‘Voće i povrće kontroliramo triput strože od EU zahtjeva, a 70 posto dolazi iz RH’

Autor: Ana Roksandić , 30. svibanj 2024. u 22:00
Patrick Rudat u Grupi Schwarz je već 17 godina, a od studenog 2019. na čelu je tvrtke koja sad ima oko 3400 zaposlenika/PD

Patrick Rudat, predsjednik Uprave Kaufland Hrvatska k. d. koji otvara već pedesetu poslovnicu.

Patrick Rudat, predsjednik Uprave Kaufland Hrvatska k. d. u Grupi Schwarz je već 17 godina. U lipnju 2018. došao je u Hrvatsku kao direktor za Prodaju i logistiku, a od studenog 2019. obnaša funkciju predsjednika Uprave kompanije s ukupno oko 3400 zaposlenika.

U tom razdoblju Kauflandova mreža proširena je s devet novih poslovnica i gotovo 400 zaposlenika te ukupno 22.000 kvadratnih metara dodatne prodajne površine…

“Grade s još dvije poslovnice, tako da ćemo ove godine u Splitu otvoriti našu jubilarnu 50. poslovnicu. Usto smo logističko-distributivni centar proširili s velikim skladištem za smrznute proizvode koje se prostire na više od 5000 kvadratnih metara, kao i s još jednom dodatnom halom pa sada imamo ukupni kapacitet od gotovo 90.000 kvadratnih metara.

Od poslovne godine 2020. do sada naše ukupne investicije iznose oko 265 milijuna eura, a povećali smo i promet za više od 40%. Također, iz godine u godinu povećavali smo plaće i proširivali benefite za zaposlenike. Na nerukovodećim mjestima u poslovnicama i logističko-distributivnom centru povećali od 2020. smo ih povećali za prosječno više od 50%.

Prema anketi “Najbolji poslodavac” portala mojposao.hr u samo dvije godine (2019.-2021.) skočili smo s 20. mjesta na sedmo, što je zasigurno povezano s činjenicom da smo se uvelike fokusirali na kulturu poduzeća i organizacijske vrijednosti.

Organizirali smo 2022. veliko događanje, odnosno radionicu s našim rukovoditeljima, kako bismo točnije definirali kulturu poduzeća i postavili si jasne ciljeve za budućnost.

O godišnjem rastu cijena hrane i pića od 5,5 %

‘Prema Europskoj komisiji, treba doći do smanjenja inflacije, što već možemo primijetiti kod pojedinih grupa proizvoda’.

Što vam je najvažnije po pitanju odnosa s kupcima?
“Nakon zadovoljstva zaposlenika najveći prioritet ima zadovoljstvo naših kupaca kojima prosječno pružamo 17.500 različitih artikala po poslovnici. Kontrole voća i povrća u Kauflandu su tri puta strože nego što to zahtijevaju EU-regulative, a kako bismo podržali hrvatsko gospodarstvo, surađujemo s više od 80 lokalnih dobavljača voća i povrća. Tijekom sezone više od 70% našeg voća i povrća dolazi iz Hrvatske.

Zanimanje prodavača postalo je među najtraženijima u RH, imate li problema u pronalasku radne snage?
“Od 2021. smo u top 10 najatraktivnijih poslodavaca, a posljednjih smo godina kontinuirano povećavali plaće koje su natprosječne. Zaposlenici plaću primaju, bez iznimke, trećeg radnog dana u mjesecu, a dobivaju i božićnicu u iznosu od 400 eura, zatim 100 eura uskrsnice te dvaput godišnje isplaćujemo neto premiju u iznosu većem od 330 eura. Također, svim našim zaposlenicima pružamo mogućnost daljnjeg razvoja i usavršavanja.

Velik broj zamolbi koji u prosjeku dobijemo te odazivi na raspisane natječaje između ostalog su dokaz da je interes za radnim mjestom kod nas iznimno velik. S više od 30 različitih odjela u centrali nudimo vrlo različite mogućnosti: od arhitekata, građevinskih inženjera, grafičkih dizajnera, stručnjaka za digitalni marketing, sve do pravnika, zaposlenika u lancu opskrbe, računovođa i IT-stručnjaka.”

Je li teško pridobiti mlade za posao u maloprodaji?
“Iz osobnog iskustva mogu reći koliko je važno podržati mlade ljude na njihovu putu u svijet rada. Još tijekom školovanja počeo sam raditi u Lidlu kao zaposlenik u trgovini, sa 18 godina, a kasnije sam završio dualni studij. U to vrijeme je podrška kolega i rukovoditelja u Grupi Schwarz bila vrlo važna i upravo to želim ponuditi mladim talentima u Hrvatskoj: poduzeće u kojem ih prate mentori kako bi teoriju sa studija na najbolji mogući način mogli primijeniti u svijetu rada i dalje se razvijali.

U Hrvatskoj još postoji potencijal za razvoj mogućnosti za praktičnu izobrazbu i strukturirani početak karijere. Sa svojim timom sam započeo projekt u kojem potičemo suradnju s fakultetima u Hrvatskoj, tako da od od 2021. intenzivnije surađujemo sa sveučilištima ZŠEM, EFZG, EFOS, EFRI, RIT i FPZ ZG kako bismo mladima s potencijalom omogućili početak karijere u uspješnom poduzeću poput Kauflanda.

Predstavljamo se na Danima karijere i Danima otvorenih vrata te studentima nudimo pripravničke programe i prakse. Inače kod kod mladih primjećujemo velik interes za posao u maloprodaji. Učenicima u Jastrebarskom nudimo stipendije kako bi stekli praktično iskustvo u našem logističkom centru”.

24

milijuna eura vrijednost je ulaganja u 50. Kauflandovu poslovnicu, u Splitu

Koliko se pritom nameće održivost kao tema?
“U razgovoru sa studentima i “mlađom” generacijom primijetili smo da tema održivosti ima sve veću ulogu i kod odabira poslodavca. Od samog početka poslovanja važna nam je podrška lokalnim zajednicama u kojima djelujemo. U našem društvenom angažmanu fokusiramo se prije svega na zdravlje djece te zaštitu okoliša i klime, pa smo 2017. započeli projekt “Kaufland škola voća i povrća” kroz koji svaki tjedan djeci u partnerskim javnim osnovnim školama osiguravamo besplatno svježe voće i povrće.

U sedam godina projekta donirali smo više od 900 tona voća i povrća. Usto, svjesni smo i činjenice da zbog klimatskih promjena sve češće dolazi do prirodnih katastrofa, pa smo ove godine odlučili podržati dobrovoljna vatrogasna društva, njih 50 u cijeloj RH (jedno po poslovnici), i to s 5000 eura po DVD-u. Dakle, s ukupno 250.000 €. Time im želimo iskazati zahvalnost za sve što su svakodnevno, bez oklijevanja i nesebično spremni činiti.

Spominjete otvaranje pedesete Kauflandove poslovnice u RH. Koliko je tu uloženo?
“Naša 50. poslovnica koštat će nas gotovo 24 milijuna eura, a novi objekt imat će prodajnu površinu od gotovo 3000 m2 i 183 parkirna mjesta za kupce te dvije stanice za punjenje električnih vozila. U cijeloj zemlji uz svaku poslovnicu imamo stanice za punjenje električnih vozila. Pored poslovnice bit će izgrađeno i javno parkiralište te će tako susjedi dobiti dodatna 284 parkirna mjesta”.

Kako biste opisali ekspanziju Kauflanda proteklih pet godina s naglaskom na krizna vremena pandemije?
“Ekspanzija nije stala niti u vrijeme pandemije, od 2020. otvorili smo devet poslovnica i tako proširili mrežu za dodatnih 20% te paralelno s time modernizirali 9 objekata. Naš logistički centar je proširen i ima sada jedno od najvećih, ako ne i najveće, skladišta za smrznute proizvode u zemlji s površinom od 5300 kvadratnih metara. Slijedi otvarenje poslovnice u Ivancu i poslovnice u Splitu. Ukupno dobivamo i 100 novih radnika”.

Kako je prošao prvi kvartal za Kaufland?
“Vidimo pozitivno kretanje prometa za ožujak i travanj u usporedbi s 2023. Pripreme za sezonu su pri kraju, neki zaposlenici iz kontinentalnih poslovnica ljeti će pomagati u obalnim i sigurni smo da će posvuda – u poslovnicama, logističkom centru i centrali – biti dobro pripremljeni.

Komentirajte prvi

New Report

Close