Zeleno gospodarstvo
Veliko priznanje

Fortenova grupa je za postignuća u održivosti dobila regionalno priznanje ‘Regionalni ESG lider’

Projekti održivosti unaprjeđuju poslovanje, ali djeluju i na okruženje u kojem posluju.

PD VL native tim
27. ožujak 2024. u 22:00
Tim Fortenova grupe na dodjeli zlatnih nagrada i priznanja/PD

U konkurenciji velikih poduzeća s područja Srednje i Jugoistočne Europe, Međunarodni ekonomski forum “Perspektive” i Društvo “Promo global” dodijelili su Fortenova grupi dodijelili Zlatnu nagradu i priznanje “Regionalni ESG lider”.

Priznanje koje je dobila u kategoriji Ukupna ESG postignuća u Fortenova grupi je doživljeno kao još jedna vanjska potvrda da fokus na održivost koji je kompanija prije dvije godine ugradila i u svoju strategiju, nema samo pozitivan utjecaj na poslovanje, nego i na ukupno okruženje u kojem se odvijaju njezine poslovne operacije.

Sedam strateških tema
Grupa već dvije godine zaredom kroz Izvještaje o održivosti podrobno informira javnost o tome kako su okolišni, društveni i upravljački (ESG) kriteriji postali dio njezinih procesa, a upravo je u završnici priprema za objavu i trećeg Izvješća o održivosti za 2023. u kojem će pokazati novi napredak u aktivnostima i inicijativama koje su vezane uz ispunjavanje svojih ESG ciljeva.

Ti su ciljevi naslonjeni na sedam strateških tema koje se odnose na područje smanjenja emisija, učinkovito upravljanje otpadom, utjecaj na kvalitetu života kroz kvalitetu hrane, smanjenje utjecaja na tlo i vodu, postizanje rodne ravnopravnosti i pozitivni doprinos zajednicama u kojima Grupa posluje, a za svaku od tema definirane su i mjerljive inicijative za razdoblje do 2030.

S obzirom na vlastitu kompleksnost – kroz različite djelatnosti (maloprodaja i veleprodaja, poljoprivreda i proizvodnja hrane te neosnovne djelatnosti) kompanija posluje na pet tržišta JI Europe, dakle, u različitim jurisdikcijama i regulatornim okvirima – u Grupi se provodi ili daje podrška velikom broju projekata s ESG predznakom – od dugovječnog Konzumovog projekta Najdonator ili Reciklopedije preko Bijele ambalaže i Održivih plakata u Mercatoru Slovenija, podrške projektu TRGni se za ravnopravnost u Hrvatskoj i BiH, uvođenja neodvojivog čepa u kompanijama grupe pića, projekta Reciklomata pa do projekata potpora edukaciji i profesionalnoj afirmaciji mladih odnosno projekata inkluzije i potpore ranjivim skupinama.

Bolji uvjeti rada
No, neke su inicijative zajedničke svim kompanijama u Grupi – primjerice, aktivnosti koje se provode u okviru projekata energetske učinkovitosti i izračuna ugljičnog otiska ili one vezane uz ulaganja u poboljšanje materijalnog statusa i izgradnju sigurnog i poticajnog okruženja za zaposlenike u svim kompanijama.

Naime, Grupa iz godine u godinu poboljšava ukupne uvjete rada, što se ogleda u rastu plaća koje su u pet godina ukupno narasle za gotovo 200 milijuna eura, ali i u rastu ulaganja u božićnice, uskrsnice i druge prigodne nagrade. Među ESG inicijative koje su zajedničke za sve kompanije su aktivnosti vezane uz operacionalizaciju načela iz Politike raznolikosti, pravednosti i uključivosti koju je Grupa usvojila u 2023.

Dodatno, prošle godine je u Fortenova grupi formaliziran pristup u kojem se sve investicijske odluke u Grupi razmatraju kroz prizmu ESG kriterija.

* Sadržaj omogućila Fortenova grupa

Projekti energetske učinkovitosti i izračuna ugljičnog otiska

Projekt energetske učinkovitosti i projekt izračuna ugljičnog otiska za cilj imaju dugoročnu tranziciju na niskougljično gospodarstvo i prijelaz na obnovljive izvore energije. Ključni smjerovi projekta energetske učinkovitosti koji se u 2023. sustavno provodio u cijeloj Grupi definirani su tijekom 2022., a s obzirom na obuhvat poslovnih aktivnosti Fortenova grupe, imao je više smjerova i provedbenih aktivnosti. Primjerice, tijekom 2023. su u PIK Vinkovcima privedene kraju sve aktivnosti kako bi se u siječnju 2024. u pogon pustila prvo fotonaponske elektrana Lipovac, a potom aktivirala i fotonaponska elektrana u Vinkovcima. Investicije su u jednoj trećini financirane sredstvima EU, a kompanija će time 35 posto energije imati iz vlastitih obnovljivih izvora. Dio projekta energetske učinkovitosti Grupe je i instalacija solarnih panela na proizvodnim pogonima i maloprodajnim objektima, kao i implementacija LED rasvjete. U maloprodajnim objektima provodila se optimizacija rashladnih vitrina, a u svim dijelovima sustava zaposlenici su se pridržavali “kućnog reda” za uštedu energije. S druge strane, u projekt izračuna ugljičnog otiska Fortenova grupa je u suradnji sa stručnjacima Energetskog instituta Hrvoje Požar ušla prije dvije godine. U sklopu projekta je značajno unaprijeđen sustav praćenja izvora emisija te se nastavlja raditi na kvaliteti podataka. Akcijski planovi za smanjenje ugljikovog otiska, kako na razini svake kompanije tako i Grupe, u cijelosti će biti spremni polovicom ove godine.

Konzum: projekt ‘Najdonator’

Iako je jedan od najdugovječnijih u kompanijama Grupe, projekt “Najdonator” u okviru kojeg je Konzum prošle godine šesti puta proglašen najvećim donatorom hrane u Hrvatskoj, još ima veliki potencijal rasta. Naime, količina donirane hrane u Hrvatskoj povećava se iz godine u godinu pa je tako u 2022. ukupna prodajna vrijednost donirane hrane, bez PDV-a iznosila je gotovo pet milijuna eura. Četvrtina svih donacija hrane dolazi upravo iz Konzuma, koji je donirao hranu ukupne vrijednosti više od 1,2 milijuna eura odnosno, od 2016. više od 1.600 tona hrane. U sustavu u kojem je Konzum centralna točka, svakodnevno sudjeluje 17 registriranih posrednika u 53 prodavaonica. Vezano uz smanjivanje otpada od hrane, prošle su godine Fortenova grupa, Konzum, Zvijezda i PIK Vrbovec potpisali Dobrovoljni sporazum o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane “Zajedno protiv otpada od hrane”. Njime se potiče društvena odgovornost prehrambenog sektora s krajnjim ciljem sprječavanja i smanjenja nastanka otpada od hrane u Hrvatskoj za 30 posto do 2028. godine.

PIK Vrbovec potpisuje Clean label liniju prerađevina bez aditiva

Nakon temeljitog industrijskog istraživanja i eksperimentalnog razvoja, PIK Vrbovec je na tržište uspješno plasirao Clean label liniju mesnih prerađevina. Projekt je realiziran uz korištenje EU sredstava namijenjenih inovacijama koje podržavaju održivi razvoj. Jedan od važnih elemenata uspješne realizacije projekta bila je i suradnja s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo, koji je kao strateški partner pružio stručno znanje i podršku pa Clean label proizvodi zadovoljavaju najstrože kriterije kvalitete i sigurnosti. Liniju mesnih prerađevina čine kuhana šunka, parizer, mortadela i trajne kobasice. Ono što ih čini posebnima je izostanak fosfata, karagenana, nitrita i nitrata te korištenje prirodnog izvora askorbinske kiseline, što rezultira proizvodima čistog okusa i visoke nutritivne vrijednosti.

New Report

Close