Mada već odavno živimo u svijetu tehnoloških inovacija oko kojih se u pravilu vrti najviše znatiželje, a potom i novca, te potrebe za umrežavanjem kako bi se otišlo još pokoji poslovni korak dalje, ne treba zaboraviti da je Prostoria, proizvođač luksuznog namještaja nedavno ušla na američko tržište na kojem su već prisutni poznati hrvatski brendovi poput Badela 1862 ili Podravke, dok je ugostiteljski koncept Boogie Lab svoja vrata otvorio u New Yorku, a Muzej iluzija svoju mrežu proširio na više od dvadeset lokacija diljem Amerike.
Ulaznice u prodaji
Na te, kako kaže “na američkom tržištu konkurentne” poslovne iskorake, iako nisu iz tehnološkog sektora, podsjeća Jasmine Golubić, direktorica u tvrtki SiriusXM i predsjedateljica osme po redu godišnje konferencije Udruženja američko-hrvatskih profesionalaca – ACAP (Association of Croatian American Professionals). Ove će se godine održati od 3. do 6. listopada u Caesars Palace hotelu u Las Vegasu.
Ulaznice za sudjelovanje Udruženje prodaje putem svoje internetske stranice, a Golubić kao glavne ciljeve konferencije navodi povezivanje hrvatsko-američkih stručnjaka, stvaranje poslovnih prilika i doprinos hrvatsko-američkoj poslovnoj zajednici.
“Hrvatski programeri sve su traženiji u Sjedinjenim Državama, hrvatski liječnici zauzimaju vodeće pozicije u medicinskim institucijama širom SAD-a, dok su hrvatski menadžeri, posebice u financijskom sektoru, također visoko cijenjeni”, kaže Golubić predstavljajući Udruženje posvećeno povezivanju hrvatske poslovne zajednice u Sjedinjenim Državama s poduzetnicima u Hrvatskoj koji žele širiti poslovanje na sjevernoamerički kontinent i jesensku konferenciju.
Prošle je godine (2023.) prihod od izvoza usluga iz Hrvatske u Sjedinjene Države premašio milijardu eura rastući 47 posto, pa Golubić kaže kako američko tržište postaje sve privlačnije hrvatskim tvrtkama.
“One na tom tržištu imaju i značajne prilike, posebno u sektorima tehnologije, turizma i prehrambene industrije”, kaže Golubić tumačeći da hrvatskim tvrtkama u ostvarivanju globalne konkurentnosti pomažu inovacije, digitalizacija i specijalizacija te tehnološke platforme i digitalni alati putem kojih one mogu dosegnuti široku publiku i nuditi visokokvalitetne, specijalizirane proizvode i usluge bez potrebe za masovnom proizvodnjom.
Aktivno lobiramo
“Godišnje konferencije koje organiziramo od 2016. godine profilirale su se kao ključno mjesto za stjecanje relevantnih informacija o hrvatsko – američkoj poslovnoj suradnji, a ove godine okupljamo stručnjake koji će diskutirati o najaktualnijim temama važnim za hrvatsko–američku poslovnu zajednicu i ponuditi sudionicima znanje potrebno za uspjeh na međunarodnoj sceni”, kaže Golubić.
Ovogodišnja tema konferencije je “Croatians: Globally Connected. Locally Shaped.” (Hrvati: Globalno povezani. Lokalno oblikovani) i, kako tumači Golubić, posebno će se baviti multidisciplinarnom stručnošću hrvatskih profesionalaca i globalnom poslovnom praksom s fokusom na poslovanje u Sjedinjenim Državama. Očekuje se više od 350 sudionika, više od 15 konferencijskih sesija na pojedine teme te više od 50 govornika.
Neke od tema kojima će sudionici baviti uključuju mogućnosti poslovanja u SAD-u, suradnju između Hrvatske i SAD-a, ulogu hrvatskih liječnika u američkom zdravstvenom sustavu, korporativne inovacije i suradnju hrvatsko američkih tvrtki kroz razmjenu talenata te investicije. Golubić tumači da je velika vrijednost skupa u Las Vegasu pokrivanje različitih industrija, jer omogućuje susret menadžera i poduzetnika iz biznisa, poduzetništva i tehnologije s onima iz medicine i obrazovanja.
“Sudionici će imati priliku umrežavati se, inspirirati neprocjenjivim pričama o uspjehu i istražiti mogućnosti za ostvarivanje značajnijih poslovnih suradnji, ali i za osobni rast”, kaže Golubić te otkriva da su američke tvrtke članova ACAP-a, kad je riječ o širenju na hrvatsko tržište, ponajviše zainteresirane za sektore medicinske industrije i tehnologija.
U udruženju američko-hrvatskih profesionalaca već deset godina raspravljaju o relevantnim temama i kroz te rasprave usredotočili su se na uzajamno dovođenje američkih stručnjaka u Hrvatsku, te hrvatskih u Sjedinjene Države. Takvim pristupom, tumači Golubić, obogaćuju profesionalnu zajednicu, potiču dijalog i razmjenu iskustava između mentalno i dalje različitih svjetova američkog i europsko – hrvatskog.
“Aktivno lobiramo za usvajanje sporazuma o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja” kaže Golubić. Sporazum su Hrvatska i SAD potpisali, međutim predstavnička tijela ni jedne od potpisnika nisu ga još uvijek ratificirali.
Od FER-a do ZŠEM-a
Osim godišnje konferencije ASAP ima niz drugih inicijativa kojima povezuje hrvatske poduzetnike u Sjedinjenim Državama s onima koji tek žele zakoračiti na tržište najjače svjetske ekonomije ili proširiti svoje poslovanje. Kroz partnerstva s Hrvatskom gospodarskom komorom i Veleposlanstvom SAD-a, ACAP organizira specijalizirane seminare posvećene temi izlaska hrvatskih tvrtki na američko tržište.
“ACAP surađuje s nekim od vodećih hrvatskih obrazovnih institucija”, kaže Golubić te nabraja Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, Rochester Institute of Technology Croatia, Visoko učilište Algebra i Zagrebačku školu ekonomije i managementa.
“Osnovni cilj ovih partnerstava je sponzoriranje stipendija za zaslužne studente koji su pokazali akademske rezultate, a ne mogu si sami financirati studij”, kaže Golubić dodajući da ACAP podržava studente Medicinskog fakulteta kroz partnerstva s institucijama kao što su Cleveland Clinic i Mt. Sinai u New Yorku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu