Uskrsni blagdani i proljetni praznici već tradicionalno u Hrvatskoj označavaju početak predsezone i prvi veći val turista koji se dolazi odmoriti. S obzirom na to da Uskrs ove godine pada ranije nego inače, zanimalo nas je li to utjecalo na interes domaćih i stranih gostiju za posjet našoj obali ovog proljeća.
Iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) poručuju kako u dosadašnjem dijelu godine bilježe pozitivan trend rasta turističkog prometa u predsezoni i vjeruju da je to indikator optimističnih očekivanja u pogledu daljnjeg priljeva gostiju.
“Od početka godine Hrvatska je ostvarila rast u dolascima turista od osam posto i u noćenjima od četiri posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Tijekom uskršnjeg razdoblja očekujemo pojačan interes za obalnim destinacijama, najviše od strane najbližih tržišta poput Italije, Austrije, Mađarske i Slovenije. Osim njih, veći udio turističkog prometa za vrijeme Uskrsa tradicionalno čine i domaći gosti”, naglašavaju iz HTZ-a.
(Ne)realne cijene
Poznato je da Hrvatska najveći dio svojih turista dočekuje u privatnom, obiteljskom smještaju, koji čini najveći dio turističkog kolača, dok prema lanjskim podacima HUP-a Hrvatska ima najmanji udio hotelskih kreveta od svih zemalja u Europskoj uniji, svega 10 posto smještaja otpada na hotele.
Koliko je velik udio obiteljskog smještaja potvrđuje i Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja koja procjenjuje da na njega otpada 70 posto smještajnih kapaciteta cijele zemlje. Kazala da su najave za ovogodišnju turističku sezonu dobre, a rezervacije obećavaju dobru sezonu i postsezonu.
“Nešto se slabije puni predsezona, ali s obzirom na to da je Uskrs ove godine dosta ranije, mislimo kako će dosta toga biti rezervirano ‘last minute’ i vjerojatno u skladu s vremenskim prilikama. U tom periodu računamo na goste iz Hrvatske i zato savjetujemo svim vlasnicima obiteljskog smještaja da ponude dodatne popuste za domaće goste”, izjavila je Marković. Vjeruje da svi oni koji su lani nerealno podizali cijene, ove godine to zasigurno neće ponoviti.
Urušavanje destinacije
“Poanta je da drastično snižavanje cijena u visokoj sezoni urušava destinaciju i od nje čini lokaciju za masovni turizam. Apeliram da cijene idu sukladno kvaliteti, a nikako da snižavanjem cijena u očaju tražimo goste. Hrvatska se treba brendirati kao visokokvalitetna destinacija”, naglasila je Marković.
Dok su u obiteljskom smještaju za uskršnju predsezonu još uvijek željno iščekuju goste koji se za odlazak na obalu odluče u zadnji tren, u hotelima vjeruju kako je pred njima radišan početak predsezone prepun gostiju.
Iz HTZ-a napominju kako je u dosadašnjem dijelu ožujka u više od 485 hotela zabilježilo turistički promet te je za očekivati kako će ususret Uskrsu biti otvoreno gotovo 60 posto ukupnog broja hotelskih objekata u Hrvatskoj.
Predsezonu prepunu domaćih gostiju i onih iz Njemačke, Austrije i Slovenije očekuju i u Valamaru, najvećoj turističkoj kompaniji u Hrvatskoj. “Za Uskrs, Valamar će imati otvoreno 10 hotela i četiri kampa u većini destinacija. Zadovoljni smo trenutnim najavama rezervacija”, poručuju iz Valamara.
Stoga, prema svemu sudeći, u turističkom sektoru vjeruju kako će i Uskrs koji pada na zadnji dan ožujka privući kako domaće, tako i strane goste. Posebice ako se osmjehnu vremenske prilike, a u HTZ-u napominju kako u prilog dobrim trendovima idu i zračne linije prema Hrvatskoj koje su ove godine, baš zbog ranijeg Uskrsa, uvedene prije samog kraja ožujka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu