Posao po mjeri
Intervju

U radnom prostoru imamo vinski podrum i točionicu svog piva, uskoro i pčelinjak

Peter Ladič, direktor slovenske ICT tvrtke Intera, o povezanosti zadovoljstva zaposlenika i poslovanja.

Borivoje Dokler
02. ožujak 2024. u 08:12
Peter Ladič/PD

S Peterom Ladičem, direktorom slovenske tvrtke Intera, razgovarali smo o važnosti dobrih odnosa među zaposlenicima, benefitima koje to donosi te uspjesima tvrtke na tom području.

U Sloveniji ste čak 15 puta bilu u finalu Zlate niti, projekta novina Dnevnik koji mjeri kvalitetu odnosa na radnom mjestu, a dvaput ste pobijedili u kategoriji malih tvrtki. Kako ste uspjeli ostvariti tako dobre odnose među zaposlenicima, u čemu je tajna?
Kod nas se podrazumjeva da smo dobar poslodavac, uostalom samo zadovoljan tim može napraviti vrhunske rezultate. Tako smo stvari postavili od samog početka prije 22 godine, i još uvijek djeluje.

Od tog trenutka kao poduzeće smo jako narasli, i promijenila se naravno i dinamika u našem kolektivu. U početku su djelatnici intere bili prijateljski povezani i naravno odlična atmosfera u timu dolazila je iz te veze, a sada moramo aktivnije i promišljeno raditi na odnosima, te više sistematično imati u mislima da se svaki pojedinac dobro osjeća.

Tu nam naravno pomaže i naš sustav proizvod Intrix HRM. Više različitih pojedinaca pridonosi odlične nove ideje, imaju više znanja i kompetencija. I to uveliko koristi za još produktivniju razmjenu znanja unutar tima.

HR u društvu konačno sve više dolazi do izražaja, tvrtke i organizacije se sve svjesnije trude pridobiti i zadržati talente, posebice danas, kada se mnoge industrije suočavaju s nedostatkom kadra.

Briga o timu sve se više pokazuje kao jedan od najvažnijih aspekata poslovanja koji ima ključan utjecaj na sve ostale parametre (razvoj, rast, inovativnost…). Ujedno, osim adekvatne plaće, zaposlenici danas od tvrtke očekuju i dobru atmosferu i pošten odnos, što je i ispravno.

Rast zaposlenika znači rast tvrtke

‘Poduzeće ne samo da ne smije zaposlenika ometati u ostvarenju, nego je dobro i logično da ga aktivno podupire. Kako rastu zaposlenici, tako raste i tvrtka’.

Koliko su odnosi u radnom okruženju utjecali na poslovanje tvrtke?
Naravno, morate puno razgovarati i gledati u istom smjeru. Ako je tim dobro povezan, svaki član osjeća uspjeh tima kao vlastiti uspjeh. Ali što je najvažnije, da ciljevi poduzeća nisu u sukobu s ciljevima pojedinca.

Neki pojedinac s imenom i prezimenom uz posao npr. ima obiteljski život, hobije, neke svoje specifične potrebe, želja i interesa… Poduzeće ne samo da ga ne smije ometati u njihovom ostvarenju nego je dobro i logično da ga aktivno podupire. Kako zaposlenici rastu, tako i tvrtka raste s njima. Zadovoljstvo zaposlenika i razvoj tvrtke usko su povezani.

Koji su vam bili najveći izazovi u stvaranju pozitivne i poticajne atmosfere u Interi?
Nedavno smo se preselili u novi poslovni prostor, prekrasnu secesijsku vilu ispod ptujskog dvoraca, i već je to ekipi dalo novi poticaj. Obnovili smo zgradu koja je desetljećima bila dotrajala a sada je zasjala u svom nevjerojatnom, gotovo bajkovitom liku. Mogli smo unutrašnjost urediti po našim željama, pa smo si dali oduška i počastili se svime za dobro raspoloženje timova i promicanje zdravog načina života.

Družimo se u svijetlom središnjem prostoru s pogledom na park zelenilo i vjeverice na drveću, i to nam je neka vrsta velikog dnevnog boravka čak i za vrijeme pauze ili nakon završetka rada, a neki radni problem lakše je riješiti tijekom igre stolni tenis ili stolni nogomet.

U uredima Intere može se opustiti u ljuljačkama ili spustiti niz tobogan/PD

Osmislili smo sobu za fitness, sobu za jogu, tobogan od kata do prizemlja, ljuljačke, prostori za rad vani, u prirodi, uz rad sad možemo hodati po traci dok radimo na računalu…Zaposlenicima su na raspolaganju masaža i tretmani vođene meditacije, a ako ih djeca posjete na poslu, mogu se igrati u dječjem kutku. Čak imamo vinski podrum i točionica s kraft pivom iz vlastite proizvodnje. Još je trenutno neostvarena želja vlastiti pčelinjak među tek zasađenim trešnjama.

Omogućavamo redovitu edukaciju zaposlenika iz raznih područja, poput zdrave prehrane, sport, prva pomoć, organiziramo razne tečajeve i radionice za djecu, poput Lego robotike i tečaj programiranja Scratch, a cijeli tim zajedno provodi razne predavanja i događanja za širu javnost.

Inače, širenjem tima morali smo preciznije definirati procese uvođenja novih članova. Odgovornosti su ujedno dane voditeljima timova i mentorima. Možda je najveći izazov bio prijeći iz tima od 30 ljudi u tim od 45+.

Što je po vama najvažnije da zaposlenik bude sretan i zadovoljan na poslu?
Na svakom uglu možemo čuti da poduzeća brinu za svoje zaposlenike, no mi to zaista i mislimo. Ne želimo da se samo poduzeće razvija, razvijati se moramo svi ili to sve skupa ne vrijedi ništa. Potićemo mentorstvo, omogućavamo karijerni razvoj i puno investiramo u edukacije, i to ne samo ona koja su strogo povezana s našim područjem rada. Veliku važnost pridajemo i ravnoteži između posla i privatnog života te poštivanju vremena koje je najvrjedniji resurs svih nas.

Poslujete u Sloveniji i Hrvatskoj. Jesu li izazovi i želje u pogledu radnih odnosa jednaki u obje države ili svako okruže ima svoje specifičnosti?
Da, izazovi i težnje prilično su slični. Također ulažemo puno vremena i energije u to da budemo jedan veliki, povezani tim, bez obzira na lokaciju ili tržište na kojem se nalazimo.

Poslodavci u Hrvatskoj muku muče s pronalaskom adekvatne radne snage zbog čega raste broj stranih radnika. Kakva je situacija po tom pitanju u Sloveniji?
Mislim da je svugdje ista situacija. Dobrog kadra nedostaje posvuda, a posebno nedostaju IT stručnjaci. Sudjelujemo na raznim aktivnostima, na primjer i u Sloveniji, tako i u Hrvatskoj surađujemo sa fakultetima. Na EFZG-u redovito sudjelujemo na predavanjima o CRM – u, i potičemo mlade da se upoznaju s novim tehnologijama u stvarnom okruženju.

Iz takvih aktivnosti upravo i detektiramo mlade talente i upoznajemo ih sa našom poslovnom kulturom. No ono što smatram da je najvažnije kakvo okruženje stvara tvrtka, koliko ulaže u zaposlenike i na koji način povećava njihovu lojalnost. Samo zadovoljni zaposlenici će rado preporučiti tvrtku svojim prijateljima, rodbini i poznanicima. Zadovoljan zaposlenik najbolja je preporuka pri traženju dodatnog kadra.

New Report

Close