U susjedstvu broj zaposlenih u ovoj industriji porastao za nevjerojatnih 98 posto u odnosu na 2022. godinu

Autor: Poslovni dnevnik , 23. travanj 2024. u 05:20
Foto: SHUTTERSTOCK

Podaci pokazuju da je srpska industrija prošle godine od sektora igara zaradila više od 175 milijuna eura, što je 17 posto više u odnosu na 2022.

Broj zaposlenih u gaming industriji u Srbiji u 2023. godini porastao je za 98 posto u odnosu na 2022. godinu, a razlog tome je veliki broj stručnjaka iz ovog sektora koji su se u zemlju doselili iz Ukrajine, Rusije i Bjelorusije.

Samo ove godine u gaming industriji u Srbiji bit će zaposleno gotovo 500 radnika, izjavila je izvršna direktorica Udruženja industrije videoigara Srbije (SGA) Kristina Janković Obućina prilikom predstavljanja godišnjeg izvješća o srpskoj gaming industriji.

Dominiraju male tvrtke
U Srbiji trenutno postoji oko 150 kompanija i studija koji se bave gamingom, a u ovom sektoru radi 4300 profesionalaca. Od tog broja trećina su žene, ali one vode polovicu timova.

Samo tri posto tvrtki, timova i studija u Srbiji ima više od 100 članova, odnosno radnika, njih devet posto ima od 50 do 100 članova, dok šest posto ima od 21 do 50 članova.

Najviše (31 posto) je timova od šest do 10 članova, slijede oni do pet članova (29 posto), dok je 22 posto timova od 11 do 20 članova.

Zahtjevniji projekti

Prošle godine srpske tvrtke proizvele su 30 igrica, dok je 81 igra u razvoju, što je pad u odnosu na ranije, ali je razlog tome to što se sada rade zahtjevnije igre.

Podaci pokazuju da je srpska industrija prošle godine od sektora igara zaradila više od 175 milijuna eura, što je 17 posto više u odnosu na 2022. Najveće tržište na kojem je Srbija ostvarivala prihod je SAD, zatim EU i Velika Britanija.

Tijekom prošle godine srpske tvrtke proizvele su 30 igrica, dok je 81 igra u razvoju, što je pad u odnosu na prethodne godine, ali je razlog tome, kako su objasnili predstavnici DGU-a, to što se u posljednje vrijeme rade zahtjevnije igre.

Od ukupnog broja objavljenih igrica, 24 su namijenjene računalima i konzolama, dok je šest objavljenih za mobilne telefone. Računalne igrice prošle su godine bile primarni izvor prihoda, što prije nije bio slučaj jer se dosad uglavnom prihodovalo od igrica za mobitele.

Top tri najpopularnija sadržaja su akcija, avantura i tzv. RPG, gdje igrači preuzimaju uloge određenih likova u igrici, što je sve u skladu sa svjetskim trendovima.

Igre proizvedene u Srbiji kupljene su ili preuzete više od milijun puta. Podaci pokazuju da 57 posto srpskih tvrtki razvija originalne proizvode.

Od 150 kompanija, studija i timova koji postoje na teritoriji Srbije, u posljednje vrijeme sve više njih dolazi iz različitih gradova Srbije. Tako je 75 tvrtki, studija i timova smješteno u Beogradu, 27 u Novom Sadu, osam u Nišu, po četiri u Pančevu i Zemunu, po dvije u Čačku i Vršcu te po jedna u Bačkoj Palanci, Arilju, Vrnjačkoj Banji i Leskovcu.

Složena birokracija
Kada je riječ o prosječnom budžetu za proizvodnju igara, većina tvrtki, njih 40 posto, ima budžet od 100 do 500 tisuća eura. Budžet od 50 do 100 tisuća eura ima 17 posto tvrtki, dok isti postotak kompanija ima budžet veći od milijun eura.

Rezultati istraživanja pokazali su da zaposlenike u ovom sektoru muči složena birokracija, da se suočavaju s nedostatkom sredstava za financiranje projekata, lošim Zakonom o deviznom poslovanju i visokim porezima.

Hibridni model rada još uvijek je izražen u gaming industriji, a to je, pokazalo je istraživanje, jedna od prednosti koje tvrtke daju zaposlenicima.

Komentirajte prvi

New Report

Close