Kompanija Deichmann, koja je svoje prve dućane u Srbiji otvorila 2011. godine, najavila je nova ulaganja u 2024. godini. Na kraju prošle godine imala je 238 zaposlena u Srbiji, a ovaj broj se povećava iz godine u godinu. Već je nekoliko godina broj jedan prema prodaji u Srbiji, sa 33 trgovine i prometom od tri milijarde dinara u 2022. godini.
Prema brojkama iz svijeta, Deichmann je najveći prodavatelj obuće u Europi, koji posluje u više od trideset zemalja, zapošljava više od 48.000 ljudi i ima oko 4600 poslovnica. Poslovni dnevnik je ususret novim poslovnim izazovima razgovarao s Borisom Kopičem, direktorom Deichmanna za Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju i Bosnu i Hercegovinu.
Podaci govore da ste broj jedan po prodaji u Srbiji – što to točno znači u brojkama?
Prošla godina još nije sasvim završena računovodstveno, tako da ćemo navesti podatke za 2022. godinu: kompanija je prešla granicu od tri milijarde dinara bruto prihoda i završila 2022. godinu s 3,004 milijarde dinara. Kompanija Deichmann je uspjela prodati 900.000 pari obuće u 2022. godini, a u Srbiji ova kompanija ima 33 poslovnice i 238 zaposlenih.
Kako ste završili 2023. godinu?
Prošla, 2023. godina je bila zaista uspješna za Deichmann, posebno druga polovina godine. Situacija u Srbiji nije jednostavna, što se ogleda i u tome da ljudi paze gdje i u što točno ulažu svoj novac.
Koji su planovi za Deichmann za 2024. godinu u Srbiji?
Važno je investirati oprezno i perspektivno. Novi koncept prodavaonica koji je razvijen u međunarodnoj suradnji uvodimo postepeno i u trgovine u Srbiji. Moderan izgled, efekt širokog prostora, palete nježnih boja i puno prostora za sportsku obuću nadgradnja je postojećih prodavaonica. Novi koncept trgovina uvodimo postepeno, s nekoliko renoviranih trgovina svake godine.
Nedavno je zatvorena jedna od trgovina Deichmanna u Beogradu – ona u Delta city shopping centru u Beogradu. Što stoji iza te odluke?
Objašnjenje je zapravo vrlo jednostavno. Odgovorno tržišno ponašanje uključuje redovni pregled svih prodajnih lokacija i njihovu optimizaciju prema potrebi. To uključuje nova otvaranja, renoviranja i zatvaranje poslovnica.
U Njemačkoj Deichmannova modna marka “Onygo” s 28 prodavnica prestaje s radom do kolovoza ove godine. Kako će to utjecati na tržište u Srbiji?
Grupa kompanija Deichmann je lider na europskom tržištu obuće i posluje u 31 zemlji širom svijeta. Zapošljava više od 48.000 suradnika i vodi više od 4600 poslovnica i 41 online prodavaonicu. Pored formata Deichmann, kompanija obuhvaća i Dosenbach, Ochsner Shoes i Ochsner Sport, vanHaren, Rack Room Shoes u SAD-u i grupu Snipes, koja se od pretprošle godine uspješno razvija i u Hrvatskoj.
Prošlog ljeta, nakon opsežnog pregleda strategije, najavljeno je da će ONYGO koncept s 28 poslovnica u Njemačkoj biti povučen s tržišta najkasnije do kraja kolovoza ove godine te da će se poslovnica zatvoriti. Onygo nije bio prisutan na srpskom tržištu, te ova poslovna odluka našeg vlasnika nema nikakvog utjecaja na srpsko tržište.
Koji su najprodavaniji modeli Deichmannove obuće u Srbiji? O kojem se cjenovnom razredu radi?
Najprodavanija u Srbiji je sportska obuća. Uključuje najpoznatije sportske brendove kao što su su Adidas, Nike, Puma, FILA, Reebok, Asics i Skechers. Sport je za Deichmann značajna tema zato je intenzivirana strateška suradnja sa sportskim brendovima kako bi svima omogućili pristup najpopularnijim modelima.
Cijene za navedene brendove tenisice kreću se od 2.490 dinara do 9.990 dinara (između 22 i 85 eura, op. a.).
Proizvode li se neki od modela u Srbiji i ako ne – ima li takvih planova u budućnosti?
Kao maloprodajni trgovac cipelama, Deichmann grupa većinu svojih kolekcija razvija samostalno i kupuje velike količine direktno od proizvođača iz oko 40 zemalja Europe i Azije. Srbija trenutno nije jedna od naših zemalja.
Što je tajna uspjeha Deichmanna u Srbiji, očigledno ima jako dobar prolaz kod kupaca?
Recept Deichmanna u Srbiji i u drugim državama je sličan i prilično jednostavan: dobra kvaliteta modnih cipela po povoljnoj cijeni.
Veliki volumen prodaje cipela Deichmanna u svijetu snižava nabavnu cijenu cipela, tako da i kupci u Srbiji, uvažavajući posebnosti tržišta, imaju mogućnost kupovati artikle pod povoljnijim uvjetima i cijenama, napravljenim po posljednjim modnim trendovima.
Bojite li se 2024. godine u poslovnom smislu – jer je svi nazivaju godinom potencijalne velike recesije? Hoće li se to odraziti na tržište obuće?
Deichmannov koncept fokusiranja na odnos pristupačne cijene i kvalitete glavni je motiv kompanije sve od 1913. godine kada je i počela priča obiteljskog posla. Od tada susreli smo se s velikim i manjim krizama. Deichmannn se u tom pogledu uvijek širio, te smo uvjereni da će tako biti i u budućnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu