Europska komisija otvorila je službenu istragu o AliExpressu, web stranici za e-trgovinu zbog zabrinutosti oko širenja nezakonitog sadržaja.
AliExpress, platforma za kupnju, u vlasništvu je kineskog tehnološkog diva Alibabe, kojoj odnedavna konkurira,također, kineska platforma Temu. A obje su vrlo popularne i prisutne u Hrvatskoj. U EU, AliExpress (prema podacima koje su prijavili EK), ima 104.3 milijuna mjesečno aktivnih korisnika. stoga i jest označena kao vrlo velika platforma u novom Zakonu o digitalnim uslugama.
Kako je izvijestila Europska komisija, sada će se pomno ispitati što tvrtka čini u borbi protiv širenja ilegalnih ili štetnih sadržaja i proizvoda, poput lažnih lijekova,te ulogu ‘influencera’ u njihovoj promociji.
Usto će preispitati i dostupnost pornografskog sadržaja koji je, sumnja se, i dalje lako dostupan na stranici AliExpressa i stoga lako dostupan maloljetnicima. Zaštita potrošača, posebno maloljetnika, naime,kamen je temeljac Zakona o digitalnim uslugama (DSA) koji je 17 .veljače stupio na snagu u cijeloj EU.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu