Integracija ekološke održivosti u sva relevantna područja poslovanja jedan je od glavnih ciljeva danskog maloprodajnog lanca JYSK, prisutnog i diljem Hrvatske, koji se ovih dana pridružio inicijativi „Plastic free Croatia“. Primarni cilj inicijative je smanjenje zagađenja Jadranskog mora te odvikavanje od kulture korištenja jednokratnih plastičnih proizvoda. Istraživanja pokazuju da čak osam od deset riba u Jadranskom moru sadrži mikroplastične čestice, a procjenjuje se da se svake godine, putem riječnih tokova, u mora i oceane ispušta 1,25 do 2,41 milijuna tona plastike.
JYSK se na globalnoj razini obvezao preuzeti više od ravnopravnog udjela odgovornosti u borbi protiv klimatskih promjena, recikliranju otpada, smanjenju ambalaže i prodaji ekološki prihvatljivijih proizvoda. U Hrvatskoj, tvrka provodi niz održivih inicijativa s ciljem ozelenjavanja gradova u kojima posluje i poticanja zaposlenika da pozitivno utječu na lokalnu zajednicu.
„Pridruživanje inicijativi „Plastic free Croatia“ nastavak je naše misije da budemo važan dio promjena i budućim generacijama ostavimo zdraviji i ljepši okoliš. Želimo dati svoj doprinos borbi protiv onečišćenja plastikom te podići svijest o važnosti održivih praksi, a ovaj certifikat predstavlja značajan korak u postizanju tog cilja“, rekla je Zvjezdana Sirk Novak, Communications Managerica za JYSK Sloveniju, Hrvatsku, BiH i Srbiju.
Predstavnici inicijative „Plastic free Croatia“ smatraju da poslovne organizacije, kao mjesta okupljanja pojedinaca različitih interesa, imaju potencijal postati snažni ambasadori održivih ciljeva, a svaka nova tvrtka na njihovom popisu potvrđuje želju za promjenom i važnost zajedničkog djelovanja.
„Implementacija naših preporuka znači promjenu životnih navika i navika unutar poslovne organizacije, što nije lako. Ovaj iskorak pokazuje da ljudi koji rade u JYSKu žele biti oni koji mijenjaju okolinu nabolje i čuvaju svijet kojeg ostavljamo iza sebe. Posebno želim čestitati JYSKovim zaposlenicima, bez kojih se ovakve inicijative ne mogu ostvariti, a za koje sam siguran sam da će svojim odnosom, navikama i porukama dodatno doprinijeti očuvanju okoliša unutar organizacije i izvan nje“, izjavio je Petar Pavić, pokretač inicijative „Plastic free Croatia“.
JYSK predano radi na smanjenju svog ekološkog utjecaja i na globalnoj razini. Najnovija inicijativa, koja uključuje uklanjanje aluminijskih kapica s nogu vrtnih stolica GUDHJEM i AIDT, rezultirat će godišnjim smanjenjem količine aluminija za 22 tone. Osim toga, tvrtka kontinuirano razvija održivija pakiranja proizvoda poput kartonskih traka, certificiranih prema FSC® standardu, koje će se odsad koristiti za pakiranje popluna. Ovo rješenje je JYSK ranije implementirao na ambalažu plahti i posteljini, čime na godišnjoj razini uklanja 27 milijuna plastičnih vrećica, što odgovara količini od 475 tona plastike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu