Bambi planira 2024. godinu završiti s prisutnošću na tržištima 28 zemalja svijeta, uključujući i širenje na afrički kontinent – odnosno na pet tržišta više nego danas.
U novinarskom obilasku poznate tvornice potvrđeno je da je prvi kamion s “plazma” keksima stigao u Irak, kao i da će za otprilike mjesec dana krenuti isporuka za Libiju – a Bambi planira ulazak u tržišta Egipta i Nigerije, dok su već prisutni u Dubaiju.
Otvaranje Nigerije i Egipta
Činjenica da je dio Coca Cola HBC grupe trebala bi Bambiju od 2019. otvoriti vrata nigerijskog i egipatskog tržišta.
“Menadžment Bambija je više puta bio u Nigeriji, a mi smo tražili adekvatnog proizvođača koji može proizvoditi brend Plazma po našoj recepturi i koji bi Coca Cola HBC distribuirala u Nigeriji. Kada je riječ o Egiptu, izvoz bi najvjerojatnije bio organiziran iz Srbije, a potrošači u toj zemlji svakako znaju više o našim proizvodima nego u Nigeriji”, kaže za Biznis.rs direktor Bambija Dragan Stajković.
Ističe da su to dva ogromna tržišta s velikim izvoznim potencijalom, s obzirom da Nigerija ima 220 milijuna, a Egipat 110 milijuna stanovnika.
Drugi “krak” proširenja Bambi izvodi samostalno – a tijekom obilaska tvornice i novog Centra za istraživanje i razvoj (R&D) novinari su imali priliku čuti da je iz Bagdada stigla potvrda da je prvi kamion s plazmom keksi su stigli u Irak.
“Za mjesec dana kreće prva pošiljka za Libiju, već smo ušli u Ujedinjene Arapske Emirate, odnosno Dubai, gdje plazma keks možete vidjeti u svim većim maloprodajnim objektima. Također, brendirali smo 100 taksija u Dubaiju”, rekao nam je Stajković.
U slučaju Iraka, Libije i Dubaija, izvoz bi išao iz srpske tvornice, a Bambi je ove godine spreman uložiti 12 milijuna eura u proširenje infrastrukture, uvođenje novih tehnologija u proizvodnju, automatizaciju pakiranja i nove linije.
Sve to bi Bambiju trebalo omogućiti da u narednim godinama udvostruči, a možda i utrostruči proizvodnju. Jedna od ključnih investicija Bambija, koji je 2023. završio s povećanjem neto prihoda od prodaje za 16 milijuna eura i rastom od 15 posto, bilo je ulaganje od 2,5 milijuna eura u R&D centar koji je već “lansirao” četiri inovativna proizvoda u zadnjem kvartalu prošle godine i očekuje se da će odigrati svoju ulogu u širenju poslovanja.
Recept za osvajanje novih i povećanje udjela na tradicionalnim tržištima je balansiranje između ponude “provjerenih” i novih proizvoda.
“Ići ćemo na nova tržišta s provjerenim proizvodima koje potrošači prepoznaju, poput portfelja ‘crvene’ plazme, dok inovativne proizvode fokusiramo na tržišta na kojima smo već lideri, dobro poznajemo potrošače i kako ‘koriste’ naš keks, bilo da se radi o konzumaciji ili pripremi jela ili delicija”, rekao je za Biznis.rs direktor marketinga i Commex-a Ognjen Lazić.
Regionalna priča
Tijekom predstavljanja poslovnih rezultata i planova, također je navedeno da je Bambi trenutno prisutan na više od 20 tržišta, kao i da 95 posto proizvoda plasira na tržišta bivše Jugoslavije, četiri posto na tržište EU, dok na druga tržišta za sada odlazi jedan posto.plasman.
U planu za 2024. godinu, osim otvaranja pet novih tržišta, navodi se i da će se raditi na još jačoj prisutnosti u regiji, posebice u BiH, Hrvatskoj i Sloveniji.
“Naš pristup je da ono što radimo u Srbiji preslikamo na regiju jer su potrošači vrlo slični. Dakle, put inovacija je Srbija – regija – ostala tržišta”, zaključio je Lazić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu