Predstavljeni Moretto i Gea, dva novoizgrađena tegljača. Ovim smo pretekli Kopar i Trst

Autor: Tina Lakić , 15. ožujak 2024. u 14:18
FOTO: Press

Ono što je JPS danas ovdje predstavio izrazito je vrijedno, dva nova tegljača i jedan u najavi, pripremaju Rijeku za buduće projekte infrastrukturnog razvoja riječkog lučkog pravca, koji će pozicionirati Rijeku kao vodeću luku u regiji, rekao je gradonačelnik Rijeke.

“Moretto” i “Gea”, dva novoizgrađena tegljača Jadranskog pomorskog servisa (JPS) danas su u Rijeci predstavljena na Gatu Karoline riječke te je najavljen dolazak još jedne novogradnje u trećem kvartalu 2024. godine. Ulaganje u tegljačku flotu JPS-a tako u ovoj godini iznosi više od 20 milijuna eura, slijedom čega će se otvoriti i 18 novih radnih mjesta.

Stanovnici Rijeke imali su priliku posjetiti oba tegljača. Uz prisustvo 200-tinjak gostiju tegljači impresivnih karakteristika „Moretto“ i „Gea“ su svečano kršteni. S 12 brodova u floti Jadranski pomorski servis postaje vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu jer po snazi tegljača prelazi flote luka Kopar i Trst, rečeno je na današnjem predstavljanju.

„Ulaganje u tri novoizgrađena tegljača u samo jednoj godini nastavak je strateškog ulaganja SCAFI grupe u Jadranski pomorski servis, koje u posljednjih osam godina iznosi ukupno 50 milijuna eura. Kontinuiranim ulaganjima u ljude i flotu JPS je dosegnuo standarde usporedive s vodećim svjetskim tegljačkim kompanijama te pridonio jačanju hrvatskog pomorskog sektora, na što smo u Scafiju posebno ponosni“, istaknuo je Paolo Visco, direktor Jadranskog pomorskog servisa i član uprave Scafi grupe.

“Okrupnjavanjem flote JPS-a s tri nova broda, osim što dodatno razvijamo tegljački kapacitet riječke luke i sjevernog Jadrana, otvaramo za pomorce 18 novih radnih mjesta. Jadranski pomorski servis i Scafi grupa kao vlasnik važan su investitor i poslodavac na području Rijeke i Primorsko-goranske županije. Širenjem tegljačkih kapaciteta i rastom poslovanja podržavamo i potičemo daljnji rast riječkog prometnog pravca. U svojem poslovanju vodimo posebnu brigu o razvoju i zadržavanju zaposlenika te ostajemo prvi odabir vrsnih pomoraca koji se vraćaju iz stranih brodarskih kompanija. Pojačanjem flote čak trima novogradnjama dodatno potvrđujemo lidersku poziciju u pomorskom prometu na sjevernom Jadranu“, izjavio je Nedjeljko Kapetanović, izvršni menadžer JPS-a.

„Dolazak dvaju novih brodova nastavak je pozitivnih priča u Rijeci, a uspjeh tih priča usko je vezan uz transformaciju Rijeke. JPS i drugi koncesionari dugogodišnji su i kvalitetan partner Luke Rijeka, i važan kontakt u funkcioniranju Luka Rijeka i Zadar, naftnih terminala Omišalj i Bakar, terminala u Plominu i Raši te LNG terminala u Omišlju. Kad imate takvog partnera koji je stručan i pouzdan, koji kontinuirano ulaže u svoje poslovanje, onda imate sve preduvjete da budete najbolji.“ rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

„Ono što je JPS danas ovdje predstavio izrazito je vrijedno, dva nova tegljača i jedan u najavi, pripremaju Rijeku za buduće projekte infrastrukturnog razvoja riječkog lučkog pravca, koji će pozicionirati Rijeku kao vodeću luku u regiji. Poslovanje JPS-a seže i dalje od Rijeke, dio su međunarodne kompanije sa sjedištem u Napulju, zahvaljujem se Scafi grupi što su prepoznali Rijeku i uložili 50 milijuna eura u riječki prometni pravac i time pomogli da realiziramo viziju o budućnosti grada Rijeke kao vodeće luke,“ rekao je gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović.

„Iznimno nas veseli što se ulažu značajni napori i sredstva u daljnji razvoj poslovanja te modernizaciju i proširenje flote. Povrh svega, zapošljavanje domaćih stručnih kadrova, ali i suradnja s brojnim domaćim kooperantima od samoga početka kontinuirano pokazuje ozbiljnost i namjeru JPS-a da pruži punu podršku našim pomorskim potrebama uz najviše profesionalne standarde“ izjavio je Petar Mamula, zamjenik Župana Primorsko-goranske županije.

„JPS ima bogato iskustvo u lučkim koncesijama, već 30 godina rade izrazito važan posao podrške pomorskom prometu Riječke Luke. U moja dva mandata u Lučkoj Upravi uvidio sam da su odgovorni, profesionalni i konkurentni partneri. Ovom se investicijom pripremaju za budućnost, i u tome im želim najveći uspjeh,“, rekao je ravnatelj Lučke Uprave Rijeka, Denis Vukorepa

Jadranski pomorski servis jedna je od vodećih tvrtki u pomorskom prometu regije te jedan od najvećih investitora u riječkom pomorskom akvatoriju, koja godišnje ostvaruje 13 milijuna eura prihoda i zapošljava više od 90 zaposlenika. JPS već više od 30 godina na području sjevernog i srednjeg Jadrana obavlja poslove tegljenja, ali i spašavanja i ekološke zaštite mora. Snažna flota modernih tegljača JPS-a pruža usluge brodovima u lukama Rijeka i Zadar, na naftnom terminalu Omišalj i Bakar, terminalima u Plominu i Raši te na novom LNG terminalu Omišalj-Njivice na otoku Krku. Kao važan dionik pomorskog poslovanja i gospodarstva sjevernog Jadrana, JPS je odgovoran partner zajednici koji sustavno i kontinuirano ulaže u unaprjeđenje vlastitih kapaciteta s ciljem pružanja ključnih usluga podrške lokalnim i regionalnim pomorskim potrebama.

Što sve mogu Moretto i Gea

Tegljač „Moretto” je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, tipa ASD (Azimuth Stern Drive), s 80 tona potezne sile, što ga čini najjačim tegljačem u sastavu JPS-a. Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade. Ima notaciju escort tegljača, što znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi. Tegljač “Gea” dugačak je 25 metara, širok 12, s gazom od 5,8 metara. Pogonjen je dvama Caterpillar motorima, ukupne snage 5.200 konjskih snaga, s poteznom silom(BP) od 70 tona, a postiže brzinu od 13 čvorova. „Moretto“ je ime dobio po Morčiću, hrvatskom autohtonom pučkom nakitu, jednom od najpoznatijih simbola Rijeke i Kvarnera, a brod „Gea“ hommage je istoimenom tegljaču koji je u riječku luku došao sredinom 70-ih godina te, kao i novoizgrađena „Gea“, donio tehnološke napretke od velikog značaja za lokalnu pomorsku industriju.

Komentirajte prvi

New Report

Close