Krenuli iz Vinkovaca, osvojili već pet velikih gradova. Ideja je vlasnici došla sasvim slučajno

Autor: Ana Roksandić , 07. srpanj 2024. u 12:37
Kako bi lijep poslovni poklon bio još posebniji, u Biljke.Plants omogućili su njegovu personalizaciju s gravurom na plutu, naljepnicama s logom i privjesnicama s uputama za njegu terarija/PD

U poduzetništvo je uplovila 2020., sa 22 godine, a u posao je krenula – surfajući internetom.

Neovisno jesu li za ljubitelje biljaka ili one koji svoje biljke nikako ne uspijevaju održati na životu, terariji su idealno rješenje jer su samoodrživi ekosistemi u staklenim posudama.

Prema ocjeni Ane Hrgovčić, vlasnice brenda Biljke.Plants specijaliziranog za proizvodnju biljnih terarija u boci, kupci se dijele na velike zaljubljenike u bilje i one kojima i kaktus umre pa bježe od svake biljke uvjereni da će je ubiti i ne žele trošiti novac na sigurnu propast.

“Nakon pandemije koronavirusa svi su masovno počeli kupovati biljke. Mislim da je ljudima falio kontakt s prirodom i da su se osvijestili kakav učinak žive biljke i zelena boja imaju na psihu.

Ono što smo zaključili je da većina voli terarije jer su inovativni način sadnje koji omogućava kontinuirani rast i trajanje biljaka te su rješenje za baš ove ubojice kaktusa. Naravno, i ubojice kaktusa bi bili dobri biljko-roditelji kada bi izabrali biljku koja odgovara njihovom prostoru i kada bi pazili sa zalijevanjem”, rekla je Hrgovčić.

Kako napraviti biljni terarij u boci Hrgovčić je naučila sasvim slučajno surfajući internetom. Brzo nakon toga probudio se njen interes za sobnim biljkama te je otvorila Instagram profil pod nazivom Biljke.Plants na kojem je pisala upute za održavanje sobnih biljaka.

Ponekad i upiti donesu ideje

Nakon upita jedne IT tvrtke krenuli su s održavanjem biljaka u uredima, otkriva Ana Hrgovčić.

Bacila se ‘na glavu’
“Radila sam isto ono što radi i svaka osoba koja otkrije biljke, no ipak izdvojila sam se od većine i pokrenula ozbiljnu firmu specijaliziranu za izradu biljnih terarija u boci i njihovu izradu kao poslovnih poklona u kutiji s logom”, izjavila je vlasnica brenda.

U poduzetničke vode uplovila je 2020. kad je imala 22 godine, a s početne proizvodnje u Vinkovcima došla je do pet poslovnica u pet hrvatskih gradova: Splitu, Zagrebu, Rijeci, Puli i Osijeku. Uz poslovnice, imaju i internetsku trgovinu.

“Širenje u druge gradove omogućio mi je proizvod koji je kvalitetan i dugotrajan. Terariji su rješenje za sve kojima ne ide od ruke održavanje biljaka, za one koji nemaju dobre uvjete u uredu ili kući za biljke i za one koji žele originalni unisex poklon. Terarij nije besmrtan jer je ipak riječ o živim biljkama, ali je višegodišnja biljka koja bolje i duže uspijeva navedenim kupcima od ostalih biljaka’’, rekla je Hrgovčić.

Započeti vlastiti posao nije joj, kaže, bilo teško iako nije imala puno poduzetničkog predznanja, ali baš zato sve je započela s idejom da nema što izgubiti. Danas uz sebe ima radnike i studente, sveukupno tim od 12 ljudi.

“Bacila sam se ‘na glavu’ u poduzetništvo, prekinula studij, preselila u Zagreb i radila od 0 do 24 kako bih izgradila ono što imam trenutačno, uspješnu firmu koja kvalitetno i posvećeno sadi biljne terarije po cijeloj Hrvatskoj.

12

ljudi čini tim radnika i studenata angažiranih oko brenda

Zaploviti u poduzetničke vode mi je olakšala činjenica da sam imala zarađeni kapital od nekoliko poslovnih suradnji koje sam isposlovala dok sam još bila u fazi samo biljnog entuzijasta. Nekako sam znala da će ovo uspjeti, nisam dopustila vjerovati da će sav trud, rizik i rad propasti’’, svjedoči Hrgovčić.

Izraditi terarij predstavlja kreativan vrtlarski proces koji traje svega 15-tak minuta. U proizvodnji u Vinkovcima uvijek se trude unaprijed pripremiti sve materijale za rad kako bi sadnja bila što brža.

Za izradu terarija potrebno je pripremiti kvalitetan supstrat, tj. zemlju koja sadrži dovoljno nutrijenata za rast biljaka duži vremenski period, te složiti zemlju koja nije pretvrda niti prerahla. Najčešći kupci terarija su žene, koje ih uglavnom kupuju za poklon, svjedoči Hrgovčić.

“No ni muškarci ne zaostaju puno, no oni češće kupuju terarije sebi. Terariji su iznimno popularni kao poslovni poklon jer su održiv izbor koji se može darovati oba spola, a super je što se mogu držati u uredima i stalno su u vidokrugu osobe kojoj ste ga darovali’’, rekla je vlasnica brenda.

3

grada dobivaju primjerke tematskih terarija: Split, Rijeka i Pula

Dosta naučili na terenu
Kako bi taj poslovni poklon bio još posebniji, u Biljke.Plants omogućili su njegovu personalizaciju s gravurom na plutu, s naljepnicama s logom, privjesnicama s uputama za njegu terarija, ukrasnim vrpcama s tiskom i u boji brenda te s ukrasnim linijama pijeska u boji brenda kupca unutar terarija.

Materijale koje koriste za izradu nabavljaju u Europi, a samostalno miješaju supstrat i sade biljke na sebi karakterističan način. U manjoj količini materijale kupuju i od domaćih proizvođača.

“Mikro količine prikupljamo i sami. Posebice kad imamo tematske terarije poput primjerice morskih suvenira za poslovnice u Splitu, Rijeci ili Puli. Tada koristimo kamenčiće i školjke skupljene na lokalnim plažama’’, objašnjava Hrgovčić priznajući da nekad i upiti dovedu do nove ideje. Tako su nakon upita jedne IT firme krenuli s održavanjem biljaka u uredima.

“Moram priznati da smo dosta naučili i na terenu s njima i njihovim uredskim biljkama. Vidjet ćemo što će tržištu trebati u narednom periodu i vjerojatno ćemo pokušati odgovoriti na taj problem. Puno je ideja”, zaključuje Hrgovčić.

Komentirajte prvi

New Report

Close