Tvornica sportskih prvaka kreće u travnju, cilja na mlađe sportaše

Autor: Domagoj Puljizović , 14. ožujak 2024. u 11:48
Fran Peterlin/DAVOR PUKLAVEC/PIXSELL

Nekadašnji reprezentativac i odbojkaš Fran Peterlin povezao je poduzetništvo i sport.

Imaju li profesionalni hrvatski sportaši vremena, u pauzi od treninga koje imaju dvaput dnevno, šest dana u tjednu, osmišljavati što će i kako objaviti na društvenim mrežama, i vide li u tome smisao poput mnogih svjetski poznatih sportskih imena? Za one koji vide, u travnju stiže Tvornica sportskih prvaka, projekt Frana Peterlina, profesionalnog odbojkaša i nekadašnjeg reprezentativca.

“Projekt je predviđen za 50 polaznika, trajat će šest mjeseci, predavanja će biti jedom tjedno, a polaznici će uz društvene mreže, medije i sponzorstva, slušati module o mentalnom treningu, nutricionizmu, kondicijskoj pripremi i fizioterapiji. Očekuju ih stručnjaci poput Sandre Đurijanček, Kristijana Blaževića, Sebastijana Orlića, Tomislava Zalovića te Jane Radeljak”, naglasio je Peterlin.

Tvornica sportskih prvaka orijentirana je na mlađe sportaše, od 14 do 23 godine. Taj životni period najplodniji je da primjene stečena znanja na svoju karijeru, dok sportaši u tridesetima već imaju dnevne rutine, otprilike znaju što trebaju jesti i neće mijenjati svoju prehranu. Uz više od 30 predavanja bit će dvije radionice s polaznicima uživo koje će se održati u Zagrebu.

80

sportaša dosad je educirao Peterlin sa svojim timom

Primjer braće Sinković
“Na njima ćemo proći ono što ne možemo online, testiranja i kondicijske pripreme, kako odraditi prvi intervju, snimiti video za društvene mreže, što objaviti, a što ne. Mladi sportaši dobit će priliku predstaviti se i fotografirati sa sponzorima”, objasnio je.

Vještine koje polaznici steknu vrijedit će im doživotno, naglašava Peterlin. “Zdrava prehrana je uvijek zdrava, mentalni trening, fokus i borba s greškama su dio života, tjelesna aktivnost važna je svakom čovjeku, a razvijanje osobnog brenda važno je, ne samo u sportu, već i u biznisu”, kaže.

Ilustrira da košarkaš LeBron James ima više od 100 milijuna pratitelja na Instagramu, a klub za koji igra, Lakers, ima nešto više od 20 milijuna pratitelja. “Tko je onda veći opinion maker? Klub ne može ga nadmašiti jer on je izgradio svoje ime. Vijesti o nogometašu Neymaru, koji je igrao u Barceloni i Paris Saint-Germainu, pa dobio svoj film na Netflixu, i bio jedan od tri najbolja igrača na svijetu, izlaze u medijima jer odlično igra, istina je, ali i zato što ima cijeli tim ljudi koji te vijesti oblikuju”, objasnio je.

Hrvatskim sportašima, priznaje Peterlin, to je nedostižno, ali se zato mogu samostalno posvetiti društvenim mrežama ili pak zamoliti nekoga u obitelji da im pomogne u izgradnji osobnog brenda.

Kako se postaje prvak?

‘Uvijek poslije treninga možeš uhvatiti mobitel i objaviti: ‘Danas sam ga odradio odlično’ ili slikati što jedeš i napisati ‘ručak pobjednika’. Ljude zanima kako si došao do razine prvaka. To oduzima vrijeme, ali je izvedivo’, kaže Peterlin.

“Neki od njih, zbog treninga nemaju vremena voditi vlastite društvene mreže i ne vide kako bi im to moglo utjecati na karijeru, ali uvijek im kažem da pogledaju braću Sinković koji taj posao rade izvrsno. Možda ga ne rade sami, ali upleteni su u njega i svjesni važnosti izgradnje osobnog brenda”, rekao je. U svijetu je ta svijest jača nego kod nas, nastavlja.

Peternel ističe da objave na društvenim mrežama zahtijevaju sve manje uređivanja. “Važna je prirodnost. Čak i ako nemaš novaca za angažiranje agencije koja će graditi tvoj brend, uvijek poslije treninga možeš uhvatiti mobitel i objaviti: ‘danas sam ga odradio odlično ili slikati što jedeš i napisati ‘ručak pobjednika’, u teretani pokazati vježbe koje radiš. Ljude zanima kako si došao do razine državnog, europskog ili svjetskog prvaka.

To oduzima vrijeme, ali je izvedivo uz dobru strategiju i raspored”, tumači tridesetogodišnjak koji je u poduzetništvo ušao 2022. godine. Naš sugovornik domaću i inozemnu sportsku karijeru izgradio na poziciji pucač-primač koju igra i danas. Od 2011. u zagrebačkoj Mladosti, nekoliko sezona igrao je za seniore, a nakon toga je sedam godina karijeru ‘brusio’ izvan Hrvatske.

Dvije u švicarskom Schönenwerdu da bi iz Aaraua otišao u Grčku gdje je odigrao samo jednu, ali kako kaže, najbolju odbojkašku sezonu u karijeri što mu je bila najjača liga i kada je bio u najboljoj formi. Tri sezone proveo je u slovenskom Salonit Anhovu nedaleko od Nove Gorice. “Svidjelo mi se što sam bio blizu Zagreba. Nakon utakmice, posjetio bih obitelj”, prisjetio se.

Sportska nacija
Još jednu sezonu odigrao je za Novo Mesto, a preklani se vratio u Zagreb, potpisao za međimurski Centrometal te odlučio pokrenuti agenciju za sportski marketing Upgrade, prvu takve vrste u Hrvatskoj, kaže nam.

Na ideju je došao igrajući u Grčkoj gdje je primijetio da je pola njegovih suigrača angažiralo agenciju ili osobu koja im pomaže izgraditi osobni brend. “Tada sam shvatio: ‘Hrvatska je sportska nacija, a nemamo agenciju specijaliziranu isključivo za brendiranje sportaša’, istaknuo je.

Tvornicu sportskih prvaka namijenio je onima koji žele naučiti kako samostalno voditi društvene mreže, planirati sadržaje za objavu, doći do medija ili pak dogovoriti sponzorsku suradnju. “Sportaš se tako može uspješno sam brendirati, ako nema novaca angažirati vanjskog suradnika. Paula Borović, hrvatska rekorderka u troskoku primjer je sportašice koja sama brine o svemu navedenom”, naglasio je.

S timom stručnjaka dosad je educirao više od 80 sportaša, govori nam. “Radili smo s više od deset sportaša ‘jedan-na-jedan’, a više od 70 njih pohađalo je našu tromjesečnu Branding akademiju. Često komuniciramo sa sportskim savezima i klubovima s kojima imamo jednokratne suradnje vezane uz marketing, a gostovali smo i na desetak konferencija gdje smo održali predavanja o sportskom brendingu”, zaključuje.

Komentirajte prvi

New Report

Close