Više od godinu dana od kada je službeno pokrenut proces rješavanja ocjene utjecaja na okoliš, šibenskom Iskra brodogradilištu 1 odobreno je zeleno svjetlo za projekt rekonstrukcije brodogradilišta.
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije nakon provedene analize utvrdilo je da zahvati kojim brodogradilište namjerava u okviru postojeće lokacije proširiti operativne površine udovoljavaju sve standarde i neće utjecati na okoliš, te nije potrebno provoditi daljnji postupak procjene utjecaja na okoliš.
Ovu vijest u slovenskoj Iskri, u čijem je vlasništvu brodogradilište, dočekali su s velikim uzbuđenjem, a vlasnik Dušan Šešok kaže: “Definitivno idemo u proširenje, nedostaje nam operativne obale”.
Iako je lani bilo određene suzdržanosti oko toga da li pokrenuti 30-ak milijuna eura vrijednu investiciju kojom se osigurava značajno povećanje proizvodnih kapaciteta, u uvjetima kada koncesija za to područje istječe relativno brzo, za oko devet godina, prvi čovjek Iskre Dušan Šešok sada će reći da oko toga više nema sumnje.
“Podnijeli smo i zahtjev za produljenje koncesije, čekamo odobrenje, no s ulaganjem u proširenje kapaciteta definitivno idemo, jer nedostaje nam operativne obale”, odlučan je Šešok, dodajući da će oko koncesije biti strpljivi, te da se nadaju da će im produljenje za 20 godina na kraju biti odobreno.
Polovica prihoda od izvoza
Takav stav je, kaže, razumljiv ako dobro poslujete i dobit konstantno investirate. Upravo je, dodaje, Iskra brodogradilište dovršilo projekt uređenja kompletnog kanalizacijskog i vodovodnog sustava te električnih instalacija na tom području grada Šibenika.
Projekt od kojega značaj ima sam grad, jer na tom području dosad po njegovim riječima nije bilo komunalnog sustava, vrijedan je 1,5 milijun eura i iznijelo ga je u cijelosti samo brodogradilište.
“To nije bila naša obveza, ali brodogradilište je dio Šibenika i želimo pridonijeti njegovoj boljoj kvaliteti”, kaže vlasnik Iskre. Idući korak u projektu rekonstrukcije brodogradilišta je ishođenje lokacijske dozvole, za čije pokretanje je Ministarstvo zaštite okoliša odredilo i rok od dvije godine, no po Šešoku nema razloga za odugovlačenje, jer su knjige narudžbi popunjene i radi se punim kapacitetom.
Među ostalim, to brodogradilište koje je specijalizirano za remontne poslove, sve više se bavi novogradnjom pa se trenutačno grade brodovi za norveške naručitelje, velika jahta za kupca iz Austrije, sedam brodova za Lučke kapetanije te se očekuju i dodatni poslovi do kraja godine kroz međunarodne tendere. Intenzivno se radi na osiguranju poslova za naredno petogodišnje razdoblje.
Od preuzimanja iz stečaja šibensko brodogradilište pod Iskrom bilježi procvat, prihodi kontinuirano rastu – prema podacima portala Poslovna.hr, s 3 milijuna eura u 2019. godini lani su prihodi dosegnuli gotovo 24 milijuna eura.
Time premašuje i neke od nekoć velikih škverova, konkretno pulskog Uljanika, čija je tvrtka koja je nastavila proizvodnju nakon stečaja, Uljanik Brodogradnja 1856, lani primjerice lani uprihodila 10,7 milijuna eura. Gotovo polovicu prihoda u Iskra brodogradilištu ostvaruje se u izvozu, a godišnja neto dobit tvrtke doseže milijun eura i ulaže se u daljnji razvoj kompanije.
Problema, osim s nedostatkom prostora, brodogradilište je imalo i s nedostatkom zaposlenika, no to je, kaže Dušan Šešok, sada stabilizirano, jer interesa ima. Trenutačno je u Iskri zaposleno oko 190 radnika.
Iz svog investicijskog ciklusa Iskra brodogradilište je zbog rata u Ukrajini, gdje je ugovorena nabava novog doka, morala prekinuti, no traži novo rješenje za njegovu nabavu s obzirom na povećanje opsega poslova.
Prema podacima iz elaborata kojeg je brodogradilište priložilo zahtjevu za ocjenu utjecaja na okoliš, projektom proširenja predviđeno je da se iskopom terena postojeći plato za sinkrolift poveća za 31,5 metar i površina postojećeg platoa za oko 4000 četvornih metara.
Nova dužina 210 metara
U nastavku platoa za sinkrolift predviđena je gradnja nove operativne obale tlocrtne površine 6100 četvornih metara, dok će duljina nove obalne linije iznositi 210 metara, te veza za prihvat brodova oko 82 metra i dubina gaza šest metara.
Predviđeno je i da se uklanjanjem postojećih objekata koji nisu u funkciji osigura mogućnost gradnje dva dodatna hangara i dodatne skladišne hale površine 1086 četvornih metara. Trenutačno se šibensko brodogradilište prostire na 110 tisuća četvornih metara, od čega 45 tisuća kvadrata čine radionice i dvije zatvorene hale za brodove.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu