Izvoz srpske kozmetike prošle godine skočio 40 posto

Autor: Miroslav Kuskunović , 24. svibanj 2024. u 05:42
Foto: SHUTTERSTOCK

U posljednjih pet godina ukupna vrijednost izvoza ovih proizvoda iznosi 278 milijuna eura.

Ukupan izvoz kozmetičkih proizvoda iz Srbije u 2023. godini iznosio je 80,3 milijuna eura što je skoro 40 posto više nego 2022.

U posljednjih pet godina ukupna vrijednost izvoza ovih proizvoda iznosi 278 milijuna eura, a osim u zemlje regije, kozmetički proizvodi iz Srbije se izvoze u skoro sve zemlje svijeta, rekao je za Euronews Srbija Bojan Stanić iz Privredne komore Srbije.

Tako se kozmetika iz Srbije može kupiti i u zemljama EU, Rusiji, Švicarske, Ukrajini, Turskoj, ali i u Kanadi, Hong Kongu, Singapuru, Saudijskoj Arabiji, Kazahstanu, Iraku, SAD, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Japanu.

80,3

milijuna eura iznosio je lanjski izvoz srpskih kozmetičkih proizvoda

Najvažniji proizvodi
Najvažniji izvozni kozmetički proizvodi su za uljepšavanje, šminku i njegu kože i kose te toaletni sapuni. Nacionalni propisi u području kozmetičkih proizvoda u potpunosti su usklađeni s propisima EU od travnja 2023. godine.

“To znači da kozmetički proizvodi proizvedeni u Srbiji u pogledu učinkovitosti i sigurnosti ispunjavaju iste uvjete kao i za plasman na europsko tržište – rekao je Stanić i dodao da osim ovih bitnih preduvjeta moraju biti ispunjeni još neki “administrativni” uvjeti stavljanje kozmetičkog proizvoda na tržište EU.

“Naime, budući da Srbija nije članica EU, za kozmetički proizvod porijeklom iz Srbije mora se angažirati odgovorna osoba sa sjedištem na području EU koja će izvršiti njegovu registraciju – rekao je Stanić.

Božidar Backović, vlasnik tvrtke iz Beograda koja godišnje proizvede oko 1.500.000 komada kozmetičkih proizvoda, smatra da kozmetika iz Srbije može pronaći svoje mjesto na europskom tržištu. “Ključ je u kvaliteti proizvoda, inovativnosti i prilagodbi trendovima i potrebama potrošača.

Stalno usavršavanje proizvoda i pažljivo praćenje tržišnih trendova ključni su čimbenici uspjeha na zahtjevnom europskom tržištu – rekao je Backović i dodao kako njihova tvrtka koristi domaće sirovine, ambalažu, a farmaceuti i tehnolozi tvrtke posvećeni su stalnom razvoju. te unapređenje tehnologije proizvodnje kao i samih receptura proizvoda.

“Naš proizvodni program je širok, a najpopularniji i najprodavaniji kozmetički proizvodi su dnevna i noćna krema, serum, tonik za lice, sredstvo za čišćenje lica i skidanje šminke, široka paleta sapuna – anticelulitni, detox, protiv akni, sapun za bebe, intimni sapun, rukavice za skidanje šminke, zeolit ​​puder za stopala i sprej za stopala, kao i mnoge druge proizvode – kazao je Backović. Naglasio je da tvrtka svake godine bilježi značajan rast prodaje proizvoda, da proširuje asortiman te da ima velike planove kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu.

Ključni čimbenici uspjeha na stranim tržištima, kako je istaknuo Backović, su kvaliteta proizvoda, ispunjavanje svih zakonskih uvjeta i standarda, kao i izgradnja pouzdanog distribucijskog lanca.

Sezonski čimbenici
Najdulje izvozimo u Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, ali veliki potencijal za rast i razvoj vidimo i u drugim zemljama, rekao je Backović i pojasnio da količine proizvoda koje izvoze variraju ovisno o tržištu i sezonskim kretanjima.

“Kreme i serumi postižu veliki uspjeh na tržištima na kojima smo prisutni zbog svojih hidratantnih i regenerativnih svojstava, kao i dodane vrijednosti koju daje kompleks iona srebra. Svi proizvodi, između ostalog, sadrže i ione srebra koji imaju poznate dobrobiti poput antimikrobnog djelovanja, što je posebno pogodno za osjetljivu kožu – rekao je Backović.

Osim domaćeg tržišta, kako kaže, značajan je porast interesa i za strana tržišta na koja izvoze, poput Crne Gore, BiH, Bugarske, Austrije i Njemačke.

Komentirajte prvi

New Report

Close