Srpski proizvođači igračaka u tri godine udvostručili dobit

Autor: Poslovni dnevnik , 16. srpanj 2024. u 07:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Trenutno se 141 tvrtka u Srbiji bavi proizvodnjom igrica i igračaka.

Igra i igračke najvažnije su u životu svakog djeteta. Naravno, iznimka nije niti Srbija, a to se vidi i po poslovanju sektora koji se bavi proizvodima namijenjenima djeci. Da se tom segmentu rasta i razvoja djece posvećuje pažnja govori podatak da se trenutno čak 141 tvrtka u Srbiji bavi proizvodnjom igrica i igračaka.

Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, prihodi tih tvrtki, kao i dobit, rastu od 2020. godine. Tako su u prvoj godini pandemije (2020.) ostvareni prihodi iznosili milijardu dinara, sljedeće godine 1,1 milijardu dinara, 2022. godine dostigli su 1,3 milijarde dinara, a prošle godine ta brojka je porasla na 1,5 milijardi dinara, piše Biznis.rs.

Kontinuirani rast
Rast dobiti uglavnom je pratio rast prihoda pa je dobit u 2020. iznosila 30,1 milijun dinara, a u 2023. godini gotovo duplo veća – 61 milijun dinara. Najuspješnije kompanije, prema dobiti iz 2023. godine, su Pertini toys, Glama games, Cobratoys, Megaplast, Savremena forma, Euro-toys, Russ toys… Dobit proizvođača igračaka lani je iznosila 76 milijuna dinara.

Prva na listi najuspješnijih je tvrtka Pertini toys koja je osnovana 2005. godine. Lani je ostvarila prihode od milijardu dinara, uz ostvarenu dobit od 45,4 milijuna dinara. S više od 180 zaposlenih, Pertini je najveća tvrtka u toj industriji.

“Cijeli Pertinijev program je certificiran, zdrav i modernog dizajna koji prati najaktualnije svjetske trendove. Ono što je najvažnije i po čemu je brend Pertinija prepoznatljiv na teritoriji Srbije, ali i u mnogim drugim zemljama, jest vrhunska funkcionalnost i upotrebna vrednost proizvoda u igri, obrazovanju i obuci djece”, navodi se na internetskim stranicama te kompanije.

Druga najuspješnija tvrtka je Glama games koja je prošle godine ostvarila prihod od 13,2 milijuna dinara, dok je ostvarena dobit iznosila 9,8 milijuna dinara.

Sljedeća na ljestvici je tvrtka Cobratoys iz Šapca, čiji su prihodi prošle godine iznosili 134,5 milijuna dinara, dok je dobit dosegla 8,6 milijuna dinara. Ta tvrtka lani je zapošljavala osam radnika, a bonitetna agencija CompanyWall dodijelila joj je bonitetu AA+, što označava pouzdano i stabilno poslovanje.

Obrt Megaplast četvrta je po uspješnosti poslovanja, a u godini za nama ostvarila je dobit od 36 milijuna dinara. No, vlasnik ove tvrtke Zoran Vujasin za Biznis.rs kaže da “generalno nisu zadovoljni poslovanjem, jer dodatna ulaganja u nove artikle nisu donijela značajniji rast proizvodnje”. Prije je glavni izazov bio prodor na strana tržišta, a sada je to borba s novim trendovima dječjih interesa (mobiteli i računala)”, ističe Vujasin.

Sugovornik također navodi da je konkurencija velika, te da su “na tržištu prisutni gotovo svi važniji svjetski proizvođači”, a da je njihov odgovor na to – odličan omjer cijene i kvalitete.

Smanjuje se tržište
“U svakom slučaju, tržište se smanjuje s obzirom na sve manji broj novorođene djece i njihov sve manji interes za klasičan način igranja u kojem se koriste tradicionalne igračke i društvene igre”, objašnjava Zoran Vujasin.

S druge strane, iz tvrtke Package Development, koja se bavi računalnim igrama, kažu da su zadovoljni poslovanjem. Ta tvrtka, koja zapošljava pet radnika, u 2023. godini ostvarila je dobit od 1,4 milijuna dinara.

“Potražnja je povećana, a to se osjeti i u prodaji. Najveći izazovi su pronaći pravu igru koja će zainteresirati tržište”, ističu naši sugovornici. Objašnjavaju i da Srbija uspijeva pratiti svjetske trendove, a vjeruju da će poslovanje i dalje napredovati.

“Mislim da sve više i više ljudi ulazi na tržište igara. Posljednje statistike govore da igrice igra tri milijarde ljudi u svijetu. Vjerujem da će potražnja biti sve veća i kod nas u Srbiji”, zaključuju iz kompanije Package Development.

Komentirajte prvi

New Report

Close