovima s ključnim tržištima, kao i letovima preko Beograda. Zračni prijevoznik iznio je potencijalne planove za otvaranje baze u Ljubljani, stjecanje certifikata slovenskog zračnog prijevoznika (AOC), predstavio svoju strategiju i mrežu te potencijalne rute iz Slovenije”, pokazuju dokumenti slovenskog Ministarstva za infrastrukturu.

Srbijanski prijevoznik je u međuvremenu odustao od te ideje, fokusirajući se umjesto toga na razvoj svog beogradskog čvorišta.

Komentirajte prvi

New Report

Close