Europski partneri i Hrvatski autoklub u najnovijem izdanju testa ljetnih guma pod mikroskop su stavili 16 različitih proizvoda u dimenziji 215/55 R17, koju koriste manja obiteljska SUV-vozila. Ove pneumatike tako možemo naći na modelima kao što su Audi Q2, Fiat 500X, Ford Puma, Honda HR-V, Hyundai Kona, KIA Niro, MG ZS, Nissan Juke, Peugeot 508, Renault Scenic, SEAT Ateca, Škoda Karoq, Suzuki Vitara, Toyota Yaris Cross, VW T-Roc (testno vozilo)…
Svi su proizvodi testirani na području voznih i sigurnosnih karakteristika, udobnosti, ekonomičnosti, te je analizirana i ekološka komponenta njihove održivosti. Ukupni rezultati govore da najvišu i najnižu ocjenu nitko nije zavrijedio, no zato su tri gume vrlo preporučljive, čak 12 ih je preporučljivih i samo jedna je djelomično preporučljiva, piše HAK.
Trojac najboljih dolazi iz redova Continentala (2,0), Michelina (2,1) i Kumha (2,3). Dok je Continental s premijerno testiranim modelom PremiumContact 7 postavio jasne standarde na području sigurnosti zahvaljujući iznadprosječnim karakteristikama, isto se može reći i za Michelin Primacy 4+ na području zaštite okoliša. Treći udarni igrač u ovom trilingu – Kumho Ecsta HS52, otprilike je u razini Michelina na području sigurnosti, odnosno Continentala na području zaštite okoliša. Ovdje svakako treba naglasiti da je jedino Michelin dobio vrlo preporučljivu ocjenu u obje najvažnije kategorije te se s pravom smatra iznimno ujednačenom gumom. Continentalu i Kumhu to nije pošlo za rukom zato što su na području zaštite okoliša dobili samo preporučljivu ocjenu, jer su im proizvodi – relativno teški. Ipak, u jednoj kategoriji Continental je doslovno pomeo konkurenciju. U kočenju na mokroj podlozi od 80 km/h do nule, prvi sljedeći se zaustavio tek 2,6 metara nakon Continentalove linije, te se u trenutku kad je Continental potpuno stao drugoplasirani Michelin kretao brzinom od čak 23 km/h. Najslabiji je bio Goodride, koji se zaustavio velikih 6,6 metara nakon Continentala, te se u trenutku kad je Continental stao kretao brzinom od nevjerojatnih 35 km/h. U zaključku priče o najboljima dodajmo da su sva tri proizvođača uspjela stvoriti pneumatike koji se diče iznadprosječnom predviđenom kilometražom i visokom izdržljivošću.
Četiri proizvođača ostala su bez ocjene vrlo preporučljivo zbog samo jedne desetinke u ukupno ostvarenom rezultatu (2,6), i to su: Debica, Dunlop, Bridgestone i Fulda. Međutim, koliko su bili blizu, toliko su bili i daleko, jer gotovo ni jedan od spomenutih pneumatika nije dobio ocjenu vrlo preporučljivo u dvije najvažnije kategorije (jedino se Bridgestone s prvi pua testiranim modelom Turanza 6 istaknuo na području zaštite okoliša). Hankook i Goodyear ostali su dvije desetinke kratki do skupine najboljih (2,7), a Falken tri (2,8). Hankook prvenstveno zato što je pokazao manje nedostatke na mokroj podlozi (unatoč kvalitetnoj ekološkoj komponenti), dok je Goodyear čak bio najbolji na polju zaštite okoliša, ali nije impresionirao na polju sigurnosti niti po karakteristikama na suhoj podlozi. Falken se nigdje nije posebno istaknuo, nego je pokazao nedostatke na suhoj podlozi, uz činjenicu da je model Ziex ZE310 Ecorun bio najteži na testu. Posljednja petorka iz zlatne sredine (Nexen, Goodride, Sailun, Semperit i Linglong) platila je danak nešto slabijim rezultatima na području sigurnosti.
Na začelju ovoga poretka našao se Vredestein, i to ne zbog sigurnosne komponente (štoviše, bio je sasvim solidan i na suhom, i na mokrom), nego zbog ekologije i utjecaja na okoliš. Konkretno, model Ultrac je osjetno zaostao za konkurencijom u segmentu predviđene kilometraže, gdje je ostvario više od 40.000 km slabiji rezultat u odnosu na Kumho Ecsta HS52. Međutim, s obzirom na to da je dobar na području sigurnosti te da niti po jednoj drugoj kategoriji nije u podređenom položaju u usporedbi s konkurencijom, Vredestein Ultrac može biti zanimljiv izbor za vozače koji ne rade previše kilometara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu