Čak 75 posto prodavača u hrvatskim trgovinama danskog maloprodajnog lanca JYSK je, kroz interne edukacije i programe razvoja, napredovalo do pozicije. Isto tako, velik broj zaposlenika, koji su svoju karijeru započeli u jednoj od JYSK trgovina, uspješno su nastavili svoj put u drugim odjelima pa i samoj Upravi tvrtke. Iz tog razloga, broj razvojnih programa kao i polaznika u JYSKu raste svake godine, a dugoročni cilj je 90% managerskih pozicija popuniti zaposlenicima koji su se kontinuirano razvijali zajedno s tvrtkom.
’Bring dedication, meet possibilities’
Uz kvalitetu, konkurentne cijene i uslugu na visokoj razini, upravo je razvoj zaposlenika jedan od temelja skandinavskog poslovnog modela, usmjerenog na razvoj dugoročnih karijera i dobrobiti zaposlenika.
“Bring dedication, meet possibilities”, je moto koji sažeto objašnjava JYSKovu strategiju razvoja zaposlenika – od uočavanja njihovog potencijala i pružanja prilika za stjecanje novih vještina do različitih sistema nagrađivanja. Jedna od priča koja se razvijala upravo na taj način je i ona Ivana Zamudića, District Managera u JYSKu, koji je svoju karijeru u JYSKu započeo 2009. godine.
“Krenuo sam kao prodavač u JYSK trgovini u Varaždinu, koja je bila treća JYSK trgovina u Hrvatskoj. Na toj sam poziciji proveo godinu dana, a ključnu ulogu na samim početcima moje karijere je imao tadašnji Store manager, koji je prepoznao moj potencijal i usmjerio me prema razvojnim programima. Kroz njih sam od prodavača postao zamjenik Store managera, zatim Store manager, a nakon uspješno završenog programa za edukaciju District Managera, 2020. godine sam preuzeo tu ulogu.”
Osim Store managera i samih zaposlenika, najveću ulogu u JYSKovim razvojnim procesima ima HR, koji na temelju njihove osobnosti i iskustva definira razvojna područja i edukativne programe koji će im najviše koristiti.
Važnost mentoriranja
“Uloga HR-a je ogromna i meni su bili velika podrška na cijelom ovom putu. Važno je biti otvoren za feedback(povratnu informaciju) i spreman raditi na sebi jer su nam onda sva vrata otvorena. Mislim da je upravo to ono što JYSK čini posebnim – cijeni se svačije mišljenje i nagrađuje se sve zaposlenike koji su željni napretka. Onima koji žele učiti i raditi na sebi, JYSK stvarno pomaže da se istaknu i napreduju.” Zaposlenici koji su uspješno završili razvojne programe, često se nađu u ulozi mentora, što je slučaj i kod Ivana, koji svojim iskustvom pomaže polaznicima edukacija za District Managere.
“I meni su svih ovih godina pomagali brojni kolege, a mislim da bez mog Retail Managera, koji mi je pružao potporu tijekom cijele karijere, danas ne bih bio tu gdje jesam. Jako je lijepo biti mentor i stvarno uživam u toj ulozi. Želim i dalje raditi na sebi, ali također još više istražiti potencijale u našim redovima jer mi najveću radost u poslu donosi upravo to kad netko kog sam mentorirao postigne uspjeh i dobro se snađe u novoj ulozi.”
Sistem nagrađivanja, programi usavršavanja i poticajno radno okruženje, JYSKu su i ove godine osigurali mjesto na Forbesovoj listi najboljih poslodavaca na svijetu, što je tvrtki dodatni poticaj da nastavi razvijati strukturirane edukacije i svim motiviranim zaposlenicima pruži priliku da se razviju paralelno s tvrtkom.