Što digitalizacija gotovine donosi vašem poslovanju?

Autor: Promo , 08. srpanj 2024. u 07:17

Obzirom na naviku da je gotovina svuda oko nas, lako pretpostavljamo kako se nije puno toga promijenilo otkako je ona prvi put korištena prije više tisuća godina.

Napisao Simon James, predsjednik Uprave PayCompletea

Gotovina je i dalje glavno sredstvo plaćanja na prodajnim mjestima u eurozoni, odnosno novčanice i kovanice koristimo za gotovo dvije trećine (59%) svih izvršenih plaćanja. Gotovina je toliko sveprisutna da skoro pa zanemarujemo koliko nam olakšava svakodnevicu i omogućuje svima poznati način života. Od brze kave na putu do posla, nabavke namirnica, kupnje autobusne karte ili plaćanja romantične večere za voljenu osobu – većini ljudi upravo gotovina omogućuje te transakcije. Obzirom na naviku da je gotovina svuda oko nas, lako pretpostavljamo kako se nije puno toga promijenilo otkako je ona prvi put korištena prije više tisuća godina.

No, stvarnost je potpuno drugačija. Novčanice i kovanice su kroz vrijeme postale vrlo napredne kako bi zadovoljile raznolike potrebe. Primjerice, najnoviji novčić funte u Ujedinjenom Kraljevstvu posebno je dizajniran kako bi ga osobe s oštećenjem vida mogle prepoznati na dodir. U novčić su ugrađena i visoko sofisticirana tehnološka rješenja protiv krivotvorenja, a primjerice, za jedno od njih se čak tvrdi da ga je nemoguće replicirati. Modernizirane su i novčanice, što uključuje njihovu izradu od polimernih materijala koji su dugotrajniji i otporniji na habanje te uz sve to imaju implementirana razna tehnološka rješenja protiv krivotvorenja. Inovacijama ovdje nije kraj, budući da Europska središnja banka (ECB) već radi na sljedećem setu novčanica.

Obrada gotovine u digitalnom dobu

Ne razvijaju se samo novčanice i kovanice, istim tempom napreduje i infrastruktura za upravljanje gotovinom. U proteklih par godina „pametni“ sefovi postaju sve pametniji, brojanje i sortiranje gotovine postaje automatizirano, a na tržištu se pojavljuju vendor agnostične cloud-based platforme, koje u jedan sustav mogu integrirati svaki cash management uređaj koje neka kompanija koristi, bez obzira na njegovog proizvođača. Ovakva unapređenja duboko mijenjaju pravila igre, a od toga najveći benefit imaju upravo kompanije za tranzit gotovine (CIT) jer su baš one direktno fokusirane na obradu, skladištenje i osiguranje gotovine.

Navedena se poboljšanja posebno važna jer su CIT kompanije pod sve većim pritiskom smanjenja vlastitih operativnih troškova, dok istovremeno moraju ispunjavati potrebe svojih klijenata u sektorima maloprodaje, ugostiteljstva, putovanja i turizma. Zbog rastućih operativnih troškova kao što su cijene energije i sve veće plaće zaposlenika, tvrtke okrenute potrošačkom sektoru u ovim izazovnim gospodarskim vremenima doživjele su značajno rezanje profitnih marži. Posljedično tome, CIT-ovi koji pružaju usluge upravo kompanijama u tim sektorima, nalaze se između ‘dvije vatre’: s jedne strane osjećaju pritisak za spuštanje svojih cijena dok se s druge strane moraju nositi s rastom vlastitih operativnih troškova.

Operativna učinkovitost i generiranje prihoda

Dolazak raznih inovativnih te naprednih hardverskih i softverskih cash management rješenja CIT-ovima omogućuje ispunjavanje potreba klijenata, pri čemu ne dolaze u opasnost ugroze vlastitog potencijala rasta, a sve to kroz objedinjavanje njihovih hardverskih i softverskih cash management sustava. Na primjer, s objedinjenim cash management sustavom, CIT-ovi mogu donositi odluke zasnovane na preciznim podacima o tome koje lokacije klijenata trebaju posjetiti i kada. Postavljanje pametnih sefova i automatiziranih brojača kovanica i novčanica kod korisnika te njihovo povezivanje s cloud-based platformama koje su neovisne od proizvođača, CIT-ovima omogućuju točne informacije o količini gotovine pohranjene na određenom mjestu. CIT-ovi zatim mogu, na osnovu tih informacija, odlučiti trebaju li posjetiti određenu lokaciju. Posjećujući samo lokacije na kojima su kapaciteti spremnika za gotovinu (kazete, canvas ili seal-vreće) skoro ili u potpunosti popunjeni, CIT-ovi mogu ostvariti ogromne operativne uštede. Dodatno, istraživanje koje je proveo PayComplete pokazalo je da klijenti CIT kompanija u pravilu žele u stvarnom vremenu imati podatke o kretanju, obradi i skladištenju gotovine. Pri tome 92 % kompanija koje su fokusirane na krajnje potrošače smatra to jako važnim za svoju organizaciju.

Prednosti objedinjenih cash management sustava nisu samo operativne uštede CIT kompanija. Primjerice, CIT-ovi sa softverskom platformom koja u stvarnom vremenu pokazuje informacije o količini pohranjene gotovine, mogu svojim klijentima omogućiti brzi pristup instant kreditu (instant settlement) ovisno o iznosu pohranjenog novca. Digitalizacija gotovine na taj način CIT-ovima omogućuje izravno kreditiranje svojih klijenata, dok pri tome imaju povjerenje u sigurnost gotovine položene u sefovima.

Iako ekonomski pritisci na CIT-ove i njihove klijente ne pokazuju znakove jenjavanja, na tržištu ipak postoje rješenja koja nude poboljšanja koja im mogu pomoći u jačanju poslovanja.

Digitalizacijom gotovine te objedinjavanjem cash management hardvera i softvera, CIT-ovi mogu ojačati svoju operativnu učinkovitost i time ostvariti uštede, a istovremeno nuditi dodatne usluge svojim klijentima. Naposljetku, preostaje jedno jedino pitanje koje možemo upitati CIT-ove: što čekate?

Da biste saznali više o tome kako vaša tvrtka može uvesti obradu gotovine u digitalno doba i iskoristiti prednosti objedinjenih softverskih i hardverskih rješenja, preuzmite našu najnoviju bijelu knjigu ovdje: https://paycomplete.com/industrija-tranzita-gotovine-bijela-knjiga/

New Report

Close