Talijanski luksuzni sportski brend Golden Goose planira uvrštenje na burzu u Milanu. Tvrtka za odjeću i sportsku odjeću, popularna među slavnim osobama kao što su Taylor Swift i Selena Gomez i u vlasništvu je britanske privatne dioničke grupe Permira, planira prodati najmanje 25 posto tvrtke u lipnju te prikupiti 100 milijuna eura svježeg kapitala. Cilj IPO-a je jačanje strukture kapitala i smanjenje duga, piše Financial Times.
Izlazak na burzu jedan je od najočekivanijih u Europi i dolazi u vrijeme kada se globalni luksuzni sektor suočava s usporavanjem. Poznata po svojoj Superstar liniji tenisica, koje stoje oko 500 eura, tvrtka je lani ostvarila 587 milijuna eura prihoda uz operativnu maržu od 25,4 posto.
Organski rast
Glavni financijski direktor Paolo Dal Ferro rekao je FT-u da grupa ima za cilj “organski rasti i razdužiti tvrtku, a pritom zadržati operativnu maržu stabilnom”. Golden Goose očekuje da će njegovi prihodi porasti na milijardu eura do 2029. godine uz značajno smanjenje duga. Izvršni direktor Silvio Campara rekao je da je izlazak na burzu “prirodan sljedeći korak” za grupu, osnovanu 2000. u blizini Venecije.
Dodaje da su unatoč tržišnim turbulencijama potencijalni ulagači “vrlo uzbuđeni”. Permira je krajem prošle godine odabrala banke uvrštenje na burzu Golden Goosea, tijekom kojeg se očekuje da će tvrtka dosegnuti valuaciju od oko tri milijarde eura, uključujući dug.
Dal Ferro je rekao da će “tržište odlučiti o cijeni, a procjena će ovisiti o potražnji i ponudi”. “IPO nije jednokratni dogovor… To je dug put s investitorima”, dodao je. Permira, koja će nakon uvrštenja ostati najveći investitor, kupila je brend 2020. za oko 1,3 milijarde eura od rivala Carlylea, koji ga je proširio u SAD i Kinu.
Vizionarsko vodstvo
Šef Permire za Italiju, Francesco Pascalizi, zaslužan je za “vizionarsko vodstvo” Golden Goosea za njegov snažan rast posljednjih godina. Campara, bivši izvršni direktor Armani grupe u Aziji, drugi najveći dioničar tvrtke, s markom je više od desetljeća i na čelu je šest godina. Zaslužan je za širenje distribucijske i maloprodajne mreže koja je potaknula rast prodaje.
IPO će biti najnoviji europski brend casual obuće, nakon 8,6 milijardi dolara vrijednog izlaska njemačkog proizvođača sandala Birkenstocka krajem prošle godine. Dolazi u trenutku kada su uvrštenja na burzu smanjena zbog volatilnosti tržišta i slabog performansa dionica među novouvrštenim tvrtkama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu