Prijevoznicima u zemljama Europske unije nedostaje oko 400 tisuća vozača kamiona, a u Hrvatskoj, prema podacima Hrvatske gospodarske komore, lani je nedostajalo između 3000 i 5000 vozača u cestovnom teretnom prometu.
Kao i u drugim deficitarnim strukama, manjak vozača dijelom se uspijeva nadoknaditi “uvozom” stranaca koji sada čine petinu ukupnog broja vozača, piše N1.
“Vozača u Hrvatskoj nema dovoljno. Ako uzmete u obzir da imamo 20 posto stranih vozača, ispada da domaćih nedostaje jako puno i da i u ovoj branši moramo stalno uvoziti radnike. Radne dozvole i vize izdaju se na tjednoj bazi, najviše vozačima iz Bosne i Hercegovine te Srbije. Ali već je mnogo i vozača iz dalekih zemalja, s Filipina i iz Nepala. Sve to govori da nam fali vozača”, rekao nam je Branko Trstenjački, dopredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP).
Trstenjački napominje da vozačima iz dalekih zemalja treba više vremena da se prilagode ovdašnjim prometnim propisima.
“U njihovim zemljama drugačiji su prometni zakoni i propisi. Teško se snalaze s tahografima, a i u samoj vožnji. Kako su mi sami govorili, kod njih nema toliko prometne signalizacije kao kod nas. Na mnogim cestama propuštaju jedni druge zvučnim signalima. Kad vozač pred raskršćem potrubi dva puta time daje signal drugim vozačima da ga propuste, a ako potrubi jednom, onda on propušta drugog vozača”, objašnjava Trstenjački.