U srpnju 2024. navršava se 100.-ta obljetnica rođenja dr. sc. Fedora Rocca, prof. emeritusa, kojeg mnogi smatraju utemeljiteljem marketinške teorije i prakse u Hrvatskoj. Tim povodom Poslovno veleučilište Zagreb organizira okrugli stol pod nazivom ,,Aktualnost znanstvene misli dr. sc. Fedora Rocca, prof. emeritusa” koji će se održati u rujnu 2024. godine. Jedan od medijskih pokrovitelja događaja je Poslovni dnevnik.
Ovo jednodnevno događanje planirano za srijedu, 18. rujna 2024. sastojat će se od prijepodnevne moderirane plenarne sjednice s diskusijama koje se nametnu tijekom izlaganja, te poslijepodnevnih radionica namijenjenih studentima, na koja će ulaz (uz prethodnu registraciju) biti slobodan. U prijepodnevnom panelu (9:00 – 13:00 sati) sudjelovanje su već prihvatili mnogi vrhunski stručnjaci iz različitih područja marketinga, kako oni iz akademske zajednice, tako i oni iz prakse.
Prof. dr. sc. Fedor Rocco tijekom bogate znanstvene i stručne karijere obnašao je vodeće funkcije u akademskoj zajednici (bio je Dekan Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 1971. – 1973., prodekan u tri mandata, prorektor Sveučilišta u Zagrebu 1981. – 1984.). Uz matični Ekonomski fakultet u Zagrebu, predavao je na brojnim visokoobrazovnim ustanovama i sveučilišnim studijima u Hrvatskoj, drugim republikama bivše države i u inozemstvu. Njegov profesionalni put međutim kreće iz prakse, davne 1961. godine osniva prvu znanstveno-istraživačku instituciju ZIT (Zavod za tržišna istraživanja), kasnije CEMA – Centar za istraživanje marketinga u Zagrebu; tamo stasa niz stručnjaka za marketing i istraživanje tržišta te se povezuje s industrijom i gospodarstvom (Podravka, Ledo, Gavrilović, Pliva itd.).
Svoj doprinos razvoju stručnih studija u Republici Hrvatskoj dao je sudjelovanjem u izradi više nastavnih planova. Njegov posljednji angažman bio je upravo na Visokoj poslovnoj školi Zagreb, čiji je pravni sljednik danas Poslovno veleučilište Zagreb, kao autor studijskog programa marketinga, a također je obnašao dužnost njenog prvoga dekana (2006. – 2008.)
Izdvojimo još da je prof. Rocco bio aktivan u međunarodnim strukovnim udruženjima ESOMAR i WAPOR, te suosnivač JUMA-e, a kasnije, osamostaljenjem Hrvatske, CROMAR-a (Hrvatskog udruženja za marketing). Višegodišnji je bio odgovorni urednik časopisa ”Marketing” (1968 – 1974.), te član redakcije časopisa ”European Research” (1973. – 1978.). Također, bio je jedan od pokretača i član uredništva znanstvenog časopisa ”Tržište-Market” te njegov glavni urednik (2003. – 2005.). Objavio je 30-ak knjiga među kojima možemo izdvojiti rane radove Istraživanje tržišta u koautorstvu s Romanom Obrazom (1960.),, Strategija plasmana – organizacija i ekonomika poduzeća (1964.), prvi marketinški udžbenik Teorija i primjena istraživanja marketinga(nagrada Mijo Mirković 1971.), te kasnije udžbenike Marketinško upravljanje, Business – B2B – marketing, uredništvo prvog Rječnika marketinga u Hrvatskoj itd.) kao i brojne znanstvene i stručne članke, koji i danas čine obaveznu ili dopunsku literaturu na brojnim studijskim programima.
Pozivamo vas da pratite najave i program Okruglog stola na www.pvzg.hr
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu