Neslavno propali planovi za gradnju dvije tvornice baterija u Italiji i Njemačkoj. Evo što je u pozadini

Autor: Poslovni.hr , 05. lipanj 2024. u 13:32
FOTO: REUTERS/Pascal Rossignol

Rast europskog tržišta električnih vozila znatno je usporen, s visokim kamatama i smanjenim državnim subvencijama. A tu su i Kinezi.

Stellantis i Mercedes-Benz zaustavili su izgradnju tvornica za baterije na gradilištima u Njemačkoj i Italiji. Zajednički projekt stopiran je zbog visokih troškova i usporavanja prodaje električnih automobila. Automotive Cells Company, ili ACC, planirao je gradnju tri tvornice baterija u Europi ukupne vrijednosti 7 milijardi eura, počevši s tvornicom u sjevernoj Francuskoj, koja je već izgrađena i u radi. Ostale tvornice trebale su biti u Termoliju u Italiji i Kaiserslauternu u Njemačkoj, piše Automotive News Europe te se poziva na podatke Reutersa i Bloomberga.

ACC je objavio da mora istražiti i razviti jeftine baterije te će tek naknadno objaviti što će biti s planiranim gradnjom. Nove planove najavili su za kraj 2024. ili početak 2025. godine. Jedna od mogućnosti za tvornicu u Kaiserslauternu, koja je bivša Opelova tvornica, je proizvodnja jeftinih litij-željezo-fosfatnih (LFP) ćelija, prema riječima izvršnog direktora ACC-a Yanna Vincenta.

Tvornica je trebala postati operativna do 2025. godine, s punim kapacitetom od 40 gigavat-sati, dovoljnim za pogon oko 600.000 automobila do 2030. godine, a zapošljavala bi 2000 ljudi, priopćio je ACC, ali sad su ti rokovi dovedeni u pitanje.

Rast europskog tržišta električnih vozila znatno je usporen, s visokim kamatama i smanjenim državnim subvencijama. Europski proizvođači automobila pod pritiskom su rastućeg izvoza kineskih tvrtki koje u velikoj mjeri koriste LFP baterije, čime značajno smanjuju svoje proizvodne troškove.

Podsjetimo, Stellantis je također dogovorio s kineskim CATL-om izgradnju tvornice za proizvodnju LFP baterija u Europi.

Komentirajte prvi

New Report

Close