Rezultati nedavno provedenog regionalnog istraživanja “Iskustvo zaposlenih” nad uzorkom od 2000 zaposlenih iz Srbije, Hrvatske i Slovenije pokazalo je da je mentalno zdravlje značajan segment na radnom mjestu za sve generacije.
Gotovo sve generacije u svim zemljama su na pitanje što misle da bi najviše doprinijelo mentalnom zdravlju u radnom okruženju, odgovorile – podrška psihoterapeuta. I sve više kompanija u Srbiji prepoznaje važnost pružanja psihološke podrške zaposlenima.
Prisutnije u većim tvrtkama
Igor Mirčev, Executive Talent Acquisition Consultant u kompaniji Manpower Serbia, objašnjava za eKapiju da oko 17 posto velikih kompanija u Srbiji ima zaposlenog psihologa kao stalnog člana tima, dok do 7 posto kompanija srednje veličine (50-250 zaposlenih) ima internog psihologa. On dodaje da se sve veći broj firmi odlučuje za angažiranje eksternih psihologa.
“Procjena je da do 30 posto velikih sistema i do 20 posto kompanija srednje veličine koristi eksterne usluge psihologa kako bi pružili podršku zaposlenima. Praksa pružanja psihološke podrške je češća u većim kompanijama i multinacionalnim korporacijama koje su svjesne potrebe za mentalnom podrškom i benefita koje ona donosi”, ističe Mirčev.
Mali i srednji poduzetnici, dodaje, još zaostaju u ovom sektoru, ali se trend polako mijenja, ovisno od tipa industrije.
“Značajan broj kompanija koristi ad-hoc usluge psihologa, posebno u razdobljima povećanog stresa ili promjena unutar kompanije. Važno je napomenuti da mnoge osiguravajuće kompanije nude pakete koji uključuju pokriće za psihološke usluge i psihoterapiju kao dio šireg zdravstvenog osiguranja”, objašnjava.
Mirčev naglašava kako je psihološka podrška izuzetno značajna za ukupno funkcioniranje zaposlenih i organizacije, i da je potrebna kako na redovnoj razni, tako i u kriznim situacijama. Redovna psihološka podrška može značajno doprinijeti prevenciji stresa i sindroma izgaranja, povećanju zadovoljstva na poslu i unapređenju radne atmosfere. Ova podrška, kako navodi, može uključivati redovne sesije, radionice o mentalnom zdravlju i pristup savjetnicima.
“U kriznim situacijama, kao što su konflikti na radnom mjestu, reorganizacija ili izvanredne okolnosti poput pandemije, specifična i intenzivnija podrška je nužna. Kombinacija redovne podrške i specifičnih intervencija u kriznim situacijama pruža sveobuhvatan okvir za podršku mentalnom zdravlju zaposlenih”, kaže Mirčev.
Kompanije koje pružaju redovnu psihološku podršku, prema riječima tog stručnjaka, često bilježe niže stope bolovanja i veću produktivnost. Generacija Z, koja sada ulazi na tržište rada, stavlja veliki naglasak na mentalno zdravlje i dobrobit na radnom mjestu. Mirčev ističe kako ta generacija traži poslodavce koji prepoznaju važnost psihološke podrške i imaju programe koji potiče zdravlje.
Važno za mlade
“U posljednjih nekoliko godina primijetili smo značajan porast broja firmi koje uvode programe mentalnog zdravlja i dobrobiti kako bi privukli i zadržali mlade talente. Kompanije koje ne prate te trendove pod rizikom su da izgube kompetitivnost na tržištu rada jer mladi stručnjaci sve više biraju radna mjesta koja im pružaju podršku, uključujući i mentalno zdravlje”, naglašava.
Pandemija Covida-19 imala je značajan utjecaj na povećanje svijesti o važnosti mentalnog zdravlja. Mirčev objašnjava da su mnoge kompanije prepoznale potrebu za dodatnom podrškom zaposlenima tijekom ovih izazovnih vremena.
Povećana anksioznost, stres zbog nesigurnosti posla i rad na daljinu samo su neki od faktora koji su utjecali na odluku firmi da angažiraju psihologe. Mnoge tvrtke su uvele redovne sesije sa psiholozima, webinare i radionice kako bi pomogle zaposlenima da se nose sa stresom i prilagode novim uslovima rada. Kompanije iz sektora IT-a i financija, koje su doživjele značajne promjene u načinu rada, bile su među prvima koje su uvele ovakve programe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu