Sigurnost na prvom mjestu – napredni sigurnosni sustavi tunela Učka

Autor: Promo , 09. srpanj 2024. u 22:00
Eccos izvodi ovaj kompleksan infrastrukturni projekt u odličnoj suradnji s izvodačem građevinskih radova/PD

Tunel Učka postavlja nove standarde u sigurnosti, učinkovitosti i udobnosti.

Izgradnja druge cijevi tunela Učka, dugačke 5630 metara, predstavlja značajan korak u modernizaciji hrvatske infrastrukture. Ovaj tunel, jedan od najdužih u zemlji, simbol je kompleksnosti i inovacija u segmentu infrastrukturnih projekata.

Glavni izvođač radova je građevinska tvrtka Bouygues Travaux Publics, specijalizirana za infrastrukturne radove, dok je Eccos inženjering zadužen za opremanje tunela naprednim sigurnosnim i energetskim sustavima. Bina-Istra, kao proaktivni koncesionar, uvijek nastoji pružiti vrhunsku uslugu korisnicima Istarskog ipsilona.

Eccos je uključen u sve faze opremanja tunela – počevši od projektiranja pa zatim ugradnje i konfiguracije svakog odvojenog sustava i konačno do integracije svih sustava u jednu pametnu cjelinu.

Tunel će biti opremljen elektroenergetskim sustavima, sustavima upravljanja energetikom, sustavom signalizacije, videonadzora, sustavima vatrodojave, sustavima ozvučenja, radiodifuzije i sustavima za SOS komunikaciju te sustavima rasvjete i ventilacije u tunelu. Implementacija i integracija svih spomenutih sustava u kombinaciji s Eccosovim znanjem, iskustvom i vrhunskom naprednom opremom rezultirat će jednim od najsigurnijih tunela u Europi.

Povezivanje sustava je ključno

Sve sigurnosne sustave integrira Eccosova aplikacija Epsimax, koja će sa SCADA sustavom biti osnovno sredstvo za nadzor i upravljanje tunelom.

Tunel se oprema najmodernijom tehnologijom
U tunel se ugrađuju kamere zadnje generacije koje omogućuju rad videoanalitike temeljene na umjetnoj inteligenciji. Kamerama je pokriven svaki metar tunela i one operaterima u nadzornom centru signaliziraju bilo kakav poremećaj u normalnom prometu (automatska detekcija prometnih incidenata) i mogu prepoznati zaustavljena vozila, presporu ili prebrzu vožnju, pješake na kolniku, zagušenje prometa, smanjenje vidljivosti, rasuti teret i vožnju u suprotnom smjeru.

Također, daju statistički uvid u stanje prometa kao što je gustoća prometa ili prosječna brzina vožnje. Rasvjeta je izvedena u niskoenergetskoj i ekološki prihvatljivoj LED tehnologiji cijelom dužinom tunela te je omogućena prilagodba intenziteta svjetla između vanjskih uvjeta i rasvjetljenja u tunelu čime je udobnost putovanja kroz tunel povećana.

Ventilacija je realizirana preko primjene bidirekcionalnih impulsnih ventilatora povezanih u jedinstveni sustav koji uz podršku senzorike za praćenje kvalitete brzine i strujanja zraka u tunelu održava kvalitetu zraka u traženim granicama. Osim toga, ventilacija je u sprezi sa sustavom vatrodojave. U slučaju požara ventilacija radi u požarnom režimu rada koji je nužan za sigurnu evakuaciju ljudi i smanjenje štete u slučaju požara.

Znanje, iskustvo i vrhunska napredna oprema rezultirat će jednim od najsigurnijih tunela u Europi/PD

Promjenjiva prometna signalizacija osigurava efikasnije upravljanje prometom kroz tunel kako u redovnom režimu rada tako i u slučajevima incidentnih situacija.

Potrebno je osigurati besprijekoran i neprekinut rad svih sustava tunela tako da ne postoji opcija da on ostane bez napajanja električnom energijom. Sustavi elektroenergetskog napajanja tunela osiguravaju električnu energiju iz dva elektrodistribucijska sustava – Elektroprimorje i Elektroistra.

Kao rezerva projektirani su uređaji za neprekidno napajanje koji osiguravaju autonomiju rada svih sigurnosnih sustava u minimalnom trajanju od dva sata, a još kao dodatna podrška su instalirani i dizel agregati uz vanjske trafostanice (pet tunelskih trafostanica i dvije vanjske). Također, projektnim rješenjem je osigurano da ispad bilo kojeg pojedinačnog segmenta može biti premošten odnosno nadoknađen preko ostalog dijela sustava koji je u funkciji.

5630

metara dužina je druge cijevi tunela Učka

Eccosova vlastita integracijska platforma Epsimax
Da bi se zaista postigao najviši nivo sigurnosti potrebno je te sve sustave međusobno povezati. Na tunelu se s pomoću aplikacije Epsimax, Eccosovog vlastitog programskog rješenja, integriraju svi sigurnosni sustavi te će u suradnji sa SCADA sustavom biti osnovno sredstvo za nadzor i upravljanje tunelom.

Radi se o platformi koja omogućuje integraciju različitih tehničkih i sigurnosnih sustava u jednu centraliziranu aplikaciju. SCADA, odnosno centralni nadzorno – upravljački sustav (CNUS) omogućavat će sveobuhvatni pregled i upravljanje svim ključnim prometnim komponentama tunela uz pozicijski prikaz u umanjenom mjerilu cjelokupnog tunela. Epsimax, ne samo da omogućava nadzor i upravljanje, već i kontinuiranu analizu podataka, što značajno olakšava operaterima nadzor nad tunelom i brzo reagiranje u slučaju incidenata.

Kompleksnost sustava i njihovo povezivanje koje treba realizirati u prilično kratkom roku s posebnim naglaskom na to da sustavi moraju raditi besprijekorno pokazuje kako je Eccos u mogućnosti izvesti i najkompleksnije infrastrukturne projekte na visokom stručnom nivou, u ovom slučaju u odličnoj suradnji s izvođačem građevinskih radova. Uz napredne sigurnosne sustave i integracijsku platformu poput Epsimaxa, tunel Učka postavlja nove standarde u sigurnosti, učinkovitosti i udobnosti za sve korisnike tunela.

Komentirajte prvi

Organizator
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partenr

New Report

Close