Na NEM stižu najjači regionalni ‘TV igrači’ – u fokusu koprodukcija i financiranje

Autor: Siniša Malus , 30. svibanj 2024. u 22:00
Dio panela u fokus će staviti tehnologiju, a tematizirat će se i lak pristup globalnom izvoru sadržaja za broadcastere koji žele monetizirati sadržaj uživo/PD

Kako producenti, emiteri, distributeri i financijeri mogu raditi zajedno?

Televizijsko tržište u regiji posljednjih godina privlači i globalne igrače. S jedne strane, radi se o proizvodnji filmova i serija za televizije i streaming platforme, a s druge neki veliki igrači pojavljuju se i kao investitori u televizijskom segmentu medijskog tržišta.

Vjerojatno su ih privukle i najsvježije brojke koje svjedoče o rastu TV i streaming tržišta u regiji. Prema najnovijem izvješću Europskog audiovizualnog opservatorija, 100 najvećih audiovizualnih poduzeća u Europi raslo je dvostruko brže od cjelokupnog tržišta i po višoj stopi od inflacije 2022. godine.

Prema izvješću Top Players in the European AV Industry: Ownership and Concentration Report, prvih 100 tvrtki povećalo je operativne prihode za 23% između 2016. i 2022.

Božić-Ljubičić: Puno je festivala i tržišta, zato su mi poslovni prijatelji i kolege govorili da to nikad neće proći.

Rast komercijalnih igrača
Čisti SVOD igrači kao što su Netflix, Amazon Prime i DAZN zabilježili su šesterostruki porast kumuliranih prihoda u 2022. u odnosu na 2026., što čini 40% rasta prihoda prvih 100 igrača. Tradicionalni emiteri i operateri pay TV-a zabilježili su rast prihoda od 14% u odnosu na 2016. i činili su oko 60% rasta prihoda od 100 najvećih, s Warner Bros Discoveryjem, Paramountom, Comcastovim Skyom, Disneyem, Vodafonom i Deutsche Telekomom koji prednjače.

Komercijalni igrači, većinom potpomognuti iz SAD-a, rasli su dvostruko brže od kumulativnih prihoda 100 najboljih igrača. Komercijalne grupacije kumulativno su odgovorne za 90% od 100 najvećih ukupnih rasta prihoda i povećale udio privatnog sektora na 73% u 2022.

Radio-televizijske kuće zauzele su 68% udjela u prihodima među svim grupama u privatnom vlasništvu koje su prisutne među 100 najboljih igrača, a slijede ih tvrtke koje pokreću telekomunikacije s 20% i čisti SVOD igrači s 12%.

U tako povoljnom okruženju u lipnju je u Hrvatskoj na rasporedu središnji događaj za televizijske profesionalce u regiji. NEM Dubrovnik će se održati od 10. do 13. lipnja u Hotelu Dubrovnik Palace te ugostiti predstavnike iz više od 260 tvrtki. Uz glavne govornike, više od 70 govornika potvrdilo je svoje sudjelovanje na 10 panel rasprava gdje će diskutirati o temama vezanima za važnost sadržaja koje će biti zanimljive za više od 145 najrelevantnijih kupaca iz Srednje i Istočne Europe koji su potvrdili svoju prisutnost.

145

kupaca iz Srednje i Istočne Europe potvrdilo je dolazak

Dio panela u fokus će staviti tehnologiju, a tematizirat će se i lak pristup globalnom izvoru sadržaja za broadcastere koji žele monetizirati sadržaj uživo; strateška integracija digitalnih platformi, provedba analize podataka, interaktivne značajke, proširena distribucija sadržaja, integracija društvenih mreža, partnerstva, ulaganja u inovacije i agilno donošenje odluka; budućnost oglašavanja u regiji Srednje i Istočne Europe, kako usluge FAST (besplatne streaming TV usluge koje podržavaju reklame) i AVOD (usluge videa na zahtjev koje podržavaju reklame) stječu popularnost i počinju uključivati reklame na svojim platformama te prednosti informiranih odluka za proizvode, sadržaj i oglašavanje.

NEM Dubrovnik međunarodni je televizijski događaj za koji su ljudi iz industrije rekli organizatorici Sanji Božić-Ljubičić da nikada neće uspjeti, ali koji se brzo etablirao kao važan za kupce, prodavatelje i donositelje odluka, piše Deadline.

“Puno je festivala i tržišta, zato su mi poslovni prijatelji i kolege govorili da to nikad neće proći”, kaže Božić-Ljubičić, direktorica CEO, Pickboxa i Mediatranslationsa, koja je stvorila NEM Dubrovnik. Ove godine slavi 10. obljetnicu pokretanja tvrtke, kao i streaming servisa Pickbox NOW, a to će biti i odlična prigoda za zabavu u Lazaretima.

“Željela sam to jer smatram da je ovo područje jako zapostavljeno. Počelo je kao nešto što će na neki način ujediniti sve ljude iz regije, ali od prve godine obuhvatilo je Europu, SAD i šire”.

Od nabave sadržaja do AI-ja
Uzimajući bilo koju regiju kao homogenu cjelinu, nedostaje vrijedna lokalna nijansa. NEM će organizirati sesiju s praktičnim savjetima o nabavi sadržaja, ali prilagođenu određenim zemljama, s programskim direktorima srbijanske PRVA TV i b92, izdavača Češke televizije i drugih. Naravno, bit će i sesija o tehnologiji, a posebno o FAST-u (besplatne streaming TV usluge koje podržavaju reklame), te o tome kako umjetna inteligencija utječe na TV poslovanje.

Partnerstvo i koprodukcije na umu postali su standard na događajima u TV industriji, poput serije Mania koja se bavi okupljanjem partnera u proizvodnji. Dok sestrinski događaj u prosincu, NEM Zagreb, dublje zadire u koprodukciju, modeli kako producenti, emiteri, distributeri i financijeri mogu raditi zajedno potaknut će mnoge rasprave u Dubrovniku. Za regionalne igrače postoji posebna potreba razgovarati o koprodukciji i financiranju.

“Ako uzmete cijelu regiju srednje i istočne Europe plus neke zemlje poput Grčke, njihovi projekti često trebaju injekciju novca i nekoga tko će uložiti. Zato radimo puno panela o koprodukciji, to je jako, jako važno za regiju. Za sve regije je važno, ali za ovu posebno”, zaključuje Božić-Ljubičić.

Najvažnije u smislu koprodukcije jest otkriti koji se ljudi mogu udružiti, raditi zajedno i stvoriti nešto zajedno. Upravo s tom idejom najvažnije face TV-a za dva tjedna dolaze u Dubrovnik.

Komentirajte prvi

New Report

Close