Potrošači trebaju znati kako funkcionira AI i koje su posljedice povjeravanja osobnih podataka

Autor: Poslovni.hr , 15. ožujak 2024. u 19:00
Foto: Pixabay

S druge strane, postoje bojazni oko zlouporaba i zato je izuzetno važno da razvoj AI rješenja bude siguran i transparentan.

Kako umjetna inteligencija može poboljšati brigu o potrošačima, povećati njihovo zadovoljstvo i kakve su implikacije primjene AI-a na njihovu sigurnost, razgovaralo se na konferenciji Potrošači u doba umjetne inteligencije održanoj u Hrvatskoj gospodarskoj komori povodom obilježavanja Svjetskog dana zaštite potrošača, u organizaciji Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja i HGK.

Ubrzani razvoj digitalne tehnologije mijenja tradicionalne modele poslovanja u gotovo svim područjima poslovanja pa tako i u trgovini. Potrošači sve više cijene brzinu, preciznost i praktičnost koje umjetna inteligencija pruža. S druge strane, postoje bojazni oko zlouporaba i zato je izuzetno važno da razvoj AI rješenja bude siguran i transparentan.

“U eri digitalizacije, napredak u umjetnoj inteligenciji izazvao je oluju u digitalnom svijetu. Potrošači moraju posjedovati znanje kao i svijest o postojanju umjetne inteligencije. Potrebno je da mi, kao potrošači, razumijemo kako sustavi umjetne inteligencije funkcioniraju, podatke koje prikupljaju te koje su posljedice povjeravanja naših osobnih podataka. Transparentnost i odgovornost gospodarstvenika koji razvijaju tehnologije umjetne inteligencije bitne su za izgradnju povjerenja potrošača s ciljem da budu informirani i da kontroliraju svoj digitalni otisak”, izjavila je Branka Augustinović, v.d. ravnateljica Uprave za trgovinu i politiku javne nabave, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja.

Ivona Bačelić Grgić, voditelja Odjela za distributivnu trgovinu i zaštitu potrošača, kazala je kako u vremenu u kojem digitalna transformacija za većinu poslovanja nije više pitanje izbora već imperativ, umjetna inteligencija predstavlja ključan pokretač inovacija i konkurentnosti, što je prepoznala većina gospodarstvenika.  

“Među najčešćim područjima primjene AI-a ističu se analitika podataka, chatbotovi ili virtualni asistenti, automatizacija ponavljajućih procesa te stvaranje personaliziranih iskustava za potrošače. Trendovi i razvojni planovi u različitim djelatnostima u fokusu imaju potrošače, i a upotreba umjetne inteligencije doprinosi njihovu zadovoljstvu kroz cijeli niz aktivnosti uvažavajući pravne, etičke i sigurnosne aspekte primjene AI-a”, navela je Bačelić Grgić.

Komentirajte prvi

New Report

Close