Izgrađen u brodogradilištu u Finskoj, s 20 paluba, više od 40 restorana, barova i salona, 7 bazena i šest tobogana – najveći svjetski brod za krstarenja Icon of the Seas danima je senzacija, piše HRT Radio Rijeka.
O Icon of the Seas pričaju i ekolozi koji upozoravaju da brod na ukapljeni plin ispušta štetni metan u zrak.
Tvrtka vlasnik, Royal Caribbean, pak kaže kako je Icon of the Seas 24 posto energetski učinkovitiji nego što Međunarodna pomorska organizacija zahtjeva za moderne brodove.
I dok će ekološka komponenta zasigurno još “ostati u zraku”, prava je zanimljivost kako je na ovom brodu – gigantu, važan dio odradila hrvatska pamet, točnije riječki inženjeri iz tvrtke InelTeh koji su za Icon of the Seas napravili brodsku elektroniku. O tome je priča započela još 2020./21. godine.
“Za Icon of the Seas radili smo jedan dio opreme koji se odnosi na prodor vode i mjerenje nivoa u tankovima. Ti sustavi su certificirani europskim certifikatom, koji se odnosni na performanse uređaja, kao i zaštitu ljudskih života na moru. Drugi dio koji smo radili je signalizacija koja nas upozorava na nekakve kritičke alarme, kao što su požar, napuštanje broda i slično”, rekao je Jezerko Crnić, direktor riječke, točnije rukavačke tvrtke Inelteh d.o.o.
Nije ovo prvi veliki brod kojeg su InelTeh-ovci opremali brodskom elektronikom, a recimo da su za istog naručitelja ugovori potpisani za još dva velika broda, navodi HRT Radio Rijeka.
Da bi ta priča uspjela, oni su tijekom 2017. i 2018. godine, imajući u vidu projekt u Puli (Scenic), počeli s certificiranjem određenih uređaja. Tako da su za ovaj projekt bili spremni već tamo 2021. godine, kada su praktički i ugovorili tu seriju brodova.
Inelteh je tvrtka osnovana 1990. godine, a upornim radom i specijalnošću u grani pomorstva i brodarstva, sami su sebe doveli do pozicije na kojoj su sada, navodi direktor Crnić. Naglašava da vlastitim razvojem i proizvodnjom kroz niz godina, postepeno se postaje prepoznatljiviji.
Oni su 1998. godine po prvi put bili na velikom sajmu u Hamburgu gdje su izlagali svoje proizvode, a to rade i dan danas. Osim toga, niz prezentacija koje su napravili kod velikih svjetskih firmi, uz uporan rad nizom godina, rezultiralo je time da su ih prepoznali kao potencijalne suradnike.
“I danas može kazati da radimo s velikim firmama kao što je primjerice Kongsberg Maritime”, ističe Crnić te navodi da “U svakom slučaju treba imati kvalitetu i svu onu podršku koju jedna takva proizvodnja traži”.
Najveći problem s kojim se suočavaju je radna snaga, a direktor Crnić kaže da je danas situacija takva da jednostavno ili odu van države ili odu u neku drugu firmu.
“Momentalno smo ekipirani, ali eto, sad tražimo nekoliko diplomiranih inženjera. Normalno, htjeli bi da imaju neko iskustvo, ali vidjet ćemo kakva je situacija na tržištu”, zaključio je.
Napomenuo je da imaju još određenih projekata izvan Hrvatske, a trenutno su u velikim pregovorima s Fincantierijem za neke kruzere, iako su za njih već isporučivali opremu za kruzere. U budućnosti očekuju da će toga biti sve više i više.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu