Unatoč gospodarskim izazovima, tehnološkim poremećajima i pojačanom natjecanju na pojedinim geografskim područjima i u okviru pojedinih sektora, globalni sektor zabave i medija nastavio je rasti u 2023. godini. Prema danas objavljenom PwC-ovom istraživanju o sektoru zabave i medija Global Entertainment & Media Outlook 2024-28, ukupni prihodi su porasli za 5 % na 2,8 bilijuna dolara, što je više od ukupnog gospodarskog rasta prema podacima MMF-a.
Istraživanje, koje obuhvaća 13 sektora u 53 zemlje i teritorija, predviđa da će globalni prihodi sektora zabave i medija do 2028. godine dosegnuti 3,4 bilijuna dolara, s ukupnom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 3,9 %.
Naime, očekuje se da će prihodi od oglašavanja do 2026. godine dosegnuti 1 bilijun dolara i predviđa se da će pridonijeti više od polovice (55 %) ukupnog rasta prihoda sektora zabave i medija u sljedećih pet godina.
Istraživanje također pokazuje da se streaming servisi, koji su tradicionalno ovisili o pretplatničkim modelima, suočavaju s većom konkurencijom i izazovima u korištenju i prihvaćanju od strane potrošača. Kako bi potaknuli rast, sada su usredotočeni na konsolidaciju, prijenose sportova uživo (uključujući velike događaje poput Ljetnih olimpijskih igara), suzbijanje dijeljenja lozinki i usvajanje modela temeljenih na oglasima.
Na globalnoj razini, SAD je i dalje najveće tržište potrošnje i oglašavanja, s projiciranim CAGR-om od 4,3 % do 2028. godine. U 2023. godini na SAD je otpadalo više od jedne trećine globalne potrošnje. Međutim, druga velika tržišta, uključujući Kinu (7,1 %) i Indiju (8,3 %), te manje zrela tržišta poput Indonezije (8,5 %) i Nigerije (10,1 %), bilježe brži rast.
Werner Ballhaus, globalni voditelj usluga u sektoru zabave i medija, PwC Njemačka, izjavio je:
„Kako globalni sektor zabave i medija nastavlja rasti, tržišni igrači suočavaju se s rizicima, ali i s prilikama. Promjene u preferencijama potrošača, zajedno s neizvjesnostima u vezi s kontinuiranim utjecajem digitalne transformacije i novih tehnologija poput generativne umjetne inteligencije, pokreću val transformacije u poslovnim modelima. Kako bi osigurali svoj udio u rastućim izvorima prihoda koje smo utvrdili, tržišni igrači moraju preispitati kako njihove kompanije stvaraju, isporučuju i zadržavaju vrijednost. To podrazumijeva iskorištavanje rasta oglašavanja te istovremeno iskorištavanje snažnog potencijala umjetne inteligencije. S obzirom na rastuću potrošnju virtualnog sadržaja od strane potrošača, kompanije će morati proširiti svoju ponudu proizvoda i nastaviti komunicirati s potrošačima na platformama na kojima oni provode većinu svog vremena.”
Globalni prihodi od oglašavanja u 2026. godini će dosegnuti 1 bilijun dolara
Očekuje se da će do 2028. godine globalni prihodi od oglašavanja rasti po godišnjoj stopi od 6,7 % (CAGR), što je više od druga dva velika analizirana segmenta sektora zabave i medija: povezivost (2,9 %) i potrošači (2,2 %). U međuvremenu se predviđa da će do 2026. godine prihodi od oglašavanja dosegnuti 1 bilijun dolara, a očekuje se da će se prihodi u 2028. godini udvostručiti u odnosu na 2020. godinu. Na temelju tri analizirana velika segmenta sektora zabave i medija, predviđa se da će u sljedećih pet godina oglašavanje činiti 55 % ukupnog rasta sektora zabave i medija.
Internetsko oglašavanje najveća je i jedna od najbrže rastućih komponenti sektora oglašavanja. Poraslo je 10,1 % u 2023. godini, ostvarivši 52,5 milijardi dolara novih prihoda, a očekuje se da će do 2028. godine nastaviti rasti po godišnjoj stopi od 9,5 %, kada će činiti 77,1 % ukupne potrošnje na oglase.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu