Potrošači u BiH sve više preferiraju uvozna bezalkoholna pića u odnosu na domaće proizvode.
Analiza koju je provela Uprava za neizravno oporezivanje BiH pokazuje da se udio prihoda od trošarina na domaća bezalkoholna pića iz godine u godinu smanjuje u ukupnim prihodima od trošarina na ove proizvode, dok je udio prihoda od trošarina na uvoznih bezalkoholnih pića raste, prenosi Indikator.ba.
U 2023. godini naplata ukupnih prihoda od trošarina na bezalkoholna pića veća je za 3,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je u 2022. godini zabilježen rast od 7,4 posto u odnosu na 2021.
Pritom je u 2023. zabilježen rast prihoda od trošarina na bezalkoholna pića iz uvoza za 4,2 posto u odnosu na prethodnu godinu, a u 2022. za 16,4 posto u odnosu na 2021. Skromniji porast od 3,6 posto u 2023. i 1,7 posto u 2022. zabilježen je kod domaćih bezalkoholnih pića.
Intenzivne marketinške kampanje proizvođača i distributera uvoznih bezalkoholnih pića putem online i offline kanala kao što su društvene mreže, jumbo plakati i tisak, preferencije potrošača prema stranim brendovima zbog kvalitete, okusa i konkurentnih cijena te velika ponuda, doprinose povećanju potrošnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu